Krizni rast potrošnje u maloprodaji

Autor: Božica Babić , 28. rujan 2012. u 22:00
bbabic

Trgovci su kapital za nove kvadrate zbog sve žešće tržišne utakmice i pada kupovne moći prelili u cjenike ne bi li jeftinijim asortimanom potukli konkurenciju

Hrvati su lani u odnosu na dvije prethodne godine, unatoč tezama o padu kupovne moći, u blagajnama 55 trgovaca ostavili znatno više kuna, otkriva analiza Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN). Prihod je na godišnjoj razini rastao 5,3 posto, na 30,5 milijuna kuna, u 2010. prema godini prije bio je veći samo dva posto, dok je 2009. zaključena s padom prihoda od 1,2 posto.

Jesmo li u godini koja je donijela visok rast nezaposlenosti i pesimizam i recesiju odlučili ignorirati trošeći i dalje iznad osobnih mogućnosti? Je li loš mozaik potrošnje iz prethodnih godina lani svojom rastrošnošću mogla popraviti malobrojna bogata skupina? Ili možda strani turisti, jer i lanjska je sezona obarala rekorde u noćenjima? Unatoč trendu rasta potrošnje, trgovci su lani usporili investiranje. Za razliku od 2010., kada su neto prodajnu površinu prema 2009. povećali 13 posto, lani je novih kvadrata bilo više tek tri posto. Samo u posljednje četiri godine grupa trgovaca čije poslovanje analizira regulator sagradila je 304 tisuće prodajnih kvadrata. U 2010. nove površine iznosile su 157 tisuća kvadrata, u 2011. tek 35.000. U Agenciji ocjenjuju da su trgovci kapital namijenjen za investiranje u nove kvadrate zbog sve žešće tržišne utakmice i pada kupovne moći stanovništva zapravo prelili u cjenike, ne bi li jeftinijim asortimanom potukli konkurenciju. Jesu li u pravu?

Komentirajte prvi

New Report

Close