Prihodi i dobit American Expressa porasli, cijena dionice pala

Autor: Poslovni.hr/Hina , 18. siječanj 2019. u 11:15
Foto: Slavko Midžor / Pixsell

Nakon objave rezultata, cijena dionice te kartičarske kompanije pala je na Wall Streetu više od 2 posto jer su rezultati slabiji nego što su analitičari u anketi Reutersa očekivali, s obzirom na snažan rast blagdanske potrošnje u SAD-u.

American Express ostvario je u četvrtom lanjskom tromjesečju prihode od 10,47 milijardi dolara, 7,9 posto više nego u istom razdoblju godinu dana prije, a premda je ta najveća svjetska kartičarska kuća zabilježila i dobit, cijena njezine dionice osjetno je pala. 

Prema poslovnom izvješću, objavljenom u četvrtak, čista dobit AmExa iznosila je u proteklom kvartalu 2,01 milijardu dolara, dok je godinu dana prije tvrtka zabilježila gubitak od 1,21 milijardu dolara zbog promjena u poreznom sustavu SAD-a.

Nakon objave rezultata, cijena dionice te kartičarske kompanije pala je na Wall Streetu više od 2 posto jer su rezultati slabiji nego što su analitičari u anketi Reutersa očekivali, s obzirom na snažan rast blagdanske potrošnje u SAD-u.

„Prošlih par kvartala potrošnja na AmEx karticama u SAD-u bila je 10 posto, a u proteklom kvartalu pala je na oko 9 posto, što utječe na dionicu”, kaže Chris Brendler, analitičar u tvrtki Buckingham Research Group.

Do usporavanja rasta došlo je unatoč najjačoj američkoj blagdanskoj potrošačkoj sezoni u posljednjih šest godina, potaknutoj snažnim rastom gospodarstva. Prema nedavno objavljenom izvješću Mastercarda, potrošnja tijekom prazničke sezone porasla je 5,1 posto, na više od 850 milijardi dolara.

Rast raspoloživog dohotka potaknuo je potrošače da uzmu zajmove na kreditnim karticama u proteklom kvartalu, pa je AmExov portfelj zajmova porastao za 12 posto. Međutim, to je također povećalo rezerve za moguće kreditne gubitke za 14 posto.

U međuvremenu, troškovi poslovanja tvrtke porasli su za 9 posto, budući da je AmEx uložio više novca u pogodnosti korisnicima, kao što je program nagrađivanja, kako bi bolje konkurirao rivalima, kao što su kartice JPMorgan Chase banke i platne mreže Vise i Mastercarda.

Troškovi nagrađivanja korisnika kartica porasli su za 11 posto, priopćili su iz AmEx-a.

Komentirajte prvi

New Report

Close