Slučaj ‘najbrži prst’: Zbog štete raste broj prigovora, država poništava natječaj

Autor: Suzana Varošanec , 31. kolovoz 2018. u 14:01
Ako se klik obrađivao 39 sekundi, kako je moguće da se ičija prijava zaprimila prije 39. sekunde/FOTOLIA

Sustav efondovi nije dimenzioniran da podnese velik interes i obradi sve prijave, kažu prijavitelji.

Slučaj "najbrži prst" u kojem dio konzultanata iznosi ozbiljne sumnje u rad sustava za prijave po modelu dodjele EU sredstava najbržim prijaviteljima imat nastavak kroz prigovore i zahtjeve za odgovorima na čemu inzistiraju iz redova prijavitelja, i to zbog štete koje trpe u poslovanju.

Sada iz poduzetničkih redova dolaze sljedeća pitanja: kako se može lakonski serijski objavljivati pa poništavati javne pozive bez ikakve odgovornosti, kako može itko raditi poslovne planove u tako neurednom tržištu kojem neodgovorno upravlja država, tko će nadoknaditi štetu i troškove poduzetnicima i konzultantima, zašto pozivi kasne, a kad se objave to je u neadekvatnom modalitetu i zašto u svakom pozivu dolazi do izmjena natječajne dokumentacije. 

Također, dolazi i podsjetnik na e-impuls koji je zagušio cijeli sustav upravljanja i kontrole EU fondova tisućama prijava i žalbi (prevelika alokacija u odnosu na iznos potpore po projektu za poziv u modalitetu privremenog poziva), kao i natječaj za izgradnju i opremanje MSP-ova kod kojeg se dogodio isti problem kao i sad (premala alokacija u modalitetu trajno otvorenog poziva – isti problem je s IKT pozivom).

Uz to dodatno je zanimljivo i to što su stručnjaci već upozoravali na ovu problematiku, posebice Alen Rubčić , direktor i vlasnik konzultantske tvrtke Meta partner i to u razgovoru za Poslovni dnevnik. 

"Prilikom prijave projekta na ovaj poziv suočili smo se s problemima zbog kojih smo nakon prvotno uspješnog podnošenja prijave naknadno dobili poruku da se naša prijava odbija, ali razlog nije bio jasan. 

Zbunjeni smo cijelim postupkom i smatramo ga nepravednim, jer npr. ako se naš klik obrađivao 39 sekundi, kako je moguće da se ičija prijava zaprimila prije 39. sekunde?", iznosi jedan prijavitelj. Oni pak koji o njemu svjedoče iz prve ruke, a kao argumente imaju tehnički zabilježen cijeli proces, pitaju se kako je moguće da isti sustav kod nekoga obrađuje podatke brže, a kod nekoga sporije i da brzina sustava bude na kraju glavni kriterij dodjele sredstava.  "Nije li to diskriminirajuće i zašto su prikazana različita vremena zaprimanja? 

Nakon svega što se dogodilo želimo podnijeti prigovor zbog brojnih nepravilnosti u radu sustava zbog čega je naša prijava nepravedno isključena iz postupka dodjele bespovratnih sredstava, jer je postupak zaprimanja prijava nedozvoljeno manjkav i netransparentan!".  Stav je to više njih, za što navode niz razloga: sustav efondovi očito nije dimenzioniran da podnese velik interes i na odgovarajući način obradi sve prijave u trenucima početka zaprimanja prijava, zbog čega je "naša prijava koju smo poslali u prvoj sekundi nepravilno obrađena uz krivo zabilježeno vrijeme, a nije nigdje vidljivo točno referentno vrijeme prema koje bi se mogli vidjeti koje točno vrijeme server bilježi, tj. koje je točno vrijeme na samom satu servera". 

Nakon klika na gumb za podnošenje prijava ne pojavljuje se, kažu, nikakav "loader", ni bilo kakva druga informacija da se klik na gumb obrađuje, već je moguće više puta kliknuti na gumb za podnošenje što dodatno usporava i opterećuje sustav, a kod prijavitelja uzrokuje osjećaj panike zbog nemogućnosti prijave u trenutku kad je zaista prvi put kliknuo gumb podnesi, a ništa se ne događa, priča jedan korisnik. "Naša je prijava podnesena prije ikakve odluke ili obavijesti o obustavljanju poziva iz bilo kojeg razloga. 

Nakon prve poruke smatramo da je započeo postupak registracije, a nemoguće je da je već tad obustavljen poziv, jer da je poziv bio obustavljen u trenutku kad je sustav zabilježio našu prijavu, prema pravilima poziva, prijava se ne bi niti registrirala. Odluka ili informacija o obustavi poziva nije nigdje objavljena niti je to bilo poznato. Tko je donio tu odluku? Kad? Ako je i donesena, odluka o obustavi je stupila na snagu retroaktivno. Donesena je nakon što je naša prijava zaprimljena – što nije moguće", tvrdi. 

Odgovor ministara

Horvat: Ponoviti natječaj
"Natječaj za koji pripremite 53 milijuna kuna, a imate odziv od strane realnog sektora koji premašuje i tri puta alocirana sredstva, samo znači da smo jako dobro pogodili natječaj. Mi ćemo razmotrit situaciju, najvjerojatnije taj natječaj poništiti", rekao je ministar gospodarstva Horvat.

Žalac: Povećati alokacije
Ministrica regionalnog razvoja i EU fondova Gabrijela Žalac izjavila je da to nije bio natječaj njezinog nego Ministarstva gospodarstva. "Više od 800 prijava od dostupne alokacije od 53 milijuna kuna, a zapravo je prijava pristiglo za više od 350 mliijuna i ja ću povećati alokaciju, a sigurna sam i u to da ću zabraniti da se ovakvi natječaji više objavljuju", kazala je Žalac. "O tome ćemo detaljno razgovarati, a korisnici neka se ne brinu, mislim da će biti zadovoljni", objasnila je Žalac. 

Komentari (3)
Pogledajte sve

Krumpira gospođo!

Ovo je mana s neba za konzultante. Svejedno će naplatiti izradu projekta bez obzira što je natječaj poništen Sad su se konačno izborili da evaluaciju rade isti oni koji pišu projekte jer eto, ministarstva nemaju kapaciteta. Administracija, umjesto da ograniči opseg prihvatljivih prijavitelju i prihvatljivih troškova umrežena je s konzultantima. Zato nije ništa čudno. Uostalom da je Europa ono za što se predstavlja obustavila bi sve potpore bar par godina jer rade najveću distorziju tržišnog poslovanja

Šta nije logično da se svi prijave, i onda da se ocjeni tko ima najbolji plan i program razvoja, investicije??? Ovako je to komedija 🙂

New Report

Close