Usluga Heat Maps pomaže kod kreiranja turističke ponude i marketinške kampanje

Autor: Borivoje Dokler , 28. travanj 2016. u 22:00
Marijana Bačić, direktorica Odjela korporativne prodaje u realnom sektoru Hrvatskog Telekoma

Direktorica Odjela korporativne prodaje u realnom sektoru Hrvatskog Telekoma, objašnjava na koji način rješenja tvrtke utječu na razvoj i promociju domaćih turističkih destinacija.

Hrvatski Telekom kao najveća domaća digitalna kompanija nudi najnovija tehnološka rješenja i bitan je nositelj društvenih promjena. Ujedno je i tehnološki partner sve većeg broja gradova i regija, s najznačajnijim postignutim rezultatima u razvoju turizma i privlačenja investicija.

S Marijanom Bačić, direktoricom Odjela korporativne prodaje u realnom sektoru Hrvatskog Telekoma razgovarali smo na koji način ICT tehnologije utječe na turizam, kako Hrvatski Telekom sudjeluje u razvoju domaćih turističkih destinacija te na koji način usluga Heat Maps  poslovnim subjektima omogućava dobivanje vrijednih informacija.

Na koji način informacijska i komunikacijska tehnologija i inovacije utječu na suvremeni turizam? 
Razvoj infrastrukture i usluga širokopojasnog pristupa internetu, preduvjet je razvoja digitalnog društva i suvremenog gospodarstva, a time i turizma. Kako bi razvoj telekomunikacijske infrastrukture pratio razvoj usluga i aplikacija kojima je, za nesmetani rad, potreban ultrabrzi pristup internetu, potrebna su ulaganja u infrastrukturu sljedeće generacije kojom bi se to omogućilo. Hrvatski Telekom kao tehnološki lider ulaže značajna financijska sredstva u razvoj pristupnih mreža sljedeće generacije u Hrvatskoj. 

Na koji način Hrvatski Telekom sudjeluje u razvoju i promociji domaćih turističkih destinacija?
HT aktivno sudjeluje u prepoznatim inicijativama lokalnih zajednica koje potiču promjene i investicije bazirane na novim tehnologijama, a kroz sufinanciranje mnogobrojnih pilot projekata sudjelujemo u osvješćivanju svih dionika uključenih u transformacijske promjene. Tu bih svakako istaknula primjer Grada Dubrovnika gdje je, prije otprilike mjesec dana, otvorena Pametna ulica, koja je dio pilot projekt Dubrovnik Smart City, razvijenog u strateškom partnerstvu s tvrtkom Cisco i u suradnji s lokalnim partnerima.Ovaj projekt HT svrstava u sam vrh regionalnih i europskih tehnoloških lidera u promoviranju, predstavljanju i implementaciji Internet of Things/Smart City tehnološkog okvira.  Upravo su investicije HT-a u razvoj mobilne i fiksne infrastrukture, kao i povećanje kapaciteta za širokopojasni pristup internetu te IP transformacija omogućile početak realizacije ovoga zahtjevnog projekta. Projekt Pametni grad će građanima Dubrovnika i brojnim turistima olakšati snalaženje po gradu, unaprijedit će se prometna sigurnost i energetska učinkovitost grada. Neke inovacije građani odmah prepoznaju, poput rasvjete, pristupa bežičnoj gradskoj mreži i sustava pametnog parkinga, s pomoću kojeg u realnom vremenu možete vidjeti stanje zauzeća parkinga u Gradu. Projekt će zasigurno utjecati i na lokalno gospodarstvo. Općenito govoreći, implementacija mnogobrojnih rješenja koja olakšavaju svakodnevne izazove u konačnici zasigurno utječe i na povećanje atraktivnosti gradova kao turističkih destinacija. 

Kako HT-ova tehnologija može podići konkurentnost destinacije?
Kroz različite projekte vidimo kako su gradovi i županije spremni na nove tehnologije, a HT je svoju lidersku poziciju dodatno osnažio lansiravši usluge bazirane na Big Data tehnologiji. Jedna od njih je svakako i Heat Maps usluga koja, kada je riječ o turizmu, poslovnim subjektima omogućava dobivanje vrijednih informacija koje mogu pozitivno utjecati na poslovanje. Uz uslugu Heat Maps moguće je saznati informacije o tome iz kojih zemalja dolaze gosti hotela/restorana, koje su omiljene destinacije ciljane skupine turista, kojim prometnicama najčešće putuje ciljana skupina turista, u koje vrijeme ima najviše turista na nekoj lokaciji, koje je prosječno vrijeme zadržavanja posjetitelja na lokaciji i sl. Spomenula bih i kako je prednosti ove usluge prepoznala Splitsko-dalmatinska županija koja je još prošle koristila uslugu Heat Maps s ciljem dobivanja obilja korisnih podataka vezanih uz turizam i promet. Mogućnosti primjene tako prikupljenih podataka su velike, od planiranja aktivnosti i prilagođavanja turističke ponude, preko regulacije prometa do osmišljavanja ciljanih marketinških kampanja.

Imate li neke konkretne primjere ili podatke kako su vaša tehnološka rješenja osigurala veću popunjenost hotela ili nekih drugih smještajnih jedinica?
Hrvatski Telekom je već dugi niz godina prisutan u hotelijerskoj industriji i turizmu te nudi brojne usluge koje hotelsko poslovanje čine jednostavnijim te privlačnijim za turiste. Kontinuirano pratimo svjetske trendove i osluškujemo potrebe korisnika te kreiramo rješenja koja odgovaraju različitim korisničkim segmentima. Tako, ovisno o tome je li riječ o malim iznajmljivačima, manjim hotelima ili hotelima s više od 50 soba, Hrvatski Telekom nudi TV uslugu za svaki pojedini segment. Primjerice, za hotele s više od 50 soba, na raspolaganju je Hotel TV usluga, koja na jednom mjestu gostu omogućava personalizirani pristup televiziji, radiju, videoteci na zahtjev, kupnji sportskog sadržaja na zahtjev (Pay-Per-View), detaljni prikaz računa i hotelskih informacija. Hotel TV usluga realizirana je u brojnim hotelima u Hrvatskoj. Naravno, u ponudi imamo i druga, cjelovita tehnološka rješenja koja uključuju usluge poput WiFi-ja, fiksne i mobilne telefonije, interneta, prijenosa podataka, usluge fiskalizacije i najma informatičke opreme, cloud poslovne aplikacije te mnoge druge. 

Gledano iz vašeg kuta, gdje hrvatski turizam ima još puno prostora za napredak, a u čemu je na zadovoljavajućem nivou u odnosu na konkurenciju?
Hrvatski Telekom konstantno ulaže značajna financijska sredstva u telekomunikacijsku infrastrukturu te je ista danas na svjetskoj razini. Kroz već spomenute projekte pametnih gradova i regija dodatno povećavamo atraktivnost hrvatskih turističkih destinacija. Vjerujem kako će upravo ovakav inovirani tržišni nastup uz autentičnost i kreativnost u diferenciranju Hrvatske od ostalih turističkih destinacija, kao i daljnja integracija hrvatskih proizvođača s turističkim sektorom utjecati na konstantno jačanje konkurentskih prednosti hrvatskog turizma. Očekujemo kako će i mnoge druge turističke destinacije prepoznati prednosti koje im Hrvatski Telekom, kao pouzdan partner, može osigurati sa svojim naprednim tehnološkim rješenjima i uslugama te na taj način dodatno povećati svoju atraktivnost, kako za turiste, tako i za potencijalne investitore. 

Komentirajte prvi

New Report

Close