Invazija namještaja na Mediteran

Autor: Darko Bičak , 30. ožujak 2009. u 22:00

Hrvatska industrija namještaja već se danas teško nosi s Ikeom koja ima prodaju u Grazu, a kako li će tek nositi s Jyskom koja dolazi u 40 hrvatskih gradova

Talijanske cipele, francuski parfem, njemački automobil – skandinavski namještaj? Ikea je već duže globalni pojam za namještaj pa nije rijedak slučaj da i Hrvati po ormarić ili lampu idu u najbližu Ikeinu trgovinu u Graz, usprkos “snažnoj” domaćoj drvnoj industriji.

No, jedna lasta ne čini proljeće, rekli bi skeptici, a većina bi se složila da im osim Ikee skandinavski ukus i nije nešto naj, naj. “Skandinavci su hladni luterani kojima je na prvom mjestu jednostavnost, skromnost i štednja, a što je našoj vrućoj mediteranskoj kulturi potpuno strano” rekao je nedavno jedan novokomponirani hrvatski filozof. Pa kako objasniti da je svijet, a i Hrvati, odjednom poludio za svim skandinavskim. Ikea, Nokia, H&M, Abba&co., Lego a sada dolazi i neki Jysk. Iako većini građana vjerojatno potpuno nepoznati brend, radi se o jednom od najvećih svjetskih trgovačkih lanaca namještaja i pratećih sitnica. Danski Jysk je, za razliku od Ikee nastale 1943., osnovan 1979. godine i dosad se raširio na 1500 trgovina u 33 zemlje, a plan je udvostručenje u 10 godina. Najnovija izvješća iz Danske najavljuju invaziju Jyska na Italiju, Španjolsku i Hrvatsku – redom tržišta vruće mediteranske krvi. U Italiji ih je planirano 300, u Španjolskoj 250, a u maloj Hrvatskoj čak 40! Već je nedavna najava dolaska Ikee, što je kasnije stavljeno pod upitnik, uzburkala apokaliptične duhove domaće drvne industrije. Što li će reći tek na Jyisk. Danci nisu od velikih riječi. Njihov vlasnik je tek u razgovoru za jedan lokalni danski portal najavio da u travnju, ove godine, spremaju invaziju na Mediteran. Možda bi i domaći proizvođači, prvenstveno drvni, trebali obuzdati svoju “vruću mediteransku ponudu” te proizvoditi i nuditi robu koja je manje šik, no zato puno konkurentnija.

Komentirajte prvi

New Report

Close