Za Uskrs ćemo ‘slistiti’ 80 milijuna jaja i 1700 tona šunke

Autor: Miroslav Kuskunović/Agrobiz , 27. ožujak 2018. u 14:24
Za stolom će biti obilja i za predstojeći blagdan/Sandra Šimunović/PIXSELl

Vidljivo je da je domaća ponuda tih proizvoda na tržištu dominantna, što je dobro i za proizvodnju i za potrošače, kaže B. Bobetić iz Croatiastočara.

Uskršnja potrošnja šunki i plećki ove bi godine mogla rasti dva do tri posto u odnosu na lani, a na tržištu je već sada ponuda ovih proizvoda jako dobra i prema katalozima trgovaca koji se nude vidljivo je i da su cijene nešto niže nego prethodnih godina, što će povećati potrošnju.

Misli tako i Branko Bobetić, direktor Croatiastočara, koji ističe da je na niže cijene utjecala i niža cijena svinjskoga mesa. "Uskršnja potrošnja šunki, plećki i drugih sličnih proizvoda kreće se od 1500 do 1700 tona, a većinom se radi o domaćim proizvodima, što je jako dobro. Već sada je vidljivo da je domaća ponuda tih proizvoda dominantna na tržištu, što je svakako dobro za proizvodnju i potrošače, a jako je malo proizvoda iz uvoza, dodaje Bobetić. 

 

150 tona

janjetine potroši se više za Uskrs

Uvoz pada
U ovom tjednu prije Uskrsa trgovci značajnije snižavaju cijene šunki, plećki i jaja jer je konkurencija svake godine sve veća i na tržištu postoji velika ponuda svih tih namirnica.  Kada je riječ o potrošnji jaja, ona u dva tjedna uoči i tijekom uskrsnih blagdana bude za oko 25 milijuna komada veća. Podaci udruženja Croatiastočara govore da Hrvatska godišnje troši oko 680 milijuna komada iz domaće proizvodnje, te još 70 milijuna komada iz uvoza.

"Vidljivo je da uvoz jaja pada i prošle je godine bio manji za oko 20 posto", kaže Bobetić. Prosječna potrošnja jaja na mjesečnoj razini iznosi oko 55 milijuna komada, a u dva tjedna Uskrsa raste dodatno za spomenutih 25 milijuna komada, odnosno dođe do oko 80 milijuna komada u tom mjesecu. Na jelovniku Hrvata tijekom Uskrsa nađe se i janjetina, a iako je u ovoj potrošnji jedan veliki dio u tzv. sivoj zoni, Bobetić kaže kako Hrvatska godišnje proizvodi oko 4500 tona janjetine, dok oko 1500 dolazi iz uvoza. Najviše se janjetina u Hrvatskoj konzumira tijekom ljeta zbog turističke potrošnje (srpanj i kolovoz), kao i u mjesecu prosincu za vrijeme božićnih i novogodišnjih blagdana, kao i za sam Uskrs. 

 

25 milijuna

komada jaja više potroši se u odnosu na prosječnu mjesečnu potrošnju

I drugo meso na cijeni
Procjena je da se u uskršnjem tjednu troši oko 150 tona janjetine više nego što je uobičajeno na mjesečnoj razini, dodaje Bobetić, koji kaže kako je i u tom segmentu ponuda već sada dosta dobra i konkurencija jaka. Od ostalih kategorija mesa, iako nema službenih procjena o kojim se količinama radi, tijekom mjeseca u kojem je Uskrs, raste i potrošnja junećeg mesa (za juhe), ali i purećeg i nešto pilećeg mesa jer se radi o cjenovno nižim kategorijama koje se kupuju zbog lošijeg standarda i slabije kupovne moći.

Komentirajte prvi

New Report

Close