Bajka o splitskoj gaziranoj narančadi

Autor: Ivica Profaca (VLM) , 26. rujan 2012. u 22:00

Košarkaši s Gripa na dresovima će, besplatno, nositi simbol Dalmacijavina. Zrno socijalne solidarnosti, zrno osjećaja regionalne pripadnosti i 230 radnika ima što raditi…

U vrijeme kad je Split još imao industriju, u prvoj jugoslavenskoj košarkaškoj ligi jednu su sezonu zajedno igrali klubovi nazvani po dvama divovima, Jugoplastici i Dalmacijavinu, odnosno Dalvinu. Drugi klub davno je nestao, a generacija žutih s Gripa koja je vladala početkom 90-ih u međuvremenu je proglašena najboljom europskom momčadi 20. stoljeća. Više nema Jugoplastike, ime je svedeno na prozaično KK Split.

No, nešto se dogodilo. Košarkaši s Gripa dižu se u sportskom smislu, s ponosom se sluša stara himna, a prije nekoliko dana pokazali su osjećaj za pripadnost zajednici. Bez kune naknade na dresovima će nositi simbol onog drugog diva s početka teksta, Dalmacijavinova soka Pipi.Pipi je od ljetos u dobru dijelu Dalmacije postao fenomen. Tvornica koja ga proizvodi je u stečaju, do prije koji mjesec radnici su marširali ulicama i tražili plaće. U međuvremenu je za tom socijalističkom gaziranom narančadom koju su nekad reklamirali Ana Sasso i Veljko Rogošić nastala prava pomama, u splitskim kafićima praktički se ne naručuje nijedna inačica. Zrno nostalgije, zrno socijalne solidarnosti, zrno osjećaja regionalne pripadnosti i 230 radnika Dalmacijavina ima što raditi. Proizveli su više od milijun i pol bočica, a paralelno rade i linije za vino i alkoholna pića. A kad za mjesec dana bude raspisan novi natječaj za prodaju, valjda će neki pravi kupac znati nastaviti bajku o Pipi.

Komentari (2)
Pogledajte sve

I prije stečaja Pipi je bio jedina narančada koja se pila u splitskim kafićima, nije to nikakav fenomen, fenomen je kako su uspjeli propasti. Ovo je samo jedna od privatizacijskih priča, gdje se firma sustavno uništavala da bi postala bezvrijedna pa da je netko mukte dobije. Samo su se malo preračunali, došla kriza, dugovi izmakli kontroli i otišlo sve kvragu.
Ako sada to netko kupi oni će za par godina postati jedan od najznačajnijih proizvođača pića u Hrvatskoj, samo im treba pametan vlasnik.

Sve je to istina, al jedna je najveća: Pipi je za dva koplja bolji od Fante, pa je lako biti solidaran i nostalgičan.

New Report

Close