Za širenje biznisa M+ grupa IPO-om prikupila 93 milijuna kuna

Autor: Jadranka Dozan , 16. siječanj 2019. u 14:57
Tomislav Glavaš, voditelj kontrolinga, Ivan Posavec, CEO M+ Grupe, Darko Horvat, CFO M+ Grupe te Marko Dagelić, COO kontakt centra

Kapital će iskoristiti za daljnje akvizicije kompanija iz biznisa BPO i CRM u regijama SIE i JIE.

Inicijalne javne ponude privatnih kompanija u Hrvatskoj su posljednjih godina uglavnom presahnule, ali jedna je upravo ovih dana zaključena.

Zagrebačka M+ Grupa je putem IPO-a usmjerenog na institucionalne investitore prikupila 93 milijuna kuna novoga kapitala za daljnja ulaganja u razvoj i širenje poslovanja. Nove dionice upisali su investicijski i mirovinski fondovi (obvezni i dobrovoljni), koji su tako stekli 41,7 posto vlasničkog udjela. Burzovno uvrštenje Meritus ulaganja kao tvrtke izdavatelja (registrirane prije nekoliko mjeseci kao d.d. upravo zbog odluke o izlasku na tržište kapitala) očekuje se s proljećem. 

M+ Grupa u javnosti je najprepoznatljivija po biznisu pozivnih centara. Od osnivanja 2007. podigla je godišnji prihod na lani ostvarenih više od 230 milijuna kuna, uz operativnu dobit EBITDA na razini 33 milijuna. Osnovne djelatnosti su joj outsourcing poslovnih procesa (BPO) i upravljanje odnosima s klijentima (CRM). U kompaniji ističu da njezine usluge informacijskih tehnologija i upravljanja korisničkom komunikacijom te posredovanja pri zapošljavanju koriste vodeće telekomunikacijske i financijske kompanije u jugoistočnoj Europi, ali i brojni klijenti iz zapadne Europe i SAD-a.

Posluje i na tržištu Slovenije, gdje je također vodeći igrač, te u Srbiji i Bosni i Hercegovini gdje je značajan igrač.  Grupa je lani zaposlila više od 400 novih zaposlenika, a projekcije za idućih pet godina, uz planirani rast, predviđaju 334 milijuna kuna prihoda 2023. i EBITDA-u od 60 milijuna, odnosno gotovo duplo više nego lani.    Dosadašnji stopostotni vlasnici Grupe, Stjepan Orešković i Manica Pirc Orešković, svoj su udjel nakon IPO-a sveli na nešto više od 58 posto.

 

41,7 posto

prepustili su dosadašnji vlasnici novim ulagačima

Na pitanje kada je pala odluka o izlasku na tržište, Luka Orešković, predsjednik Nadzornog odbora, diplomant Harvarda i partner u investicijskoj tvrtki Spitzberg Partners iz New Yorka, kaže kako je u zadnje dvije godine Grupa imala ponude od nekoliko strateških investitora, globalnih konsolidatora tog tržišta. Iako su, kako tvrdi, pregovori bili odmakli, odlučili su se za ovaj put jer misle da imaju znanja i potencijal za daljnji samostalni razvoj i rast. Taj potencijal im je bio i okosnica investicijske priče s kojom su išli pred ulagače.

Orešković pritom apostrofira i "pozicioniranje M+ Grupe prema unosnijim i sofisticiranijim uslugama, kao i daljni rast poslovanja na najjačim svjetskim tržištima poput Njemačke, SAD-a, Australije i Ujedinjenog Kraljevstva. Kapital prikupljen u transakciji iskoristit će se, pak, za daljnje akvizicije kompanija iz biznisa BPO i CRM u srednjoistočnoj i jugoistočnoj Europi. Za equity umjesto financiranja rasta i akvizicija dugom odlučili su se, kaže, jer žele ojačati kapital, to prije što očekivane makroekonomske prilagodbe na globalnom tržištu financiranje dugom čini riskantnijim.

"Planiramo se financirati i dugom, ali u konzervativnom omjeru za rast kroz nove akvizicije koje već imamo u planu. Dug prije svega koristimo za kratkoročni radni kapital nužan za brzi organski rast", kaže.Već danas je su u punoj mjeri izloženi globalnim standardima konkurentnosti, a to je i uporište za srednjoročni rast. "I danas se za poslove uspješno natječemo na najvećim i najkonkurentnijim tržištima. Cilj nam je i dalje privlačiti mlade ljude s najboljih svjetskih sveučilišta ili tehnološki vodećih kompanija. Naš tim je u pogledu ljudskih resursa na istoj ili višoj razini od globalnih igrača s kojima smo pregovarali", kaže.

Kao drugi prioritet ističe primjenu novih tehnologija, softvera i aplikacija prilagođenih sve kompleksnijim zahtjevima klijenata, što je u tom biznisu naročito izraženo. "Cilj nam je postati lider u centralnoj Europi po volumenu, kvaliteti i inovativnim novim tehnologijama te kroz akvizicije sličnih kompanija u regiji. Usto, radimo i na jačanju tržišnog udjela na tržištima DACH područja te nastavku širenja na velika tržišta engleskog govornog područja, od SAD-a i  Australije do UK.  

Komentirajte prvi

New Report

Close