Znate li svoja prava? Proizvod s greškom možete vratiti unutar 2 godine, a premalenu odjeću trgovac ne mora uzeti nazad

Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Kad je riječ o statistici, Kladar kaže da se svakodnevno pokreću optužni prijedlozi protiv trgovaca.

Od 30 do 50. Negdje čak i 70 posto. U svim bojama. I na svim izlozima. Naljepnice sa sniženjima već 20 dana vrište sa svakog ugla. I sa svih strana. 

''Ne damo se, ne damo se mi zbuniti s cijenama'', poručuju građani. 

Zbuniti se, očito, ne da ni inspekcija. U prvih 15 dana srpnja diljem Hrvatske provedena su 223 inspekcijska nadzora. Utvrđeno je 39 prekršaja. I to uglavnom zbog neisticanja ili nepravilnog isticanja cijena, zavaravanja potrošača u pogledu cijena ili načina na koji je cijena izračunata, piše RTL.

''Trenutno ima i sniženja pa smo našli nešto, neke jaknice i tako to, platila sam 130 kuna", kaže jedna sugrađanka.

Većina ipak smatra da to još uvijek nije kao u inozemstvu. 

Mnogi građani ne znaju kada se kupljeni proizvodi mogu vratiti

Ivanda Ivanda Rožić razgovarala je odvjetnicom Dijanom Kladar koja je za RTL Danas kazala kako je broj utvrđenih prekrašaja malen jer po njenim iskustvu puno veći broj trgovaca ne zna kako označavati sniženja, da li akciju držati cijelu godinu, odnosno općenito ne znaju puno o pravima potrošača.

Običan građanin može prepoznati da je nešto lažno sniženo tako da prati promjenu cijene u trgovini ili da svoju sumnju prijavi e-mailom ili telefonski inspekciji koja će otići kod tog trgovca i pročešljati poslovne knjige te tako utvrditi kako su se mijenjale cijene. Utvrdi li inspekcija da je trgovac varao, može izdati mjeru koja kaže da moraju prestati s tim ili može pokrenuti prekršajni postupak pred sudom u kojem trgovac može biti kažnjen do 100.000 kuna.

Kad je riječ o statistici, Kladar kaže da se svakodnevno pokreću optužni prijedlozi protiv trgovaca. Upitana na što se kupci najčešće žale, Kladar odgovara: ''Kažu kako im se čini da je trgovac neposredno prije sniženja podigao cijenu, a onda je kasnije spustio. Često kažu da im trgovac kaže i da sniženu robu ne mogu vratiti."

Mnogi građani ne znaju kada se kupljeni proizvodi mogu vratiti.

"Ako kupujete u šoping centru, fizičkoj poslovnici, onda nemate mogućnost predomisliti se, shvatiti da vam je recimo sako mali i vratiti ga, osim ako je trgovac svojim posebnim propisima propsao da proizvod možete vratiti za 30 dana ili u nekom drugom periodu. Ako vam trgovac svojom slobodnom voljom nije tako nešto propisao, onda nema povrata.

Ukoliko proizvod ima grešku, kupac ima dvije godine od datuma kupnje da se obrati trgovcu i prijavi da proizvod ne valja. Potom će vještak utvrditi tko je u pravu.

"Ako se nedostatak pojavi u prvih 6 mjeseci, trgovac mora angažirati vještaka. Ako se nedostatak pojavi kasnije, potrošač ga mora angažirati. Utvrdi li se da je u pravu, trgovac će mu vratiti novac."

Kladar smatra da sniženja mogu biti bolja. Ističe da jako malo trgovaca ima sniženja do 70 posto, većinom su ona do 50 posto.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!