Zarubežnjeft želi OMV-ove crpke u Hrvatskoj i BiH

Autor: Darko Bičak , 12. prosinac 2011. u 22:00

Rusi kupci Optima grupa, u vlasništvu Njeftegazinkora, koji je u sastavu Zarubežnjefta, uz bosanskobrodsku rafineriju već ima 88 benzinskih crpki u BiH, a ranije je najavila da planira do 2015. uložiti 200 mil. eura u širenje maloprodaje

Samo nekoliko dana nakon što je OMV objavio da razmatra prodaju svoje maloprodajne mreže u Hrvatskoj i BiH javili su se prvi zainteresirani kupci, naravno Rusi. Preko Bloomberga i Reutersa oglasio se Jurij Belov, generalni direktor bosanskobrodske Optima grupe u vlasništvu Njeftegazinkora, koji je pak u sastavu ruskoga državnog energetskog koncerna Zarubežnjefta, rekavši kako je regionalno širenje jedan od strateških ciljeva kompanije koja upravlja jedinom rafinerijom nafte u BiH, onom u Bosanskom Brodu, Tvornicom motornih ulja u Modriči i lancem benzinskih vrpki Nestro.

“Ozbiljno razmatramo situaciju i zainteresirani smo za ulazak na hrvatsko tržište i preuzimanje maloprodajnoga lanca OMV-a u Hrvatskoj, kao i u BiH”, kazao je Belov Reutersu. Optima grupa ima maloprodajnu mrežu od 88 benzinskih crpki u BiH, a ranije je najavila da planira do 2015. investirati 200 milijuna eura u širenje maloprodajnog lanca. OMV ima 63 maloprodajna objekta u Hrvatskoj, s kojima drži 13 posto tržišta u našoj zemlji, dok u BiH sa 28 benziskih servisa ima osam posto tržišta.Austrijska naftna kompanija ranije je objavila da će razgovore s potencijalnim kupcima početi u idućih nekoliko mjeseci te da zasad nisu postavljeni nikakvi konkretni rokovi za završetak posla. Naftni su stručanjaci i pri samoj objavi povlačenja OMV-a s regionalnoga tržišta tvrdili da će se glavna borba za 91 crpku voditi među ruskim energetskim divovima – Lukoilom, Gazpromnjeftom i Njeftegazinkorom. Kao potencijalni kupci OMV-ovih crpki u neslužbenim razgovorima spominju se i Ina-Mol, Petrol i Agrokor, no takav je scenarij manje vjerojatan. Ruski Lukoil u Hrvatsku je došao 2008., kada je krenula njihova velika ekspanzija izvan Rusije, a dosad su uspjeli skupiti, što preuzimanjem što novim projektima, 22 benzinske crpke. Nedavno je iz Lukoila došla najava da će u srednjoročnom planu imati sto benzinskih crpki u Hrvatskoj. Vlasnik Naftne industrije Srbije (NIS), ruski Gazpromnjeft, pak, u svoju je rafineriju u Pančevu uložio 500 milijuna eura, a u planu je još toliko. Nakon modernizacije ona će imati kapacitet prerade veći od šest milijuna tona goriva godišnje. To je previše samo za srpsko tržište i tražit će se prostor na drugim tržištima, a novac vjerojatno nije problem, smatra naftni konzultant Jasminko Umičević. I Njeftegazinkor je uložio znatan novac, koji se mjeri u stotinama milijuna eura, u rafineriju u Bosanskom Brodu, koja će nakon rekonstrukcije moći isporučivati tri milijuna tona goriva. Uzme li se u obzir da je ta tvrtka u posljednje vrijeme preuzela 70-ak benzinskih crpki u Republici Srpskoj i 10-ak u Federaciji BiH, jasno je zanimanje i za OMV-ove servise.

Komentirajte prvi

New Report

Close