Ćurković ima tajni recept za krizu

Autor: Snježana Vujisić Sardelić , 05. kolovoz 2010. u 22:00

Ne čudi da u recesiji Lidl i Kaufland zbog niskih cijena postaju poželja mjesta kupnje, dok Plodine očito kupcima nude dobru kombinaciju cijene i kvalitete

Milu Ćurkovića, vlasnika i predsjednika Uprave trgovačkog lanca Plodine moglo bi se proglasiti za najsposobnijeg trgovca u hrvatskoj maloprodaji u prošloj godini.

Njegov je lanac, uz Kaufland, Lidl i Dinovu-Dionu, u 2009. imao najveći porast prihoda u trgovini, usprkos teškim uvjetima zbog kojih je cijela branša, nakon prosječne 12 postotne stope rasta unatrag nekoliko godina, u 2009. imala pad prihoda od 1,2 posto. S obzirom da je zbog smanjenja potrošačke moći cijena postala ključni kriterij kupovine, ne čudi zašto Lidl i Kaufland Hrvatima postaju sve poželjnija mjesta kupnje. Rast Dinove-Dione, pak, objašnjava se zbirnim iskazom prihoda s prihodima povezanih tvrtki Istracommerca iz Pazina i rapskog Merkura. No, recept rasta Plodina zasad je enigma, a ni samozatajni Ćurković se ne trudi previše otkriti ga. Tek, poznavatelji kažu da on osobno ima vrhunski trgovački instinkt, vrijedno radi, sustavno otvara nove kvadrate na dobrim lokacijama, pri čemu očito kupcima nudi dovoljno dobru kombinaciju cijene i kvalitete da mu oni uzvraćaju povjerenjem. I, čuje se, s ulaganjem u širenje ne kani posustati. Doduše, prvi ispred njega – Konzum – ostat će mu neuhvatljiv. Razlika u tržišnom udjelu naprosto je prevelika pa bi se Konzumu doista trebala dogoditi neka teška katastrofa da bi prvi konkurent došao u priliku da mu puše za vratom. Tim više što se i sam Konzum, unatoč tezi da je liderima uvijek teže braniti poziciju, dobro nosi s krizom. U 2009. je zabilježio minimalan pad prihoda, ali i rast tržišnog udjela, dok je u ovoj godini agresivno krenuo u otvaranje novih kvadrata i cijeli niz drugih aktivnosti. No, krajnji rezultat svi će zbrajati na kraju još jedne teške godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close