"Naši zaposlenici sigurni su da ih mjesto čeka i kad se vrate s drugog kraja svijeta"

Foto: MARIO POJE Foto: MARIO POJE

Voditelj odjela ljudskih resursa u McDonald’su Hrvatska, o odabiru kadrova u tvrtki koja u RH ima više od 1600 radnika, njihovu napredovanju, sustavu nagrađivanja te korporativnoj kulturi.

Lanac restorana McDonald’s u Hrvatskoj djeluje već 21 godinu i postao je pojam za brzo uslužen i prepoznatljiv obrok, koji je u nas pripremljen na isti način i istim procedurama kao i svugdje u svijetu, čime tvrtka jamči i standard kvalitete. A za zadovoljstvo potrošača proizvodom zaslužni su ljudi – njih je u 29 restorana u 12 gradova u Hrvatskoj više od 1600 – stalno zaposlenih je 900, a studenata oko 770.

O osobinama radnika kompanije i sustavu napredovanja te nagrađivanja govori Mario Jušić, voditelj odjela ljudskih resursa u McDonald’su Hrvatska, koji je i sam, poput direktora Pavela Pavličeka i Ivane Šapine, voditeljice odjela marketinga i odnosa s javnošću, u tvrtki prošao put od dna do vrha.

Krenuli ste u McDonald'su od najnižih stepenica. Jeste li s prvim angažmanom očekivali da ćete u njemu ostvariti svoje profesionalne ciljeve?

Ne. Moja priča u McDonald’su razvijala se postepeno i rastao sam zajedno s rastom kompanije u Hrvatskoj. S napredovanjem su se otvarale nove mogućnosti i drago mi je da sam znao prepoznati prilike na tom putu.

Što je bitno za uspinjanje u kompaniji? Kako se vrednovala aktivnost? Počinje li sve s onim 'Zaposlenik mjeseca' i koliko je potrebno za stepenicu više?

Sistematizacija radnih mjesta kod nas u McDonald’su precizno je razrađena i unutar nje jasno su definirana zaduženja, odgovornosti te edukacije i treninzi potrebni za vještine koje određeno radno mjesto zahtijeva. Sustav pruža niz mogućnosti da se netko ostvari u profesionalnom smislu – bez obzira na to radi li se o edukaciji ili napredovanju, a zadaća je pojedinih restorana da otkriju potencijal kod postojećih zaposlenika i da ih šalju na daljnje edukacije. Zato puno ulažemo u razvoj vještina upravljanja članova menadžmenta. Menadžment stvara radno ozračje, motivira tim i u konačnici oblikuje atmosferu restorana za goste. Samo ove godine kroz trening programe izvan restorana prošlo je više od 350 radnika. Za edukacije je organiziran sustav mentorstva i trening plan za svakog zaposlenika, dovode se i vanjski predavači.

Dio edukacija odrađuje se i u inozemstvu na Hamburger Universityju, koji nudi specijalne tečajeve za McDonald’sove zaposlenike, a ujedno funkcionira kao odavanje priznanja zaposlenicima s potencijalom, motivirajući ih da budu još uspješniji. Tako se pruža mogućnost da zaposlenici dijele iskustva s kolegama iz drugih država.

Koliko je u vašim restoranima prisutna kompetitivnost, bodre li se zaposlenici međusobno?

Svaki novi zaposlenik prilikom zaposlenja dobiva dva priručnika. Prvi sadrži opće procedure, strukturu kompanije, obveze, politike po pitanju diskriminacije, izvore za dodatne korisne informacije i slično. Drugi priručnik sadrži informacije specifične za pojedino radno mjesto.

Za svako pojedino mjesto postoje i check liste, pisane upute za svaku radnu operaciju. One zaposleniku omogućavaju učenje, a njegovom mentoru i nadređenom praćenje uspjeha i napretka na radnom mjestu, tako da su svi djelatnici jako dobro upoznati sa sustavom napredovanja i rekao bih da tu doista nema mjesta nezadovoljstvu. Ako zaposlenik ima bilo kakav izazov koji želi razriješiti, uvijek mu je na raspolaganju voditelj restorana.

Prigovori zaposlenika rješavaju se hijerarhijski, a prva je instanca nadređeni. Ako zbog određenih okolnosti nisu u mogućnosti riješiti problem s nadređenim, tj. s upraviteljem restorana, obraćaju se odjelu ljudskih potencijala.

 

Je li za uspinjanje u karijeri u ipak velikom sustavu nužno i samoisticanje, nametanje, ima li toga i koliko?

Svakako nije nužno samoisticanje, to je element koji kod nekih djelatnika postoji u većoj mjeri, kod nekih u manjoj kao i u svakom poslovnom okruženju i to je dio takoreći prirode pojedinca. Naši menadžeri kontinuirano se educiraju, a jedna od njihovih odgovornosti je upravo ta da znaju prepoznati potencijal zaposlenika te da ih dalje usmjeravaju i otvaraju im nove prilike. Dakle i one koji su skloniji samoisticanju, ali i one koji nisu. U oba slučaja ukoliko postoji potencijal za razvoj u određenom smjeru, sasvim sigurno neće ostati nezamijećen. Naši zaposlenici imaju mogućnost profesionalno se ostvariti te napredovati unutar kompanije, kroz pomno razvijeni sustav edukacija i napredovanja. Samo ove godine kroz trening programe organizirane izvan restorana prošlo je više od 350 zaposlenika. Vjerujem da bi se među tih 350 sasvim sigurno našla i pokoja ‘sramežljiva“ osoba’.

Što biste poručili onima koji razmišljaju zaposliti se u vašim restoranima? Na što trebaju obratiti pažnju?

U sklopu procesa selekcije novoga kadra postojeći zaposlenici važni su ambasadori brenda budući da potencijalnim zaposlenicima predstavljaju cijelu organizacijsku kulturu. U sklopu svakoga zapošljavanja prije prvog intervjua, potencijalnim zaposlenicima predstavlja se McDonald’s kao kompanija i odgovara se na sva pitanja kandidata jer se zapošljavanje temelji i na pretpostavci da zaposlenici odabiru i kompaniju, jednako toliko koliko i ona njih. Prezentacija je prilagođena s obzirom na radna mjesta koja se traže. U razgovorima sudjeluju barem dvije osobe iz kompanije kako bi se osigurala objektivnost, a davanje povratne informacije svakome kandidatu bez obzira na ishod natječaja je obvezno. U tom smislu, rekao bih da svi oni koji razmišljaju o zaposlenju mogu očekivati potpuno transparentan proces zapošljavanja, prostor da se osjećaju slobodno istražiti sve što se od njih traži te povjerenje poslodavca da će uložiti svoj maksimalan trud u usvajanje vještina koje se od njega ili nje očekuju te, naravno, potpora cijelog okruženja u tom procesu.

Ulaganje u zaposlenika i pokazivanje Uprave da joj je na taj način do njih stalo vraća se sigurno i kroz njihovu odanost. Neki od vas ovdje su već 20-ak godina. Je li to odraz vaše lojalnosti i zadovoljstva?

Svakako da jest, teško bi bilo ostati u nekom radnom okruženju toliki niz godina ukoliko se ne osjećate zadovoljno i poslovno ispunjeno u tom istom okruženju. Zanimljivo je raditi u kompaniji u kojoj je toliko različitosti.

Raditi sa studentima i obiteljskim ljudima, s onima koji uspijevaju uz posao razvijati glazbenu karijeru, ili posjećivati daleke destinacije.

To stvara dinamičnu radnu sredinu u kojoj se susreću ljudi različitih perspektiva što doprinosi i samom poslu na određen način.

Svakako u tome vrlo važnu ulogu igra sloboda i prostor koji naši zaposlenici imaju i za područja u kojima se privatno žele ostvariti, pa tako recimo i sigurnost da će ih njihovo radno mjesto čekati i kad se vrate s drugog kraja zemaljske kugle.

Ljudi su to koji žive različite živote, no sve ih povezuje poslodavac koji im omogućava da budu sve to što jesu. A uz takav je tim i svaka tvrtka jača – jer uspjeh čine ljudi. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve