Za oglašavanje novih programa HTZ izdvaja oko 20 mil. kuna

Autor: Marija Crnjak , 08. rujan 2014. u 10:53
Loša sezona zbog lošeg vremena, ali turizam unatoč okolnostima otporan/S. Midžor/PIXSELL

Ukupna moguća vrijednost zajedničkog oglašavanja u 2015. iznosi 203,4 milijuna kuna.

Hrvatska turistička zajednica (HTZ) ovih dana će objaviti javne pozive za partnere u udruženom oglašavanju, u što HTZ za iduću godinu planira izdvojiti oko 90 milijuna kuna.

Gotovo petina budžeta ide u pokretanje novih programa, odnosno avionskih i autobusnih linija, pojasnio je za Poslovni dnevnik Ratomir Ivičić, direktor HTZ-a. "Želimo dovesti nove organizirane ture, te nove goste koji u Hrvatskoj nisu nikad bili. Oko 20 milijuna kuna uložit ćemo stoga u zajedničko oglašavanje autobusera, avioprijevoznika i zračnih luka, i to za programe i linije koje do sad nisu postojale. HTZ i lokalne turističke zajednice sudjelovat će s 50 posto sredstava, s 25 posto lokalni partneri, a 25 posto daju strani partneri koji se jave na poziv", ističe Ivičić.

Ukupna moguća vrijednost zajedničkog oglašavanja u 2015. iznosi 203,4 milijuna kuna, u kojima HTZ sudjeluje s 91 milijun kuna svog novca. Financirat će se, kao i lani, zajedničko oglašavanje nositelja smještajne ponude, opće oglašavanje ponude destinacije koje provodi sustav TZ i strukovnih udruga, oglašavanje organiziranih programa putovanja, posebnih programa destinacija, ponude kontinenta, te novo oglašavanje novih i dodatnih organiziranih programa putovanja novih i postojećih partnera.  Kad su u pitanju novi programi, pravo da dobije novac od HTZ-a imat će novi organizatori putovanja koji u posljednje tri godine nisu imali programe putovanja s organiziranim zračnim te autobusnim prijevozom, ili postojeći organizatori koji uvode nove letove i programe.

Također, novi organizatori putovanja ili zračni prijevoznici mogu se kandidirati na više regija u Hrvatskoj.Inače, upravo organizirani dolasci pokazuju se najžilavijima u izvanrednim okolnostima kao što je bila ova kišna turistička sezona, u kojoj su zbog otkazivanja putovanja ili ranijeg odlaska najveću štetu pretrpjeli u obiteljskom smještaju i kampovima koji ne surađuju s agencijama, istaknuo je Željko Trezner, direktor Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) na panelu o turizmu održanom u petak na Veleučilištu VERN.

"Gosti su ove godine pratili vremensku prognozu i u zadnji čas otkazivali smještaj, radije se odrekavši stotinjak eura pologa za rezervaciju nego riskirali loše vrijeme, i uplatili su odmor negdje drugdje. Kad bi iznajmljivači radili sa "zločestim agencijama koje uzimaju proviziju", onda bi imali jamstvo da će naplatiti cijeli znos ako gosti otkažu sedam dana ranije", smatra Trezner.  Ivičić je otkrio da je u tijeku istraživanje o tome jesu li konkurenti na Mediteranu imali srpanjsku rupu, te kako su se s njom nosili. 

Ministar i struka

Darko Lorencin: 'Bolji smo nego lani'
Ministar turizma Darko Lorencin istaknuo je da je unatoč lošem vremenu ova sezona prema brojkama nešto bolja nego prošla, a detaljne brojke objavit će ovaj tjedan. "Iako je neke segmente poput kampinga zahvatila elementarna nepogoda, pokazuje se da je turizam unatoč okolnostima otporan", kazao je Lorencin. Ministar je istaknuo da je u pripremi 2015. napravljen niz analiza po stranim tržištima kako bi se eliminirali nedostaci zamijećeni ove godine.

K. Šustar: 'Interes ulagača' 
Kristijan Šustar, predsjednik Udruge poslodavaca u hotelijerstvu istaknuo je kako se u turizmu ne mogu dogoditi značajni pomaci dok se ne provedu strukturne promjene. Podsjetio je također na to da je Hrvatska pri dnu ljestvice konkurentnosti među turističkim zemljama po poreznom opterećenju. "Hrvatska je u jednoj godini tri puta mijenjala PDV u turizmu. Strani ulagači imaju interes doći u Hrvatsku, no neće dok se ne izmijeni investicijska klima", kaže Šustar.

Komentirajte prvi

New Report

Close