Započela transformacija Agrokora u online trgovca, želi postati regionalni Amazon

Autor: Bernard Ivezić , 01. prosinac 2015. u 12:48
Ambicija Agrokora je postati regionalni lider u online trgovini i dostići ukupni godišnji promet od 20 milijardi eura

Plan je da Konzum već u idućoj godini, zahvaljujući novom pristupu trgovini u okviru projekta A007, utrostruči prodaju putem onlinea.

Devet mjeseci otkako je Ivica Todorić objavio da želi da koncern kojem je na čelu naraste na 20 milijardi eura prometa i postane regionalni Amazon, Agrokor je počeo predstavljati prve rezultate interne transformacije u okviru projekta A007. Prvo je u ponedjeljak Konzum predstavio preuređenu vlastitu online trgovinu Konzum Klik.

Darko Knez, predsjednik uprave Konzuma tom je prilikom istaknuo da kroz potpuno novi pristup online biznisu žele utrostručiti svoju online prodaju tijekom 2016. godine. Koliko trenutačno prodaju online, nije želio otkriti. Međutim, planovi su mu vrlo ambiciozni. Nakon Zagreba, Konzum Klik u idućih mjesec dana postat će dostupan u Osijeku i Rijeci, a potom u Splitu. Tijekom iduće godine, i to preko Idee u Srbiji i Mercatora u Sloveniji, koncept Konzum Klika Agrokor će proširiti u zemlje regiji. "Želimo biti prvi i najveći na tržištu, ali najvažnije, želimo biti oni koji korisnicima daju najbolje iskustvo kupovine online, najbolju kontrolu kvalitete i omogućuju kupcu da preuzme ono što je kupio na način na koji mu najbolje odgovara", kaže Knez.

 

28posto

godišnje stopa je po kojoj raste online trgovina u Hrvatskoj

Najveći trgovac u Hrvatskoj u Konzum Klik, otkriva Knez, uložio je 30 milijuna kuna te u novom logističkom centru specijaliziranom za online na Vrbanima u Zagrebu zaposlio 60 radnika. Prethodno je koncern u sklopu projekta A007 u nekoliko valova zaposlio niz stručnjaka za online prodaju i marketing, a neposredno pred predstavljanje Konzum Klika proveo i veliku kadrovsku rošadu unutar Agrokora. Sredinom prosinca Konzum će predstaviti i novi koncept za fizičke trgovine. Knez je potvrdio da će raditi i promjene u malim trgovinama, ali da od njih neće odustati. Odlučili smo vlastitim kapacitetima kombinirati i online i fizičku trgovinu tako da u tom planu ima mjesta i za male, lokalne trgovine", kaže Knez.

Kao drugi korak, najavio je da će Agrokor krajem siječnja predstaviti i platformu za kupnju neprehrambene robe. Knez o tome nije želio podrobnije govoriti. No, neslužbeno doznajemo da će se nova platforma zvati Abrakadabra, kako je nedavno iscurilo u medije, te da ona zapravo najviše asocira na model poslovanja Amazona i ono što se putem njega može kupiti. Na Abrakadabri bi se, naime, trebala prodavati potrošačka elektronika, obuća i odjeća te najrazličitija roba široke potrošnje, čak i karate za koncerte. Iako se Knez tijekom predstavljanja Konzum Klika referirao isključivo na kompaniju koju vodi, na niz je načina pokazao da je zapravo riječ o poslu u koji su neposredno uključeni svi dijelovi koncerna Agrokor. Tako je napomenuo da je skladište od 5000 kvadrata na Vrbanima u Zagrebu trenutačno opremljeno s 8000 različitih proizvoda koje pribavljaju od 4000 dobavljača.  

 

280milijuna

eura vrijedno je domaće tržište online trgovine

Među njima su, dakako, i prehrambene kompanije u okviru koncerna kojima je cilj skratiti put "od polja do stola". Nadalje, kod planiranja budućih modela dostave Knez je napomenuo da rade na nizu inovacija tako da nije isključeno da ubuduće robu naručenu preko Konzum Klika kupci mogu preuzeti čak i na obližnjem kiosku Tiska, koji je također u sastavu koncerna. Štoviše, u prezentaciju je ubacio i fotografiju dronova aludirajući da su spremni nositi se i s takvom tehnologijom po kojoj je najpoznatiji Amazon. "Iskustvo sa stranih tržišta, primjerice Francuske, gdje najveći u fizičkim trgovinama Carrefour nije prvi ušao u online trgovinu pokazalo nam je da je presudno napraviti taj korak prvi.

Carrefourov mali konkurent, koji je prvi iskoračio u online segment, danas ima tri puta veći tržišni udio u onlineu nego u svojim fizičkim trgovinama", pojašnjava Knez. Dodaje da je u Hrvatskoj lani ukupno tržište online trgovine dosegnulo promet od 280 milijuna eura. Segment maloprodaje hrane i pića, kaže, malen je. Uspoređuje to sa stanjem u ostatku Europe – u Velikoj Britaniji taj segment drži 4,4 posto online maloprodajnog tržišta, slijedi Francuska s udjelom od 3,6 posto i SAD s udjelom od 3 posto, dok Njemačku s 0,8 posto udjela ističe kao primjer stanja u većini zemalja. "Ali online trgovina munjevito raste, a u Hrvatskoj čak dvostruko brže nego u ostatku Europe, što znači da je potencijal velik", kaže Knez.

 

8000različitih

proizvoda nalazi se u novom Konzum Klik centru u Zagrebu

Navodi da je prosječan rast online trgovine na europskoj razini 14 posto dok je u Hrvatskoj on 28 posto. Pritom tri posto korisnika redovito kupuje online, a više od 70 posto kupaca ima pristup internetu. Taj je potencijal prepoznala i konkurencija. Tako je češki Mall.cz potiho u pripremama za širenje na hrvatsko tržište dok je kineska Alibaba najavila da želi u Srbiji postaviti logistički centar iz kojeg bi osvajala regiju. "U Hrvatskoj će nam središte biti ovaj centar u Zagrebu, ali u Ljubljani i Beogradu planiramo posebne centre", zaključuje Knez.

Komentari (4)
Pogledajte sve

..i ja bi htjela biti miss Amerike..

isto je kao i prije. slabašna ponuda, nije to vrijedno ovih tekstova – tresla se brda, rodio se miš.

Sta misle prodavati k plus proizvode. 😂 Konzum je ustvari sve suprotno od alibabe ali ima slicnosti sa amazonom.i oni su pokusali stiskati dobavljace ali su prije toga trebali doci na poduku kod gazde jezde kako iskoristavati svoje dobavljace.cujem da ih sad ucjenjuju preko jednog faktoringa.

Kaže da su za projekat A007 zaposlili “niz stručnjaka za online prodaju i marketing”, a ustvari zaposlili su niz nadobudnih klinaca koji pojma nemaju o onlike prodaji (nisu ni imali gdje naučiti) a najbtnije im je da imaju ovo zaposlenje u životopisu za daljnju karijeru. Bojim se da će i rezultati biti takvi, na Internetu ipak vladaju neka druga pravila a korisnici na kilometre nanjuše fake pokušaje.

Imaju sve pa još im preostaje da privatiziraju i kupce pa će tako zatvoriti krug. Bojim se ipak da Internet tako ne funkcionira i da će se dobrano razočarati. Ali ipak pohvala za trud na tom polju, iako je dosta maglovit. No krenulo se ne iz uvjerenja nego tek kada su čuli koliko tamo neki sajt Alibaba vrijedi. To nije dobar motiv za start, vrijeme će pokazati

New Report

Close