Filozofiju štanda zamijenila akcija

Autor: Marija Crnjak , 10. listopad 2012. u 21:59

Skidanje 14 sajmova s proračuna HTZ-a i snažno okretanje Njemačkoj dobrodošli su potezi ministra turizma Veljka Ostojića po kojima se vidi da dolazi iz realnoga sektora.

Iako oni koji ga poznaju tvrde da mu je politika uvijek bila draga, vidi se da je ministar turizma Veljko Ostojić došao iz realnog sektora, u kojem nema puno filozofiranja, gdje se odluke donose preko noći i prilagođavaju situaciji bez puno filozofiranja, ali s jasnim dugoročnim ciljem i strategijom.

Svaki dan suvišnih promišljanja i krivudanja u tvrtkama vrlo jasno se vidi u izvješćima o poslovanju koja se sastavljaju kvartalno, a ne svake četiri godine, kao u politici. Bez strateških vizija rijetko koja tvrtka može računati na dugoročan rast. Takva logika dobro se može iščitati iz Ostojićevih poteza, među kojima je i skidanje 14 sajmova s proračuna Hrvatske turističke zajednice (HTZ), ili pak snažno okretanje njemačkom tržištu. Da HTZ mora smanjiti svoje sajamske aktivnosti i novac preusmjeriti na modernije kanale promocije, dugo se govori među znalcima. No, dosad se nitko to nije odvažio napraviti, a štandovi HTZ-a po inerciji su se ponegdje sklapali bez realne osnove. Primjer je relativno novi hrvatski, pokazalo se prilično otužan i poluprazan, turistički sajam Crotour na zagrebačkom Velesajmu, na kojem je HTZ imao nacionalnu prezentaciju. Na svaki su Crotour morali doputovati svi direktori stranih predstavništava HTZ-a kako bi održali prezentacije pred nekolicinom novinara i turističkih agenata, tek toliko. Od iduće godine štanda HTZ-a neće biti na Crotouru, čime će se uštedjeti dio od gotovo milijun eura, za koliko će se smanjiti sajamska blagajna. 

No, gotovo pola milijuna eura uložit će se u partnerstvo s najvećim bavarskim turističkim sajmom F.re.e 2014. godine. Za razliku od bivših garnitura koje su hvalile njemačke goste, tradicionalno najbrojnije u Hrvatskoj, Ostojićeva ekipa odlučila je od Njemačke izvući još više. Posrijedi je najizdašnije emitivno turističko tržište na svijetu. Nijemci su lani na putovanja u inozemstvo potrošili 60 milijardi eura. Od oko 35 milijuna Nijemaca koji su lani putovali u inozemstvo njih samo tri posto posjetilo je Hrvatsku, koja je peta turistička destinacija u Njemačkoj. Posjetitelji sajma F.re.e zarađuju između tri i pet tisuća eura mjesečno, najčešće putuju autom, a Hrvatska, osim blizine, ima sadržaje koje žele. Ulaganje od pola milijuna eura trebalo bi nam donijeti dvoznamenkast rast broja njemačkih gostiju u idućim godinama. Računica je zaokružena, a birači imaju temelj za konačnu ocjenu.  

Komentari (1)
Pogledajte sve

Odličan članak

New Report

Close