Putničke agencije nisu iskoristile potencijal tržišta poslovnih putovanja

Autor: Marija Crnjak , 29. listopad 2019. u 22:00

Među poslovnim putnicima čak 35 posto anketiranih navelo je da njihova kompanija trenutno nema korporativnu turističku agenciju ili platformu za rezervacije. Mnogo je nezadovoljnika trenutnim alatom, uključujući i one koji se sami snalaze, i tu je potencijal agencijama za klijente.

Iako je digitalno doba u kojem su konferencijski pozivi i mobilne komunikacije svakodnevica za mnoge poslovnjake, važnost poslovnih putovanja ne jenjava u odnosu na ranije, te bilježi konstantan rast. Pritom su, unatoč procvatu ekonomije dijeljenja u smještaju, poslovnjacima i dalje najdraži hoteli na dobrim lokacijama, s agencijama koje im organiziraju putovanje najviše vole komunicirati online, chatom ili mailom, poslovno putovanje vole spojiti s užitkom, a najviše ih nerviraju otkazivanja ili kašnjenja letova. 

Pokazala je to analiza magazina Skift i organizatora poslovnih putovanja TripActions, provedena globalno ovog ljeta među poslovnim putnicima i u manjem opsegu zaposlenicima koji im ta putovanja pripremaju, menadžerima korporativnih putovanja.  Autori su željeli dobiti odgovore na pitanja kako i s kim žele putovati poslovnjaci, te kako agencije mogu poboljšati promet na poslovnim putovanjima, za što i dalje postoji ogroman potencijal. Najviše ispitanika bilo je iz kompanija u SAD-u i Europi.

Putovanja važna za rast
Više od 90 posto anketiranih smatra da su poslovna putovanja važna za rast njihove tvrtke, od toga 52 posto putuje kako bi zaključilo poslove, 40 posto da bi uspostavilo nove poslovne odnose, ili potaknulo postojeće (24%). Gotovo trećina putuje na konferencije i ostale događaje važne za njihov posao.  Ispitanici iz ankete bili su jednoglasni u uvjerenju da osobni sastanci i dalje služe važnoj svrsi. 

Oko 80 posto donositelja odluka o poslovnom putovanju i poslovnih putnika složilo se ili snažno se složilo da je osobni sastanak učinkovitiji od virtualnog sastanka. Među poslovnim putnicima, čak 35 posto anketiranih navelo je da njihova kompanija trenutno nema korporativnu turističku agenciju ili platformu za rezervacije.  Četvrtina ispitanih navela je da koristi platformu Concur kao alat za planiranje putovanja, a jednako toliko ih je reklo da nisu sigurni tko im organizira putovanja.

  Iako je više od jedne četvrtine ispitanika trenutni alat svoje tvrtke ocijenilo kao vrlo učinkovit, mnogo je nezadovoljnika trenutnim alatom, uključujući i one koji se sami snalaze. Autori istraživanja napominju stoga da tu ima puno prostora za poboljšanje i potencijala za nove klijente. 

Najgore otkazivanje letova
Najčešći izvor frustracija u poslovnom putovanju je kašnjenje leta. Gotovo svi ispitanici naveli su kašnjenja kao problem broj jedan, slijedi otkazivanja letova (40 posto), a trećini putnika smeta i činjenica da putne troškove plaćaju osobnom karticom.  U komunikaciji sa svojim pružateljem usluga, većina ih najviše voli koristiti automatizirane metode. Chat najradije odabire 37 posto poslovnih putnika, 22 posto voli komunikaciju putem emaila, što je jasna poruka agencijama da trebaju pružiti više alata za navedene metode komunikacije. Pritom, trebali bi imati alat koji bi omogućio komunikaciju 24/7, kako bi se učinkovitije rješavale problematične situacije u različitim destinacijama i kontinentima. 

Kad je smještaj u pitanju, lokacija je najvažnija. Cijena je bila drugi najvažniji faktor, i ona je naravno važnija menadžerima za korporativna putovanja nego putnicima koji ne razmišljaju o budžetu.  Iako smještaj u apartmanima bilježi sve veći interes industrije, mnogi ispitanici u Skiftovoj anketi rekli su da više vole odsjesti u hotelima. Na pitanje koju vrstu ugostiteljskog vlasništva preferiraju, više od 90 posto poslovnih putnika odabralo je hotele kao najbolju opciju.

Tek  četiri posto odabralo je običan apartman kao najbolju opciju, dok je samo pet posto odabralo servisirani apartman. Menadžerima korporativnih putovanja jako je važno da putnici trebaju biti u mogućnosti osvajati bodove u programima vjernosti, a 62 posto svojim je radnicima dozvolilo da odaberu hotelski lanac. Na svojim poslovnim putovanjima gotovo jedna trećina poslovnjaka prosječno je trošila između 1000 i 2499 američkih dolara po putovanju, a 28 posto potrošilo je u prosjeku između 500 i 999 dolara po putovanju.

Mnoge kompanije svojim radnicima ostavljaju da poslovna putovanja plaćaju osobnom, umjesto kompanijskom kreditnom karticom, 69 posto menadžera korporativnih putovanja izjavilo je u anketi da zaposlenici plaćaju osobnom karticom, dok 67 posto njih kaže da imaju mogućnost plaćanja korporacijskom karticom. Među poslovnim putnicima pak 76 posto ih je izjavilo da je troškove putovanja platilo osobnom karticom, dok je samo 41 posto spomenulo da su platili korporativnom karticom. Naime, upotreba osobne kartice ima brojne prednosti za putnike, posebno one koji se nadaju da će prikupiti nagrade na kreditnoj kartici dok plaćaju troškove kompanije. 

Bleisure je 'must'
Naposljetku, 'bleisure' je nezaobilazan trend, čak 57 posto ispitanih poslovnih putnika kombiniralo je poslovno putovanje s privatnim u posljednjih 12 mjeseci, što podržavaju čak i njihovi menadžeri korporativnih putovanja. Dakako, to je dodatan potencijal koji bi putničke agencije, ali i hoteli trebali jače iskoristiti. 

Komentirajte prvi

New Report

Close