Za dvije godine od Novske do Okučana brzinom od 160 km/h

Autor: Agencija VLM , 24. listopad 2012. u 16:42
PXL

Vandoren i Hajdaš Dončić obišli su radove na putničkom stajalištu u naselju Rajić.

Dvokolosiječnom prugom Novska – Okučani, kada se završi rekonstrukcija kolosijeka krajem 2014. godine, vlakovi će moći prometovati brzinom od 160 kilometara na sat. Hrvatske željeznice povodom započetih radova na jednom od kolosijeka organizirali su obilazak radova koji je počeo na putničkom stajalištu u naselju Rajić, do kud su dospjeli radovi skidanja kolosijeka. Uz brojne goste razgledanju radova nazočio je i veleposlanik Paul Vandoren, šef delegacije Europske unije u Republici Hrvatskoj, Siniša Hajdaš Dončić, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, te Jakša Puljiz, zamjenik ministra regionalnog razvoja i fondova EU.

Kako je na prigodnoj svečanosti nakon obilaska radova rekao Darko Peričić, predsjednik uprave HŽ Infrastrukture, povećanjem brzine skraćuju se vozna vremena u putničkom i teretnom prijevozu, a ugradnjom nove nosive kolosiječne konstrukcije povećat će se razina udobnosti i sigurnost putnika. Modernizirat će se i signalni i telekomunikacijski uređaji čime se uspostavlja i veća razina sigurnosti željezničkog i cestovnog prometa na križanjima. Naglašena je važnost željeznice, posebno koridora od Rijeke prema Mađarskoj te 10. koridora koji kroz Hrvatsku spaja Njemačku i prolazi sve do Grčke.

– Rekonstrukcija dionice obuhvaća dvije cjeline. Uz modernizaciju međukolodvorskog razmaka Okučani – Novska u dužini od oko 17 kilometara, rekonstruirat će se željeznički kolodvor Okučani. Vrijednost radova procjenjuje se na oko 40 milijuna eura – kazao je Siniša Hajdaš Dončić dodavši kako je samo ove godine ugovoreno 2,5 puta više projekata za željeznicu nego u zadnjih pet godina .

Nepovratnih 85 posto sredstava osigurano je iz Europske unije, iz pretpristupnog fonda IPA, dok ostatak osigurava Republika Hrvatske. U srpnju je potpisan ugovor o svim radovima na dionici s tvrtkama iz Italije i Njemačke. Zadnja rekonstrukcija ove dionice obavljena je prije tridesetak godina, postrojenja kontaktne mreže djelomično su rekonstruirana nakon Domovinskog rata pa je zbog stanja kolosijeka brzina znatno smanjena, čime su eksploatacijske karakteristike ispod razine propisane za magistralni pravac 10. paneuropskoga koridora. Do 2018. godine obnovit će se 300 kilometara pruga.

Komentirajte prvi

New Report

Close