Stručnjak za SEO isplativiji nego web-reklama

Autor: Bernard Ivezić , 16. siječanj 2006. u 06:00

Potražnja za specijalistima za optimizaciju siteova nesmiljeno raste otkako se u posljednjih pet godina broj korisnika Interneta u Hrvatskoj udeseterostručio

Svi web portali žele biti prvi na Googleu. Da bi to postigli, moguće je ili platiti sponzorirani link ili napraviti web sajt bogat informacijama o određenom pojmu. U oba je slučaja logično da će vaš link, najpopularnija web tražilica na svijetu, izlistati kao jedan od najboljih izbora. Međutim, postoji i treća opcija, unajmiti stručnjaka za optimizaciju web stranica (SEO, search-engine optimization). Oni znaju kako Google nagovoriti da vas ispiše među prvima.
Potražnja za stručnjacima za optimizaciju weba nesmiljeno raste otkako se u zadnjih pet godina broj korisnika Interneta u Hrvatskoj udeseterostručio, a broj web trgovina i raznih drugih web portala povećao u još većem omjeru. Do tih je ljudi toliko teško doći da u hrvatskim tvrtkama nerado spominju imena svojih stručnjaka za optimizaciju web stranica, u strahu da će ih druge tvrtke “preoteti”.
“Pretraživači predstavljaju najbrži način pronalaska željene informacije. S marketinškog stajališta pretraživači omogućavaju visoko targetirane reklame. SEO podrazumijeva optimiziranje stranica kako bi se što kvalitetnije pozicionirali na pretraživačima. Velik je problem pronaći osobe koje bi mogle raditi posao optimizacije web stranica. U Hrvatskoj nema škola ni tečaja gdje bi se to naučilo”, kaže Suzana Obrovac, direktorica marketinga online turističke agencije Adriatica.net i napominje kako se zbog tog razloga taj posao u ovoj tvrtki obavlja timski jer svatko zna ponešto o tome. U web studiju Miracolina taj posao obavljaju dva čovjeka od kojih je jedan zadužen za modeliranje weba koji se želi bolje pozicionirati na Googleu, a drugi je zadužen za off site promociju, odnosno gradnju linkova i suradnju s drugim web sajtovima. Ilija Đivić iz web studija WMD smatra, pak, da je bolje rješenje kada cijeli projekt SEO promocije za jednog klijenta obavi jedna osoba. Prema njegovom mišljenju, poželjno je da ta osoba radi dizajn, ima smisao za marketing i poznaje SEO tehnički dio izrade web stranica. No u Adriatica.netu upozoravaju da SEO promocija ima i svoje naličje.

“Sa SEO promocijom treba biti oprezan. Naime, među kandidatima zainteresiranim za SEO promociju u Adriatica.net bilo je i osoba koje su se hvalile tehnikama i prečacima za dobro pozicioniranje, a pritom nisu imale informaciju da su ti prečaci zabranjeni. No ako ih Google otkrije, zabranjuje svako oglašavanje dotičnog sajta na duži period, što profesionalnoj online turističkoj agenciji, kakva je naša, nije dopustivo. Pretraživači čak i nekoliko puta tijekom godine mijenjaju neka pravila pa stručnjaci za SEO moraju biti fleksibilni i pratiti sve promjene”, zaključila je Obrovac.

U nas ne postoje informatičari?!

Prema neslužbenim procjenama, u Hrvatskoj je u zadnjih pet godina otvoreno oko 2500 novih radnih mjesta za informatičare. Premalo, pošto se ekonomija znanja prema kojoj teži Hrvatska temelji na informacijskim tehnologijama. No koliko je to našoj zemlji važan podatak dovoljno pokazuje činjenica da Državni zavod za statistiku još nema ni klasifikacijski kod za informatičare pa se do ukupnog broja zaposlenih informatičara dolazi na temelju procjena. Indikativno je pak da sam pojam informatičar označava veliki raspon zanimanja: od servisera, preko administratora pa sve do projektanta informacijskih sustava.

Komentari (8)
Pogledajte sve

Većina hrvatskoh SEO stručnjaka dobiva kredibilitet na temelju prezentacijskih vještina i predavanjem na webstrategijama i sl. Većina njih isto tako obećava top-5 poziciju u nerealnom roku, a što zapravo naprave… odaberu frazu koja zvuči kao selling point i podvale je klijentu jer to njemu , naravno, zvuči logično… klijent ostvari to prvo ili drugo mjesto a posao stagnira. Zašto?

P.S. Keyword density je diskutabilan i ovisi o kontekstu, meta tagovi nisu nešto na što bih trošio vrijeme, istina… a link building inače nije sretno rješenje ako se u obzir uzmu rezultati i potrošeno vrijeme. Link building je zapravo sredstvo za mršavljenje, pij ga i trči dovoljno i rezultati su tu… (trčanje je onpage, jasno)

Nažalost nisam vas shvatio što ste time htjeli reći [smiley2]

bsaric,

Mislim da ste sami sa “I usput, keyword density ne postoji, meta tagovi nemaju neki značajan utjecaj, link exchange nije baš najbolji izbor…” dali odgovor kako prepoznati strucnjaka. Prepoznaje se jasnim i konkretnim odgovorima.

(Napomena: Nemam nikakvu vezu sa seo.hr, niti moj komentar odrazava stajaliste Poslovnog dnevnika, radi se o mom osobnom misljenju. )

Laiku nije problme prepoznati dali je netko sturčnjak ili ne, evo par savjeta…

1. Pitajte za reference
2. Zatražite da Vam se pokažu konkretni primjeri, statistike za tvrtke koje se već radi SEO
3. Ako se želite 100% osigurat, nazovite par firmi sa referentne liste i pitatajte ih kako su zadovoljni uslugom…

Ako napravite ova 3 koraka, i zadovljni ste odgovorima na sva 3, onda možete biti sigurni da niste promašili….

Što se tiče produktivnosti od 1000%, mislio sam na posjećenost stranica i broj ciljanih ključnih izraza pretrage. Povećanjem ova dva parametra povećava se i prodaja, odnosno profit…

New Report

Close