Malim nakladnicima smeta slobodno tržište

Autor: Ksenija Puškarić , 03. rujan 2012. u 22:00

Njihova je ekonomska logika sljedeća: država treba učiniti sve kako bi im omogućila da svake godine sudjeluju u sigurnom biznisu vrijednom 400 milijuna kuna

Državo, spasi nas od propasti, zavapili su u Zajednici malih i specijaliziranih nakladnika jer se boje da će propasti zbog velikih nakladnika. Morat će tada, kažu, otpustiti svoje zaposlenike, koji će onda postati socijalni slučajevi.

Ostvari li se taj scenarij, ti bivši zaposlenici, a sada osiromašeni roditelji, neće smjeti svojoj djeci nabavljati udžbenike na popularnim razmjenama ili “buvljacima” jer se tamo na izdaje račun. Njihova je ekonomska logika da država treba učiniti sve kako bi im omogućila da svake godine sudjeluju u sigurnom biznisu vrijednom 400 milijuna kuna. One koji su već na rubu propasti, pa razmjenjuju udžbenike, treba opaliti po džepu, smatraju ti porezni orwellovci. Nakladnici nisu socijalna institucija, grmjeli su s govornice na konferenciji za novinare. Njima smeta slobodno tržište, ono na kojem se svatko treba izboriti za svoj dio, a najsretniji bi bili kad bi udžbenike plaćala država, kada bi svaki profesor samostalno birao “najdraži” naslov i kada bi se svake godine pisali novi udžbenici. Takvu povlasticu im je osigurao Dragan Primorac i logično je da ga se sa sjetom sjećaju. U trajnom sjećanju sadašnjoj generaciji osnovnoškolaca ostat će pak problemi s kralježnicom zbog preteških ruksaka punih udžbenika, radnih knjižica, atlasa, vježbenica, bilježnica i drugih potrebnih i nepotrebnih pomagala zbog kojih im roditelji najčešće pred početak školske godine bankrotiraju, a nakladnici profitiraju.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Dijete za 5. razred iz Hrvatskog ima radni udžbenik (u kojega piše, ispunjava zadatke i slično) i udžbenik čitanku. Zaprepastio sam se kad sam vidio koliko u čitanci ima malo tekstova, većinu mjesta zauzimaju zadaci koje učenik treba rješavati i pisati u tu istu čitanku. Očito je da mali nakladnici rade udžbenike na taj način da ih se ne može ponovno iskoristiti te da bi ih se svake godine moralo ponovno kupovati.

To je pitanje za ministarstvo: zašto dopuštaju takvu praksu i zašto mali nakladnici kroje školske programe na način da sebi omoguće što veću zaradu?

New Report

Close