Sigurnost destinacije Hrvatska treba bolje koristiti u oglašavanju i pregovorima

Autor: Marija Crnjak , 04. listopad 2017. u 22:00

Gotovo polovica turista na međunarodnoj razini u budućnosti planira promijeniti svoje navike putovanja, a oprez putnika je sve veći, pokazala je treća analiza konzultantske kuće IPK International na temu prijetnje koju terorizam predstavlja za industriju putovanja.

Nakon Egipta i Tunisa, pa potom i Turske, Francuske, na meti terorizma našla se i svjetska turistička sila Španjolska, koja ovih dana ključa i zbog referenduma za osamostaljenje Katalonije. Afričke destinacije još trpe posljedice pada turističkog prometa, Turska se polako izvlači, a kakve će posljedice pretrpjeti Španjolska još nije poznato.

Strah prizemljio Monarch

Naime, iako se već više puta pokazalo da prijetnje od terorizma i političkih sukoba globalno nisu umanjile želju za putovanjem, analize tržišta pokazuju da se navike putnika ipak mijenjaju u skladu s novim okolnostima. Posljedice pada turističkog prometa posredno osjeća i globalna industrija putovanja, a dobar primjer za to je stečaj najstarije britanske zrakoplovne kompanije Monarch koju će morati napustiti gotovo dvije tisuće zaposlenih. Naprasno spuštanje Monarchovih aviona na cjedilu je ostavilo tisuće putnika koji su kupili karte, zbog čega je britanska Vlada iz proračuna morala posegnuti kako bi organizirala povratak svojih građana kućama. Najjača Monarchova tržišta bila su u Egiptu i Tunisu, što je pokrenulo negativne brojke, pomogao im je i Brexit i pad funte, i kompanija stavlja ključ u bravu.

Las Vegas je jedna od najjačih turističkih destinacija SAD-a, i nema sumnje da će nedavni masakr loše djelovati na buduće rezervacije, ali i na povjerenje u sigurnost hotela, u koje je kako se moglo vidjeti moguće unijeti arsenal oružja neopazice. Slabija potražnja ruši cijene i prihode, u nastojanju da se vrati popularnost rastu troškovi marketinga, i brojke praktički preko noći izmaknu kontroli. Turizam je jednako krhak koliko je žilav.

Azijci najoprezniji

Tako skoro polovica turista na međunarodnoj razini u budućnosti planira promijeniti svoje navike putovanja, a oprez putnika je sve veći, pokazala je treća analiza konzultantske kuće IPK International na temu prijetnje koju terorizam predstavlja za industriju putovanja. Analiza napravljena na 20 ključnih svjetskih emitivnih tržišta otkrila je razlike između tržišta Europe, Azije te Sjeverne i Južne Amerike. Najveći oprez pokazuju putnici iz Koreje, Kine i Japana, ali i Rusije, i vijesti o neredima i napadima kod tih će putnika imati najveći utjecaj pri planiranju godišnjeg odmora.

Za razliku od njih, putnike iz europskih emitivnih tržišta poput Danske, Švedske ili Finske takve vijesti mnogo manje zabrinjavaju kad planiraju kamo će putovati. Logično, upozorenja o narušenoj sigurnosti manje zabrinjavaju samce nego roditelje koji putuju s djecom.

Kod kuće najljepše

Također, sve je popularnije godišnji provesti “kod kuće”, odnosno u vlastitoj zemlji. Čak 16 posto svjetskih putnika u IPK-ovim je anketama izjavila da u narednih 12 mjeseci ne planira putovati u inozemstvo. Da će putovati van zemlje izjasnilo se 29 posto ispitanih, no oni će odabrati samo destinacije koje smatraju sigurnima. U usporedbi s lanjskim anketama pala je i percepcija sigurnosti nekih destinacija poput Turske, koju je u lanjskoj anketi nesigurnom prozvalo 64 posto anketiranih, a u ovoj godini ta je brojka porasla na 76 posto. Globalno, najnesigurnijim zemljama smatraju se Turska, Izrael, Egipat i Tunis, dok Kanada, Švicarska, Australija i Skandinavija imaju imidž najsigurnijih.

Hrvatska je sigurna

Očekuje se da će se podjela na sigurne i nesigurne destinacije u budućnosti dodatno produbiti, odnosno da će sigurnost putovanja biti sve važnija. Hrvatska se nesumnjivo nalazi na popisu sigurnih destinacija.

Visoka razina sigurnosti, uz nisku stopu kriminala godinama se navodi i kao prednost Hrvatske na ljestvicama konkurentnosti, i sad je vrijeme da se ta prednost iskoristi i uzme dio velikog kolača od ovih 29 posto putnika koji će već sljedeće godine putovati samo tamo gdje se osjeća sigurno. To bi trebalo imati na umu i u oglašavanju destinacije i prilikom pregovora s partnerima, kojima treba dati na znanje da sigurnost ima svoju cijenu.

Komentirajte prvi

New Report

Close