Više od 60.000 vozila s ugrađenom plinskom instalacijom trenutno se kreće hrvatskim prometnicama, što čini oko tri posto “plinaša” u odnosu na ukupan broj automobila.
Prije godinu i pol dana, točnije u lipnju 2015., došlo je do rekordne razlikeu cijeni litre autoplina (LPG) i Eurosupera 95, koja je iznosila više od 7 kuna (10,54 kune po litri benzina u odnosu na 3,45 kuna po litri plina). U ovom trenutku litra bezolovnog benzina Eurosupera 95 zapada 9,73 kune (na Ininim crpkama) u odnosu na 4,77 kuna, koliko košta litra autoplina, piše Slobodna Dalmacija.
Stoga je autoplin jeftiniji 4,96 kuna po litri u odnosu na benzin, što znači da je LPG upola jeftiniji od benzina, premda Europska komisija posljednjih godina preporučuje standardnu razliku od 55 posto. U odnosu na benzin plin je sada jeftiniji 51,0 posto, što znači da još ima prostora do tih famoznih 55 posto.
S obzirom na sadašnju situaciju i činjenicu da se litra bezolovnog benzina s 95 oktana približila granici od 10 kuna, čini se da vozači čije automobile pokreću benzinski motori opet mogu razmišljati o ugradnji plinskih instalacija, čija se cijena kreće između 7000 i 10.000 kuna, ovisno o snazi motora i broju cilindara.
Ako se uzme u obzir da automobil s 4-cilindarskim motorom troši 8 litara benzina na 100 kilometara, te da je potrošnja plina veća za 15 posto (9,2 l/100 km), onda je lako izračunati trošak goriva. Benzinac će po sadašnjoj cijeni na 100 prijeđenih kilometara potrošiti 77,84 kune, dok pogon na plin iziskuje trošak od 43,88 kuna.
Znači da je ušteda na plinu samo u pogledu goriva gotovo dva puta veća. Ako se uzme u obzir da prosječni vozač tijekom godine dana prijeđe 13.500 kilometara (podatak Centra za vozila Hrvatske), proizlazi da će vozači koji koriste LPG u godinu dana potrošiti 5923,80 kuna, a oni koji voze na benzin čak 10.508,40 kuna. Dakle, ušteda na gorivu bila bi 4584,60 kuna.
Međutim, da bi se smanjili izdaci za gorivo vožnjom na plin, treba računati na nova ulaganja koja će se isplatiti nakon određenog broja kilometara.
Cijeli članak pročitajte ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Ne, najobičniji Renault Twingo. Njemački auto ne bih kupio ni uz 50% popusta. Zapravo, možda i bih – da ga preprodam naivcima koji još uvijek žive u vremenima kad su njemački auti bili pojam za kvalitetu.
vjerojatno je neki njemački auto u pitanju?
Uključite se u raspravu