Uspije li United spojiti Tele2 i Optimu, stvorit će telekom od 2,2 milijarde kuna

Autor: Bernard Ivezić , 29. kolovoz 2019. u 15:52
Od ulaska na hrvatsko tržište, 2015. kad je zabilježio prihod od 320,6 milijuna kuna, Huawei kontinuirano raste. J. R. /PIXSELL

Svi su telekomi lani zabilježili rast. Djelom zbog ulaganja u jačanje 4G kapaciteta i fiksnog broadbanda, širenje ponude te priprema za preuzimanja i spajanja.

Što je američki predsjednik Donald Trump glasniji u zaoštravanju trgovinskog rata s Kinom, to su rezultati kineskih tvrtki u Hrvatskoj ili onih koje surađuju s kineskim tvrtkama ovdje, sve bolji. Zvijezde telekomunikacijskog tržišta u pravilu su sami telekom operateri. Kapitalno velike investicije vrte ujedno i mnogo novca i imaju pristojan rast. Štoviše, lani je on bio jedan od najboljih u posljednjih nekoliko godina.

Međutim, u rastu su ih nadmašile tvrtke u njihovu ekosustavu.  Najbržerastući u telekomunikacijskom sektoru u 2018. bio je zagrebački trgovac mobitelima i popratnim proizvodima Mobis electronic, kojem je prihod skočio čak 52,5 posto na 203,2 milijuna kuna. Ivan Šego, izvršni direktor tvrtke i generalni direktor Mobis grupe kaže da je to rezultat truda koji su uložili u razvoj poslovanja unazad nekoliko godina te da tijekom ove godine nastavljaju s poslovnom politikom "da kupcima osiguraju najbolje uređaje po konkurentnim cijenama". 

Pomama za mobitelima
Inače, parne godine, poput 2018., obično su dobre za Mobis, potencijalno i stoga što kupci mijenjaju stare mobitele za najnovije modele, ali dio odgovora za dobar rast je i u tome što su tijekom prošle godine ponudili veći izbor kineskih brendova i još snažnije se okrenuli prodaju preko interneta. "Lani smo honorirali efekte rada ranijeg razdoblja, a cilj nam je bio pružiti korisnicima nove produkte visoke kvalitete po atraktivnoj cijeni. Uspjeli smo sa našim partnerima doći do krajnjih korisnika te ponuditi brzorastuće svjetske brendove", kaže Šego.

Posebno ističe njihovu internetsku trgovinu, Mobis.hr koja, tvrdi, daje odlične rezultate te je zadnje dvije godine najnagrađivaniji webshop u industriji.  Druga zvijezda u telekomunikacijskom ekosustavu je tvrtka Huawei Technologies. U prošloj godini prihod joj je skočio za 34,16 posto na 616,9 milijuna kuna. Nominalno, izuzmemo li rast Tele2 koji se pripremao za prodaju, to je najveći porast prihoda u sektoru. Huawei je u Hrvatskoj lani našao novih prilika za čak 157,1 milijun kuna. Nije riječ o iznimci. Od ulaska na hrvatsko tržište, 2015. godine, kad je zabilježio prihod od 320,6 milijuna kuna, Huawei kontinuirano raste.

"Naš dosadašnji rast rezultat je niza poslovnih aktivnosti. Imamo širok spektar proizvoda i usluga, kvalitetne odnose s kupcima i poslovnim partnerima, a kroz drugačiji pristup inovacijama kupcima uvijek pokušavamo pružiti najbolje iskustvo. Ponosni smo izniman rast na tržištu pametnih telefona gdje smo dostigli drugo mjesto. Osim same pozicije, još nas više veseli povjerenje i lojalnost postojećih kupaca te trend rasta broja novih korisnika", kažu u Huaweiju. Dodaju da su rezultati u Hrvatskoj dio šireg mozaika. Navode da kompanija bilježi dobre rezultate već nekoliko godine i globalno te da je to rezultat dugoročne strategije ulaganja u inovacije.

Ulazak prvog tele-startupa
"Ona rezultira kvalitetnijim proizvodima po boljim cijenama te kontinuiranom prilagodbom dinamičnom tržištu, zahtjevima kupaca, kao i optimizacijom poslovnih procesa", kažu u Huaweiju. I svi su telekomi lani zabilježili rast. Djelom je to rezultat ulaganja u jačanje 4G kapaciteta i fiksnog broadbanda, širenje ponude te priprema za preuzimanja i spajanja, a djelom i promjena cjenovnih politika. Ali očigledno prostor za širenje tržišta i zato je u tijeku preslagivanje.

 

Dvorjančanský

Za A1 Hrvatska 2018. je bila godina za pamćenje. S jednakim smo uspjehom nastavili poslovati i u prvih šest mjeseci ove godine.

S jedne strane, na tržište je ušao prvi telekomunikacijski startup, Sigfox, a s druge prvi se put stvorila mogućnost da Hrvatska  dobije punokrvnog trećeg konkurenta Hrvatskom telekomu i A1 Hrvatska.  United grupa, koja je već najveći regionalni konkurent Deutsche telekomu i Telekomu Austrija, započela je preuzimanje Tele2 Hrvatska i, očigledno, čeka priliku da ugrabi i Optimu, čija će prodaja početi u siječnju te da time stekne i mobilnu i fiksnu ponudu.

Ilustracije radi, Tele2 Hrvatska je lani, prema Fini, imao rekordan rast prihoda od 16,4 posto na 1,61 milijardi kuna.  Nominalno, riječ je o skoku od čak 227,4 milijuna kuna. Optima je pak zabilježila rast od 12,6 posto na 549,4 milijuna kuna. Znači, da su se ta dva operatera već kojim slučajem spojila, nekonsolidirani bi im prihod za 2018 iznosio 2,2 milijarde kuna. No, preostaje tek vidjeti kako će se ta priča rasplesti.

Novi val
Prvi međunarodni telekomunikacijski startup koji je ušao u Hrvatsku, Sigfox, lani je preko partnera, tvrtke IoT Net Adria, izgradio prvu nacionalnu IoT mrežu i krenuo u komercijalizaciju.  Sve to odraz je novog vala digitalizacije, koji ide za tim da se, ne samo mobiteli već i sve druge stvari, od brojila, kućanskih aparata pa i same odjeće i obuće, u budućnosti poveže na internet. Samo jedno od područja koje će se tako skoro i vrlo temeljito digitalizirati je dostava. Već je započela digitalizacija brojila u potrošnji plina, struje i vode, kao i projekti digitalizacije parkinga, a sve se više grabi i prema digitalizaciji prijevoza u cjelini. U IoT Net Adriji kažu da su lani završili ključnu fazu izgradnje mreže čime su Sigfox signalom pokrili 90 posto stanovništva i više od 70 posto teritorija. Na mreži su se počeli vrtjeti i prvi lokalni projekti, poput MarinaClouda sa Sense4boat uređajima za nadzor stanja na brodovima i Bytelabovog uređaja za daljinsko očitanje plinomjera.

"Trenutno je naglasak na razvoju mreže partnera i provođenju pilot projekata iz odabranih industrijskih vertikala kako bi se i korisnici uvjerili u niske cijene, odličnu pokrivenost signalom, visoku pouzdanost, nisku potrošnju energije i minimalne emisije EM zračenja koje omogućava naša tehnologija", kažu u IoT Net Adriji. Država to sve brže prati pa je početkom godine Hakom napravio 106,4 milijuna kuna vrijedan natječaj za 4G radiofrekvencije.  Riječ je o prvom natječaju Hakoma, koji je napravljen po modelu javne dražbe, i za koji se očekuje da će biti model za natječaj za 5G frekvencije. Broj korisnika interneta preko optike i drugih vrsta fiksnih veza u 2018. premašio je 1,12 milijuna, što je 2,5% više nego 2017., a porastao je i broj korisnika distribucije televizijskog programa uz plaćanje naknade, i to za četiri posto na 820.000 korisnika.

 

34 posto

rastao je lani prihod kompanije Huawei Technologies u Hrvatskoj

Operateri su, prema Hakomu, lani povećali i ulaganja u mobilne mreže za 13 posto. Tele2 se pohvalio da je lani povećao investicije na rekordnih 100 milijuna kuna, a da ih u ovoj godini planira udvostručiti. Uvjerljivo najveći investitor u telekomunikacije lani je bio HT, kojem je konsolidirani prihod na razini grupe HT porastao 0,4 posto na 7,783 milijardi kuna. Operater je lani investirao 1,83 milijardi kuna u infrastrukturu i razvoj inovativnih usluga. U fiksnom segmentu HT je izgradio optičku mrežu s dosegom od 400.000 kućanstava. U HT-u navode da su u mobilnoj mreži, podigli pokrivenost stanovništva 4G signalom na 82%kućanstava u unutrašnjosti objekata i kuća, a vani i u javnom prostoru na 98,5 posto. HT je najavio i plan investicija u 2018. i 2019. od milijardu kuna u jačanje mobilne mreže te daljnja ulaganja u fiksnu mrežu s ciljem da svim korisnicima osigura mogućnost pristupa internetu brzinama od minimalno 20Mbit/s, pa sve do 1GBits/s.

Operater je promijenio i predsjednika uprave. Dosadašnji šef HT-a, koji je napravio najveću akviziciju kompanije dosad, onu Crnogorskog telekoma i vratio sve ključne poslovne pokazatelje u zeleno, Davor Tomašković, prešao na čelo Croatia osiguranja. Tako je u travnju HT preuzeo Grk Kostas Nebis. "Želimo izgraditi svijet boljih mogućnosti, donoseći svima prednosti digitalizacije", najavio je Nebis. Velike investicije lani napravio je i A1 Hrvatska, koji je, prema Fini, imao rast prihoda od 2,7 posto na 3,3 milijarde kuna. Ulaganja je povećao za 3,1 posto na više od 650 milijuna kuna kako u fiksnom tako i u mobilnom segmentu. Na nedavnoj proslavi 20 godina poslovanja u Hrvatskoj stoga se pohvalio da ima najbržu fiksnu i mobilnu mrežu nove generacije, kao i najviše korisnika brzog interneta i. Za mobilnu mrežu, navodi, da više od milijun korisnika ima brzine do 1,35 Gbps, dok ostali mogu surfati brzinama do 225 Mbps.

Na fiksnoj mreži pak superbrzi internet koristi više od pola milijuna kućanstava. Jiří Dvorjančanský, predsjednik Uprave A1 Hrvatska , kaže da su i dalje predani ulaganjima i jačanju korisničkog iskustva. Navodi da će u optiku i 5G uložiti 500 milijuna eura. "Prošla je godina za A1 Hrvatska bila godina za pamćenje. Promijenili smo ime, ali i uveli značajne organizacijske promjene kako bismo bili brži i učinkovitiji u odgovaranju na potrebe korisnika. U sklopu procesa digitalne transformacije implementirali smo agilni pristup poslovanju i za multidisciplinarne timove redizajnirali radne prostore na A1 kampusu s ciljem ubrzanja inovacijskih procesa i naših reakcija na očekivanja i potrebe korisnika. Ove promjene pozitivno su utjecale i na rezultate u 2018., uz značajna ulaganja u mrežu, tehnologiju i sadržaj. S jednakim smo uspjehom nastavili poslovati i u prvih šest mjeseci ove godine", rekao je Dvorjančanský za Poslovni dnevnik. 

Na naše pitanje na što bi se trebao staviti najveći naglasak u ovoj godini da bi A1 Hrvatska mogao nastaviti rasti, odgovara:  "I dalje investiramo u najnoviju  opremu i nove tehnologije koje omogućuju dovođenje super brzog interneta u sve dijelove Hrvatske. Time želimo doprinijeti snažnijoj digitalizaciji hrvatskog tržišta i industrije, a najveći dio ulaganja od 500 mil. eura namijenjen je razvoju 5G infrastrukture, povećanju kapaciteta i proširenju fiksne mreže. Cilj nam je do 2023. pokriti minimalno 50% kućanstava optičkom mrežom, a ostatak Hrvatske kombinacijom optike i 5G tehnologije. Jedan od preduvjeta rasta i razvoja je privlačenje top talenata. Na tržištu rada moramo se izboriti za najbolje zaposlenike sa znanjima koja su nam potrebna za razvoj kompanije".

Terrakom u plusu 9,3%
Fiksni telekom Terrakom, jedini fiksni konkurent HT-u i A1, lani je imao prihod od 49,9 milijuna kuna, dok je državni telekom Odašiljači i veze, kako navode, krenuo u velike investicije i nastavio s vrlo solidnim rastom, od 9,3 posto na 240,2 milijuna kuna. "Protekla godina je jedna od najuspješnijih od osnivanja OiV-a kao zasebnog trgovačkog društva. U svim ključnim poslovnim područjima stvoren je napredak, a ponajviše ističemo kontinuirani razvoj inovativnih usluga, ulaganja u infrastrukturu te povećanje učinkovitosti poslovnih procesa što je zajedno rezultiralo značajnim rastom prihoda već drugu godinu zaredom", zaključuju u OiV-u.

Komentari (6)
Pogledajte sve

Broj korisnika interneta preko optike i drugih vrsta fiksnih veza u 2018. premašio je 1,12 milijuna, što je 2,5% više nego 2017., a porastao je i broj korisnika distribucije televizijskog programa uz plaćanje naknade, i to za četiri posto na 820.000 korisnika.


naj bolje mi je kod tih preuzimanja kada kažu kako će time dobiti toliko i toliko njihovih dosadašnjih korisnika.korisnici su ptice selice i brzo prijeđu kod onoga tko je jeftiniji i nudi više za manje para.kada ostaneš bez korisnika đaba ti sve opreme i zgrada ostaše ti samo krediti.
zašto bi ovi njih kupili kada imaju tele2 a za fiksnu telefoniju lijepo plate HTu za korištenje njihove infrastrukture kao i drugi.zašto dati pare pri kupnji i još vraćati njihove dugove kada za manje para možeš imati čisti start.

Posebno ako već postoji preklapanje korisnika (što sigurno postoji, to su oni koji traže jeftiniji uslugu i mobilniji su). A i zakon o elektroničkim medijima članak 61. možda i onemogućava da United kupi Optimu. Već se prije morao riješiti Total Tv-a https://www.tportal.hr/biznis/clanak/united-group-prodao-totalnu-televiziju-otvoren-put-za-preuzimanje-nove-tv-20180112

naj bolje mi je kod tih preuzimanja kada kažu kako će time dobiti toliko i toliko njihovih dosadašnjih korisnika.korisnici su ptice selice i brzo prijeđu kod onoga tko je jeftiniji i nudi više za manje para.kada ostaneš bez korisnika đaba ti sve opreme i zgrada ostaše ti samo krediti.
zašto bi ovi njih kupili kada imaju tele2 a za fiksnu telefoniju lijepo plate HTu za korištenje njihove infrastrukture kao i drugi.zašto dati pare pri kupnji i još vraćati njihove dugove kada za manje para možeš imati čisti start.

Zanimljivo da uvijek isti autor podgrijava očekivanja za Optimu. Do sada vrlo uspješno, cijena je samo temeljem njegovih članak skočila sa dvije na sedam kuna. Bio je već jedan takav lukavac u Poslovnom i prije ali je smijenjen

New Report

Close