Mercedesova krizna ‘totalka’ u Hrvatskoj

Autor: Darko Bičak , 25. rujan 2012. u 22:00

U Eurolineu se nisu prilagodili uvjetima u kojima sve manje menadžera i političara želi da se njihovo ime veže uz automobile koji su sinonim za luksuz

Mercedes je Mercedes, a sve ostalo su samo automobili. Maksima je to koja se često može čuti u hrvatskoj javnosti. No, čini se da ono što vrijedi za puk ne vrijedi i za poslovni sektor, koji ima svoju logiku.

Tvrtka Euroline, koja je 20 godina zastupala Mercedes na hrvatskom tržištu, pred stečajem je. Njemački automobilski div otkazao im je zastupstvo, radnici nisu mjesecima dobili plaću, a vlasnici mercedesa već neko vrijeme ne mogu servisirati svojeg limenog ljubimca, ili pak naručiti novog. Gdje je puklo? Iz Eurolinea za sve krive krizu i smanjenu kupovnu moć. Ekonomisti nas, međutim, uvjeravaju da kriza pogađa ponajprije srednji i niži sloj, dok se oni najbogatiji održe, ili čak i ojačaju, pa se na prometu luksuznih dobara kriza ne osjeća. Vjerojatno bogati i dalje imaju novac, ali su se promijenili trendovi. Možda je prije desetak godina imati mercedes bio statusni simbol za gotovo svakog direktora, menadžera, političara i uspješna poduzetnika. No, u situaciji kada je javnost osjetljiva na svaki detalj, primjerice ima li službeni automobil niže srednje klase njihova direktora ili pročelnika nepotrebni luksuz poput grijanja sjedala ili aluminijske felge, teško će se netko usuditi kupiti vozilo koje je u jednakoj mjeri učinkovito prijevozno sredstvo i statusni simbol, a što mercedes svakako jest. Trendovi su se promijenili, a u Eurolineu to očito nisu mogli ili željeli percipirati i prilagoditi se.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Promaseno…nikad nisu ni zaradjivali od gradjansva nego od gospodarstva..kamioni,nudeći,dostavna vozila

New Report

Close