Kako stići na sastanak kad je zrakoplov prespor

Autor: Stjepan Škramić , 07. siječanj 2008. u 06:30

Odgovor je u avionima bržima od zvuka, novom hitu u ‘menadžerskom prijevozu’

Čini se da ni globalna ni lokalna ekonomska zbivanja nemaju utjecaja na potražnju za malim, korporativnim zrakoplovima. Ni američka recesija ni problemi s hipotekarnim kreditima ne smanjuju broj narudžbi niti zadaju problema proizvođačima zrakoplova. Tijekom 2007. godine, s dolaskom kupaca iz Kine, Rusije i Indije, prodaja izvan Sjedinjenih Država Amerike prvi put je bila veća od prodaje na tržištu poslovnih aviona SAD-a. Pooštrene sigurnosne mjere na aerodromima i kronična zagušenja zračnog prometa dobri su argumenti poslovnim ljudima da se odreknu komercijalnih letova. No, nakon nabave zrakoplova za kompaniju problem postaje – brzina. Želja za sve bržim svladavanjem udaljenosti potaknula je kompaniju Aerion iz grada Reno u Nevadi na razvoj prvog supersoničnog poslovnog zrakoplova. Nakon objave dezijna i tehničkih specifikacija kompanija je u zadnjim tjednima prošle godine počela primati narudžbe za prvih 40 aviona. Dvadeset ih je već naručeno, uz obavezni polog od 250.000 tisuća dolara. Aerion planira u sljedećih deset godina prodati 300 zrakoplova, a za svakog će sretni kupac platiti 80 milijuna dolara. Kompanija ta očekivanja naziva “opreznima” i potiho se nada još većeg prometu. Kupci će dobiti zrakoplov koji može ponijeti 12 putnika na udaljenost od 7400 kilometara i pri brzini od 1700 kilometara na sat, što je 1,6 puta brže od brzine zvuka. Tu će brzinu avioni postizati iznad mora i u određenim koridorima iznad kopna. Zrakoplovi će se na manjim brzinama ponašati poput klasičnih zrakoplova, dakle spuštanjem ispod brzine zvuka jer je, primjerice u Americi, let brzinom većom od zvuka zabranjen zbog zvučnog zagađenja. Iznad drugih država Aerionovi će zrakoplovi letjeti 1,15 puta brže od zvuka, što je dozvoljeno međunarodnim zakonima. Ključ uspjeha Aerionovih zrakoplova su drukčije oblikovana krila koja imaju 20 posto manji otpor u usporedbi s klasičnim delta-krilima. Sljedeća prednost je korištenje poznatih i isprobanih Pratt & Whitney JT8D motora koji su tihi i s malim zagađenjem okoline. Nakon zaprimanja prvih narudžbi čini se da je najveći Aerionov problem pronalazak pogona u kojem će graditi svoje već prodane letjelice. Kompanija traži partnera s kojim bi podijelili troškove, a prvi zrakoplovi trebali bi poletjeti sredinom 2012. godine. Prve isporuke planiraju se za 2014. godinu. Tako će sretni kupci moći i nakon umirovljenja Concordea poći iz Pariza u osam sati ujutro i stići u New York na doručak. Što je očito zadovoljstvo za koje se isplati dati 80 milijuna dolara.

Komentirajte prvi

New Report

Close