Unatoč krizi, raste broj oglasa u medijima

Autor: Saša Vejnović , 29. prosinac 2008. u 22:00

Analiza pokazuje nesrazmjer rasta oglasa i prihoda

Unatoč gospodarskoj krizi za koju su prognostičari najavljivali da će se ponajviše odraziti na oglasnu industriju, zasad stanje na tržištu pokazuje suprotno. Prema podacima agencije Media net, broj oglasa u tisku i na televiziji u listopadu i studenom raste u odnosu na isto razdoblje 2007.

Podaci kažu da je u tom razdoblju ove godine u tisku objavljen ukupno 41.261 oglas, dok je u istom razdoblju lani u tisku objavljeno 34.106 oglasa.Broj oglasa emitiranih na televiziji također je porastao, sa 73.776 koliko ih je bilo u listopadu i studenom 2007. godine, na 78.536 koliko ih je prikazano u istom razdoblju ove godine. Podaci su dobiveni praćenjem oglasa u 110 novina te na četiri nacionalna televizijska programa (HTV 1 i 2, RTL i Nova TV).Kada se ovi podaci preračunaju u kune prema važećim cjenicima medija u kojima su objavljeni, dolazimo do iznosa od 308,9 milijuna kuna koliko vrijede oglasi objavljeni u tisku u ta promatrana dva mjeseca. U istom razdoblju lani objavljeni oglasi vrijedili su 287,5 milijuna kuna. Televizijski oglasi vrijedili su 1,12 milijarde kuna, za razliku od 940 milijuna kuna koliko su vrijedili oni objavljeni lani tijekom listopada i studenog. Naravno, ne radi se o stvarnim iznosima jer su cjenici oglasa mnogim medijima tek podloga za pregovore, pa su stvari iznosi znatno manji. No, u ovom slučaju analiza Media neta precizno pokazuje da kriza, barem zasad, nije utjecala na oglasno tržište.




Također pokazuje i nesrazmjer rasta oglasa i prihoda. Naime, dok je broj oglasa u tisku porastao za gotovo 21 posto, od njih su ostvareni tek 7,4 posto veći prihodi nego u godini prije. S druge strane, televizijskih je oglasa bilo tek 6,5 posto više, ali su zato vrijedili više od 19 posto. Iduće godine se očekuju znatne promjene na oglasnom tržištu, a njihov generator bit će HRT koji kreće s novom oglasnom politikom. Cijene oglasnih sekundi bit će skuplje, a ubuduće se neće prodavati isključivo termini, već će oglasni prostor biti vezan uz pojedinu emisiju. Cijene će podići i komercijalne televizije kojima HRT ipak još diktira tržišne uvjete. Iako se nove cijene ne znaju, očito je da svi oni namjeravaju smanjenje oglasa kompenzirati većom cijenom oglasne sekunde. Pretpostavka je da će se kompanije koje i budu rezale budžete za marketing, prvenstveno oglašavati na nacionalnim televizijama, zbog čega bi najveću štetu opet trpjeli tisak i radio. HRT za iduću godinu planira znatan rast prohoda od oglasa, više od osam posto. Nacionalni tisak također je u boljoj poziciji od manjih lokalnih glasila iz istog razloga, i oni se nadaju da će oglašivači štedjeti na rasipanju sredstava za oglašavanje, pa će ciljano ići u najjače medije. To donekle potvrđuje i Marijan Beljan, član Uprave Glasa Slavonije i predsjednik Udruge novinskih izdavača, koji nam je rekao kako očekuje teško razdoblje. To uvjerenje crpi iz iz vlastitog primjera – i mediji u vlasništvu Glasa Slavonije srezali su planirani iznos za svoju promociju u idućoj godini.

Komentirajte prvi

New Report

Close