Za koridor X 2,5 mlrd. kuna do 2012.

Autor: Ksenija Puškarić , 11. siječanj 2009. u 22:00

Dva koridora definirana kao glavni putevi transporta u EU bore se za primat

Dva europska željeznička koridora, koje je EU definirao kao glavne putove za transport, koridor IV i koridor X, bore se za primat i neizvjesno je čiji će lobi pobijediti. Ako je vjerovati izvorima iz EU, koridor IV ima bolje izglede jer su sve zemlje kroz koje prolazi članice EU. Ako je pak vjerovati europskim medijima, problem koridora X je taj što se regionalne željeznice nisu dovoljno zainteresirale te se, navodno, ne mogu dogovoriti ni o visini ulaganja.

Ulaganje u modernizaciju
Hrvatske željeznice poručuju kako nije točno da se Hrvatska, Srbija i Makedonija ne mogu dogovoriti o spornom koridoru i da EU odustaje zbog toga od njega. Potvrđuju tek da EU ima više vrsta koridora, razvrstanih po različitim tehničko-tehnološkim karakteristikama, no, kako tvrde, koridor X ravnopravan je s ostalim paneuropskim koridorima. Predsjednik Uprave HŽ-a Davorin Kobak kaže da će hrvatska strana ove godine krenuti u najveća ulaganja za modernizaciju toga koridora. Tvrdi da je Nacionalnim programom željezničke infrastrukture u razdoblju od 2008. do 2012. predviđeno ulaganje od 2,5 milijardi kuna u koridor X. “HŽ će samo 2009. u koridor X uložiti 73,3 mil. kuna, a u tu prugu ulagat ćemo i sredstva iz pretpristupnih fondova”, ističe Kobak, te dodaje kako je osuvremenjivanje već počelo. Početak je označio projekt rekonstrukcije dionice pruge od Vinkovaca preko Tovarnika do državne granice u dužini od 33,5 kilometara, pokrenut u jesen 2008. godine. Sufinanciran je sredstvima iz ISPA pretpristupnog fonda EU, a ulaganja iznose nešto više od 60 mil. eura, od čega je udio nepovratnih sredstava europskih fondova 38 posto.

Regionalna suradnja
“Nastavak ulaganja u ovaj koridor predstavljat će projekti rekonstrukcije željezničke pruge i na dionicama od D. Sela do Okučana, kao i rekonstrukcija uređaja na zagrebačkom Glavnom kolodvoru”, kaže Kobak.
Operativnim programom za promet od 2007. do 2009. predviđeni su projekti izmjene tih uređaja u Zagrebu te osuvremenjivanje dionice od Okučana do Novske. Ukupna vrijednost za obnovu željeznice je 62,8 mil. eura, koji će se povući iz fonda IPA. Kobak dodaje da sve željeznice u regiji zajednički rade na projektima modernizacije, restrukturiranja i razvoja prometa na koridoru X. To su projekti koji su odrađivani kroz radnu grupu “Koordinacija koridora X”, u kojoj su sudjelovale sve željeznice zemalja kroz koje on prolazi, ali i kroz “Interesnu zajednicu koridora X”, odgovaraju u HŽ-u.

činjenice

Koridor IV
Željeznički koridor IV Rumunjsku i Bugarsku povezuje s Bliskim istokom.

Koridor X
Željeznički koridor X prolazi kroz Hrvatsku, Srbiju i Makedoniju, koje još nisu članice Europske unije, pa je stoga navodno manje poželjan.

Komentirajte prvi

New Report

Close