Umjesto o otkupu dionica, RH i Mol dogovorili suradnju u Ini

Sisak postaje logistički centar Ine/N. Čutuk/PIXSELL Sisak postaje logistički centar Ine/N. Čutuk/PIXSELL

Godinama odgađano gašenje rafinerije u Sisku u planu za 2019. poduprli i hrvatski članovi Uprave Ine.

Najveći dioničar Ine, mađarski Mol, uspio je dobiti suglasnost hrvatskih članova Uprave za novi poslovni plan koji predviđa godinama odgađanu koncentraciju prerade sirove nafte u Rafineriji u Rijeci i prenamjenu sisačke rafinerije u industrijski centar.

Tema zatvaranja rafinerije u Sisku već dugo je u fokusu političke javnosti koja je dodatno osjetljiva na njezino razmatranje zbog neriješenih odnosa države i Mola oko upravljačkih i vlasničkih odnosa u Ini. Činjenica da je konačno prošao Molov koncept za Inu, kojeg uzgred i mnogi domaći stručnjaci smatraju realnim priznajući da sisačka rafinerija Ini donosi gubitke i da je njezina proizvodnja na niskim razinama, ukazuje da su dvije strane ušle u novu fazu odnosa, partnersku. 

Vlasničke kockice
Pregovori oko otkupa dionica, naime, nisu na vidiku, nema još niti procjene realne vrijednosti kompanije od odabranih konzultanata, a niti informacija da bi Hrvatska tražila model za pribavljanje kapitala za preuzimanje Molovih dionica ili pak vodila razgovore s potencijalnim strateškim partnerom kojeg bi uvela u priču. 

 

500 milijuna

eura planirana su ulaganja u modernizaciju riječke rafinerije

No, očigledno je nakon posjeta Zagrebu mađarskog predsjednika Viktora Orbana početkom ovog mjeseca dogovoreno da se do dolaska u neku od tih faza preslagivanja vlasničkih kockica poprave međusobni odnosi u postojećoj dioničarskoj konstelaciji, kako bi se omogućilo nužna ulaganja u modernizaciju rafinerije u Rijeci. 

Niz novih poslova
Projekt za Rijeku odavno je pripremljen, no Mol je realizaciju uporno kočio uvjetujući je prekidom prerade nafte u Sisku. Nakon ove odluke u Rijeku će se, prema najavama, u prvoj polovici 2019. krenuti s ulaganjem vrijednim ukupno 500 milijuna eura, a iz kompanije uvjeravaju kako će projektima postrojenja za obradu teških ostataka, rekonstrukcije postojećih postrojenja, nove luke sa zatvorenim skladištem za naftni koks Rijeka postati vrhunska europska rafinerija u 2023. godini kada je planiran završetak radova. 

U međuvremenu s demontažom postrojenja u Sisku uz logistički centar priprema se i za opcije niza novih poslova, od rafinerije bio komponenti i petrokemijskih proizvoda, proizvodnje bitumena i maziva do obnovljivih izvora energije. 

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve