Nova pravila uvode red u prodaju i bolje štite potrošače

Autor: Tomislava Ravlić , 01. prosinac 2014. u 22:00
PD

Pomoć HGK organizira stručna predavanja u regionalnim centrima o promjenama koje od 2015. donosi Zakon o zaštiti potrošača.

Prava i zaštita potrošača obilježit će sljedeću godinu u čitavoj Europi. Hrvatska gospodarska komora je tijekom ove godine bila aktivno uključena u izradu Zakon o zaštiti potrošača, te je najveći dio mišljenja i primjedbi tvrtki usvojen.

Mjesta za dodatne  izmjene i poboljšanja ima, kao i uvijek u poslu. Zakonom o zaštiti potrošača postavljeni su temelji sustava zaštite potrošača kod nas.

Ovdje govorimo o zakonu kojim se reguliraju prava i obveze potrošača te trgovaca, uvažavajući činjenicu da trgovac u smislu Zakona o zaštiti potrošača ima puno šire značenje, te se kontinuirano radi na unapređenju odnosa trgovaca i potrošača, jer samo fer odnosi na tržištu jamče win-win situaciju za sve uključene. Novi Zakon o zaštiti potrošača donio je neke od novina u poslovanju, a svakodnevni upiti tvrtki o tome kako će to izgledati u praksi, razlog su pokretanja ciklusa edukacija u Hrvatskoj gospodarskoj komori.

Konkretno Zakon o zaštiti potrošača donosi neka nova pravila, te ima izravan utjecaj na poslovanje širokoga kruga tvrtki. Neke su od novina Zakona: detaljnije uređivanje posebnih oblika prodaje, a posebno sezonskog sniženja, rasprodaje i akcijske prodaje.

Akcija može trajati najviše 30 dana i za vrijeme akcije na proizvodu moraju biti istaknute i redovna i akcijska cijena. Sezonsko sniženje ima određena tri termina godišnje kada može početi, takozvani proljetni, ljetni i zimski termin i može trajati najviše do 60 dana. Također, na proizvodu mora biti istaknuta cijena prije i poslije sniženja.

Zakonodavac je predvidio da ove odredbe stupaju na snagu od 1. siječnja 2015. godine, kako bi se trgovci stigli pripremiti za nadolazeću godinu. Novine se odnose i na podnošenje prigovora potrošača u prodajnim prostorijama trgovaca i još brojne druge. Zakonom se prenijela u nacionalno zakonodavstvo Direktiva 2011/83/EU Europskog parlamenta i Vijeća od 25. listopada 2011. o pravima potrošača i Direktiva 97/7/EZ Europskog parlamenta i Vijeća kojom se prvenstveno uređuju odnosi trgovaca i potrošača u pogledu ugovora  sklopljenih na daljinu i ugovora sklopljenih izvan poslovnih prostorija.

Zbog toga je Ministarstvo gospodarstva izradilo Vodič za poslovne subjekte koji trgovinu obavljaju sredstvima daljinske komunikacije i izvan poslovnih prostorija – a koji je izvrsna pomoć tvrtkama. Želja je nas u Komori, da kroz ciklus edukacija koje planiramo pokrenuti u suradnji s Ministarstvom gospodarstva, organiziramo niz stručnih predavanja po regionalnim centrima koja će pomoći našim članicama da se educiraju o novostima koje donosi Zakon o zaštiti potrošača u praksu.

Iz perspektive potrošača ovaj zakon donosi pravo na apsolutnu informiranost o proizvodu, o tome što potrošač kupuje, koliki je iznos redovne cijene, koliki je iznos ako se kupuje na akciji ili na sezonskom sniženju, mogućnost da se proizvod zamijeni ili vrati i još puno novosti kako bi se kupovina olakšala i za one koji kupuju i za one koji prodaju.

Komentirajte prvi

New Report

Close