PIO: Zagreb će uništiti vanjsko oglašavanje u cijeloj Hrvatskoj

Autor: Ivan Pandžić , 29. prosinac 2006. u 06:30

Tvrtke koje se bave plakatiranjem u Zagrebu u strahu su za svoju egizstenciju, ali i cjelokupno tržište vanjskog oglašavanja u Hrvatskoj nakon odluke da Zagreb proda udio u svojoj tvrtki Zagrebplakat privatnom partneru i s njim u potpunosti preuzme posao vanjskog oglašavanja na javnim površinama. Među ostalim, upozoravaju da se natječajem u kojem se traži međunarodno iskustvo u potpunosti guši i mogućnost javljanja domaćih tvrtki koje posluju na hrvatskom tržištu jer taj uvjet pogoduje velikim multinacinalnim kompanijama. Nije im jasno i zašto se grad umjesto za osiguranje uvjeta za gospodarski razvoj općenito odlučio novcem poreznih obveznika baviti poslom koji će zaposlene u domaćim tvrtkama poslati na ulicu. Marina Benčić, direktorica jedine u potpunosti domaće tvrtke PIO (Plakatiranje i oglašavanje) upozorava kako je gradu bilo predloženo da podijeli površine za oglašavanje u četiri ili pet grupa, propiše njihov izgled koji bi tvrtke trebale poštivati, te svoje zemljište iznajmljuje na natječaju. Time bi smatra, osigurali također stabilan i visok izvor prihoda, ali ne bi uništili ostale tvrtke koje se bave oglašavanjem. “Jasno je da Zagreb nosi 40-50 posto tržišta Hrvatske, ali toliki prostor zauzima i u svakoj reklamnoj kampanji. Ako tvrtke izgube prostore u Zagrebu, dovodi se u pitanje cijelo vanjsko oglašavanje u Hrvatskoj jer nećemo moći poslovati ni izvan Zagreba. Klijenti će se okrenuti drugim medijima, jer s jedne strane, tvrtke koje će im omogućiti plakatiranje u drugim gradovima, neće to moći učiniti u Zagrebu i obratno. To je i veliki rizik za sam grad, pa nam nije jasna ideja i interes koji se kriju iza preuzimanja tržišta plakatiranja”, objašnjava Marina Benčić u čijoj tvrtki je 20 stalno zaposlenih radnika, uz vanjske suradnike, a posjeduju oko 1500 plakatnih površina u Hrvatskoj. Ističe i da su posluju od 1992. godine i dosad su gradu uvijek redovito plaćali sav traženi najam. Zagreb je inače svoju tvrtku Zagrebplakat osnovao prije osam mjeseci, a u prvom tjednu nove godine najavljeno je raspisivanje natječaja kojim će prodati udjel od 49 posto tvrtki koja ima međunarodno iskustvo u plakatiranju. Dogradonačelnik Ivo Jelušić je na pitanje o tome je li svjestan da će Zagreb svojim monopolom uništiti ostale tvrtke, odgovorio kako “nitko ne sprečava tvrtke da se udruže i predaju zajedničku ponudu za kupnju udjela” te tako osiguraju svoj dio kolača u poslu oglašavanja.

Komentirajte prvi

New Report

Close