Održivi razvoj kao brend

Autor: Darko Bičak , 25. travanj 2008. u 06:30

Nestle, Coca-Cola, Danone, Heinze, Unilever, Podravka – ovo nije samo nasumično nabrajanje tvrtki iz prehrambene branše već popis globalno najuspješnijih kompanija prema istraživanju Globalne inicijative za izvještavanje (GRI). Naime, GRI je upravo koprivničku prehrambenu industriju, i jednu od rijetkih hrvatskih multinacionalki, stavio u birano društvo desetak najvećih svjetskih multinacionalnih korporacija koje služe kao ogledni primjer izvještavanja o održivom razvoju. Iako većini Hrvata inicijativa GRI i ne znači odviše, činjenica je da su stvari vezane uz održivi razvoj sve važnije u globalnom gospodarstvu. Nije naodmet spomenuti da je svojedobno Varteks imao velikih problema s produživanjem licence za proizvodnju “levisica” američke korporacije Levi Strauss & Co, i to ne zbog tehnologije, specijalizirane i obrazovne radne snage ili financijskih okolnosti – već zbog neriješenog problema zbrinjavanja otpadnih voda iz tvornice… Naravno da je okoliš bitan i oduvijek je bio, čak i na ovim prostorima, no u srazu s kapitalom (bio on danas zapadni ili svojevremeno društveni) održivi razvoj je uvijek padao u drugi plan. U medijima se pojavljuju naslovnice u kojima se tvrdi da je azbestoza jedan od najvećih neprijatelja Hrvatske. Nikad se nije postavljalo pitanje, a i danas se to tumači na razne načine, da su mnogi gradovi izrasli uz industrije koje, u najmanju ruku, nisu pogodne za život u blizini. Upravo je zbog toga Podravka svijetli primjer, ne samo zbog brige o održivom razvoju – što je ili bi trebalo biti Hrvatima najvažnije – nego i zbog statusa i pozicije koje će kompaniji to donijeti na zahtjevnom svjetskom tržištu. Naravno, više od diploma i priznanja na zidu (i izvješća u medijima) to će biti vidljivije u njihovim budućim financijskim pokazateljima – prihodu, dobiti i cijeni dionice.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Povijest pišu pobjednici, a novac piše pobjednike.
Izgleda da je on i taj koji planira i određuje principe održivog razvoja.


.

New Report

Close