Herbalife pao 25 posto. Ma, da padne još bar 50…

Autor: Tomislav Birtić , 06. svibanj 2012. u 22:00

Što bi rekao Duh Iz Banke, mogu fundamenti biti kakvi hoćeš, stavi li jaki igrač uteg, možeš se slikati. Slavni short seller Einhorn je stavio uteg

U ponedjeljak 30. travnja Herbalife je opet objavio rekordni kvartal, dobit po dionici 88 centi, 24 posto više nego lani; TTM 3,5 dolara po dionici. Kupio sam po 28,2 dolara, što je tada bilo P/E 15, a sad P/E 8,05. Kako su ljudi navikli i na veći rast, a za razliku od analitičara, koji u drugom kvartalu prognoziraju 96 centi po dionici, kompanija misli zaraditi od 91 do 95 centi (u drugom kvartalu lani dobit je bila 88 centi), cijena je pala dva posto, na za mene i dalje previsokih P/E cca 20. Dan poslije, na takozvanom earnings conference callu, poznati short seller David Einhorn svojim je pitanjima pokrenuo rasprodaju na kojoj je cijena Herbalifea sa 68 pala na nešto manje od 52 dolara. Pitao je zašto kompanija više ne objavljuje podatke koliko distributera su zapravo samo kupci po 25 posto popusta, koliko ih nešto i proda, a koliko njih su takozvani sales leaderi. Snimka konferencije još se nije mogla poslušati na Herbalifeovim web stranicama za investitore, a Wall Street Journal već je objavio transkript.

Shake umjesto hamburgera
Veličanstveno je to tržište kapitala. Prodaja, dobit, broj novih distributera, broj sales leadera, sve je to u prvom kvartalu raslo u svim regijama u kojima Herbalife posluje. Barclays je firmi (šalio sam se kako me toga malo strah) predvidio dvoznamenkast rast idućih deset godina, a ja otkako sam kupio dionicu predviđam da distributerima jadna majka jer je pitanje dana kad će Herbalife ući u maloprodaju, to jest da je pitanje dana kad će kafići u cijelom svijetu nuditi i kavu koja zna imati i 600 kalorija i, kao kod nas Cedevitu, shake koji sadrži 200 kalorija, ili čaj bez kalorija koji iz čovjeka pobaca svu vodurinu i štetne tvari. Utoliko su mi se svidjele firmine ovogodišnje prezentacije na Bank of America Merrill Lynch Consumer & Retail Conference i Barclays Retail & Restaurants Conference. Na Business Insideru našao sam podatak da nešto manje od 70.000.000 ljudi na dan jede u McDonald’su. Dočeka li Herbalife da 70.000.000 ljudi na dan potroši samo dolar na Herbalife, prihodi bi bili više nego 7 puta veći nego danas. Zerohedge je objavio prognozu da će 2020. godine čak 75 posto Amerikanaca biti debelo, a ja se i dalje šalim da ako 70.000.000 ljudi jede u McDonald’su, valjda se i mi ljubitelji zdravog života možemo, stvar metodičnoga reklamiranja, nadati mušterijama. U jednoj od prezentacija, naravno ne imenujući restoran, Herbalife ima ilustraciju: shake zamjenjuje hamburger. E, sad, zamislite da se u nekom lancu zdrave hrane nađe čovjek koji poželi gostima nuditi Herbalife, i samo jedan jedini pametan distributer, koji Herbalifeove proizvode, koje je platio 50, neće probati prodati po 100, ni po 75, nego po 52 do 55. Dakle, ako su neovisni distributeri obavili svoju svetu funkciju da dovoljno ljudi obavijeste da Herbalife postoji, a i Messi i ostali manekeni malo su pomogli, možda je trenutak da Herbalife iz juniorske konkurencije direktne prodaje prijeđe među velike dečke, u neki oblik retaila ili u klasični retail (i Todorić može biti neovisni distributer). Pa se nadam da je Einhorn, naravno nemajući ni u primisli ono što mene zanima, dotakao baš to što mene zanima. Nadam se da će umjesto 432.000 na cijelom svijetu biti najviše 1000 sales leadera, ali oni neće prodavati shake i ostalo prijateljima i rodbini, nego će jedan, recimo, držati trideset tisuća kafića, drugi će opskrbljivati osamdeset tisuća sportskih klubova, treći će puniti Konzum i Mercator…

Zašto bi mi godio pad?
Dakle, ako je ta moja prognoza točna, ako će se broj sales leadera smanjivati, a prihod i dobit rasti (da sam Herbalife, to ne bih dao na sva zvona), onda želim da Einhorn cijenu sruši još 50 ili 75 posto, ma, želim da je sa 55 sruši na 1 dolar ili 50 centi.U kontekstu Herbalifea, izvješća Vira i Vupika posve su nezanimljiva. No, u idućem broju pisat ću zašto me je rast užasavao, zašto bi mi pad godio, to jest zašto bih volio Herbalife vidjeti na 28 ili 15 dolara, a Dukat na 200 ili Turisthotel na 500 kuna. To jest, zašto u Hrvatskoj ne bi trebalo dopustiti short sell, a meni konzervativcu bi short sell opako odgovarao.

* Ovaj tekst nije nagovor na kupnju ili prodaju ni na bavljenje dionicama. Autor posjeduje HDEL-R-A, IPKK-R-A, TUHO-R-A, KODT-P-A, HBAS-R-A, LURA-R-A, VPIK-R-A, VIRO-R-A, STTB (Makedonija), PLNM (Srbija) i HLF (NYSE).

Komentari (30)
Pogledajte sve

a di je birta , jos prati blogera ?

moram priznat da neću moći spavati zbog toga što sam ti na ignore,hahaha,ajde uživaj i istresi jaja malo za promjenu pa ćeš biti bolje volje [thumbsup]
i za tvoju informaciju mislim na ulagače iz RH ili regije a ne na strance,jer na ove možda možeš utjecat a na strance baš i ne,a čisto sumnjam da naši naprave 100,000,000 dolara,mudrijašu

varijante…
http://seekingalpha.com/article/565291-herbalife-vs-david-einhorn-3-possible-outcomes


Ma pusti ga…nek piše, uvijek piše negativno, a posjeduje dionice! Usto i jede…pa zna kako su mu dobri proizvodi…samo se još nije potrudio provjeriti informaciju kod CEO osobno!
I pomalo je smiješno čitati ovaj tekst, kada postoji totalno druga informacija od CEO…podsjeća me ne nešto, ali nećemo o tome…LoL 😉

sto je pozitivnije od teznje ka vjecnom drzanju dionice,
ili drzanju dvadeset godina?

New Report

Close