S istraživanjima organizacijske klime do boljih poslovnih rezultata

Autor: Biserka Ranogajec , 27. kolovoz 2007. u 06:30

Zaba je uspjela poboljšati neke od slabijih točaka u organizaciji, uglavnom vezanih za rad rukovodilaca

Poslovne organizacije provode istraživanje organizacijske klime zato što je nužno upravljati zaposlenima na kvalitetan način te se povremeno ispituje koliko se u tome i uspijeva. Osim toga, istraživanja pokazuju kako osjećaj zadovoljstva izravno utječe na osobnu karijeru i na zajedničku poslovnu uspješnost. U financijskim je institucijama utvrđeno da su predanost i pripadnost zaposlenika tvrtki glavni pokretači zadovoljstva klijenata pa se i tim putem može predvidjeti koliko će poslovni rezultati rasti ili padati, tumači Andrea Mimica, direktorica Sektora upravljanja ljudskim resursima u Zagrebačkoj banci.

Tri tjedna
U Zabi je prvo redovito ispitivanja organizacijske klime provedeno još 1997. u okviru projekta s jednom irskom bankom. Od tada se još dva puta ispitivala organizacijska klima i uvidjelo kako takav pristup pruža objektivan uvid i mogućnost praćenja i unapređivanja života i rada u banci. Mimica kaže da se željelo provjeriti koliko je Zaba daleko (ili blizu) u kvaliteti radnog okruženja od najuspješnijih financijskih institucija u svijetu. Ispitivanja 2004. i 2006. godine provedena su uz stručnu podršku ugledne međunarodne agencije sa 30-godišnjim iskustvom u provedbi takvih istraživanja – International Survey Research (ISR) s kojom surađuje Grupa UniCredit. ISR je specijalizirana za organizacijska istraživanja u multinacionalnim tvrtkama i posjeduje veliku bazu podataka, koja je omogućila Zagrebačkoj banci da svoje rezultate smjesti u svjetske okvire. Ispitivanje traje tri tjedna i provodi se individualnim pristupanjem zaštićenoj internetskoj stranici što omogućuje zaposlenima ispunjavanje upitnika od oko 100 pitanja (s kojima se zahvaća desetak važnih kategorija) u bilo koje vrijeme te se pojednostavljuje slanje podataka u agenciju i tako znatno smanjuju troškovi. Zajamčena je anonimnost, ali i povjerljivost individualnih podataka. Za analizu podataka, ovisno o broju sudionika istraživanja, agenciji je potrebno oko dva mjeseca. “Iznimno smo zadovoljni odazivom naših ljudi na ispitivanje jer su tri od četiri zaposlenika s punim povjerenjem procijenila elemente svojeg radnog okruženja. To je na razini svjetski poželjne stope sudjelovanja. Vjerujemo i da su dobiveni pokazatelji vjerni odraz doživljaja većine zaposlenika”, kaže Mimica. Kad se izmjeri način na koji ljudi percipiraju elemente okruženja u kojem rade, treba im dati vremena da analiziraju rezultate, suoče se s njima, isplaniraju i provedu akcije usmjerene na unaprjeđenje odabranih elementa radnog okruženja i poluče efekte, objašnjava direktorica Mimica.

Statistički napredak
Nakon što se u banci krenulo s istraživanjem bilo je potrebno vrijeme za postizanje potpunog razumijevanja zašto se to radi i kako se zajedno može pridonijeti da Zaba bude bolja. “Kako je Zaba godinama vodeća banka u Hrvatskoj, a svjesni smo i da konkurentske banke jačaju, to smo se usporedili s onima koji su nam uzor, što znači s najjačim svjetskim igračima. Na koncu se pokazalo kako mnogo i ne zaostajemo. ‘Najslađa’ nam je ipak bila usporedba vlastitih istraživanja iz 2006. u odnosu na ono 2004. Bio je vidljiv statistički napredak u svim promatranim područjima u kojima smo gotovo ostvarili željeni maksimum. Ispitivanje nam je važno jer njime stječemo uvid u sve ono čime smo kao zaposlenici zadovoljni, ali i u sve ono u čemu imamo prostora za unaprjeđenja”, zaključuje Mimica. Zaba je od prvog samostalnog istraživanja organizacijske klime 2004. do drugog u 2006. uspjela poboljšati neke od slabijih točaka u organizaciji koje su najvećim dijelom bile vezane za rad rukovodioca te odnosa zaposlenih prema klijentima. U anonimnim istraživanjima zaposlenima se najčešće postavljaju pitanja kako su zadovoljni s rukovodiocima, kakvi su im međuljudski odnosi i suradnja, zatim koliko su im jasni ciljevi poslovanja, imaju li osjećaj pripadnosti, što misle o vlastitoj edukaciji i obrazovanju, koliko su zadovoljni primanjima i sl.

Komentirajte prvi

New Report

Close