Viadukt našao strateškog partnera

Autor: Suzana Varošanec , 24. svibanj 2017. u 14:04
Viadukt je prepolovio broj radnika/Matija Topolovec/PIXSELL

Plan za premošćivanje nelikvidnosti uključuje i prodaju 5,11% udjela u koncesiji za Zračnu luku Franjo Tuđman.

Zagrebačkom Viaduktu više ne prijeti stečaj, a iz faze velikih poteškoća u koje je došao u veljači ove godine, s brzom kulminacijom problema – od raskida ugovora o gradnji čiovskog mosta od strane Hrvatskih cesta i manjka likvidnosti do blokade računa i obustave proizvodnje, tvrtku sad pokušava predstečajem izvući novi direktor Damir Kezele. I sam je dioničar (drži oko 3%), ali i nekadašnji dugogodišnji član Uprave, pa je trenutno njegovo iskustvo – prednost.

No, iako se u prvi mah zazelenilo jučerašnje trgovanje tom dionicom na Zagrebačkoj burzi, nakon što je kompanija objavila da je službeno zatražila predstečajno restrukturiranje a trgovanje bilo privremeno obustavljeno, na kraju dana dionica je potonula oko 12%. Pitanje je zašto, no prema Kezeleu,  smjer kojim ide Viadukt višestruko je dobar, pa tako očekuje uspješne pregovore sa strateškim partnerom. Pritom je Kezele demantirao medijska nagađanja, primjerice poput preuzimanja Viadukta od strane izvjesnih velikih austrijskih građevinara.  Kompanijsku objavu prati i potvrda koja je stigla s Trgovačkog suda u Zagrebu. Naime, s jučerašnjim danom s Viadukta je otklonjena potencijalna stečajna prijetnja.

Podsjetimo, stečaj Viadukta zatražio je Holcim, no Trgovački sud u Zagrebu upravo je riješio predmet stavljanjem započetog prethodnog postupka u fazu prekida. Razlog tome je što prednost ima predstečaj, kako navode, jer ga je u međuvremenu tvrtka i zatražila. Upravo predstečajni epilog za ovog građevinara u godini u kojoj obilježava 70 godina poslovanja te najvjerojatnije već idućeg tjedna otvaranje Viaduktovog predstečaja, očekuje i sam Kezele koji nam je potvrdio i pregovore s potencijalnim strateškim partnerom. O kome se radi, pak, za sada kaže nije spreman kazati. Mogu potvrditi da Viadukt u fazi traženja strateškog partnera pregovora sa stranim investitorom koji dolazi iz iste branše, odnosno nije riječ o predstavnicima fondovske industrije jer niti nisu poželjni investitor s obzirom na to da nisu zainteresirani za naš core biznis", kaže Kezele.  

Viaduktova dokumentacija u sklopu predstečajnog prijedloga trenutno je u fazi ispitivanja na Trgovačkom sudu u Zagrebu, a nakon što postupak krene i tvrtka dobije predstečajnog povjerenika slijedi deblokada računa. Kako je predstečajni režim strog što podrazumijeva i visoku zakonsku zaštitu radničkih potraživanja kroz urednu isplatu plaća, isto vrijedi i za druge nove obveze, osnovni je zadatak prema Kezeleu namaknuti potrebna financijska sredstva za uredno funkcioniranje poslovanja tijekom predstečaja. Kako nam je pojasnio taj dio plana, Viadukt svoju likvidnost kani održati kroz nekoliko modela. Uz prodaju imovine, primjerice, navodio i udjel od 5,11% u koncesiji na Zračnu luku Franjo Tuđman – već je  poslana dokumentaciju Croatia osiguranju te čekaju ponudu, računaju i na aktivnu ulogu države, koja bi praktički riješila pitanje plaća radnika iz sredstava koja su trenutno u spornom statusu, a navodno pripadaju Viaduktu.

"Plaće u prvi mah mislimo riješiti legitimnim pritiskom na tijela vlasti da prizna naša potraživanja", kaže Kezele.  Prema njegovim riječima, predsjednici Uprava HAC-a tijekom nekoliko zadnjih Vlada su osporili naplatu Viadukta, iako je po mišljenju stručnog tijela sastavljenog od najeminentnijih građevinskih stručnjaka te obostrano izabranih Viadukta – pravo na strani ovog izvođača. Postoje tri takva slučaja, kaže Kezele, a ako Viadukt svoja potraživanja naplati od države – imat će šanse.

"U tri slučaja su vijeća za rješavanje sporova dala nama za pravo, ali kako su se mijenjale vlade i s tako dolazili novi predsjednici uprava u HAC koji su izrazili neslaganje s odlukom vijeća, sve je  završilo ili na Trgovačkom sudu u Zagrebu ili na arbitraži. Pokušavam to riješiti tako da se poštuje odluka vijeća, a na taj bismo način uz plaće pokrenuli i našu proizvodnju", navodi Kezele.  Što se ugovorenih poslova tiče, za prvu ruku Viadukt ih ima dosta. Kezele tvrdi da je 2017. započela s pola milijarde kuna ugovorenih poslova. S druge strane, predstečajnim planom obuhvaćeno je daljnje rezanje broja. Viadukt je pod zadnje prepolovio broj radnika, trenutno ih je oko 900, no plan je baziran na oko 800 radnika, tj. na 400 stalno zaposlenih te 400 za potrebe pojedinih projekata. U tom smislu plan je angažirati i radnike sestrinske tvrtke Viadukt – Banovina, obzirom da je Kezele potvrdio da je čeka stečaj, što znači da bi 100-tinjak radnika preuzeli u slučaju konkretnih projekata. 

Komentari (2)
Pogledajte sve

Ajde plaći samo…nebus vise dobio jeftino…

da je VDKT doista našao strateškog partnera (kako netočno piše u naslovu), onda bi bio obvezan odmah takvu info poslati na ZSE jer bi u protivnom to bio prekršaj zakona i burzovnih pravila, zar ne? tako da je očito da je to samo spin i da je prava istina da VDKT i dalje TRAŽI strateškog partnera….

New Report

Close