Umjesto beneficiranog staža vozačima otkaz

Foto: Getty Images Foto: Getty Images

Na 42 radna mjesta i u trinaest zanimanja staž s povećanim trajanjem koristi 22 tisuće radnika, mnogima je pravo samo na papiru.

Radno mjesto vozača teškog teretnog vozila (7,5 tona) nalazi se u skupini od 52 radna mjesta kojima je država priznala staž s povećanim trajanjem, da za godinu dana rada dobiju dodatnih dva, tri ili četiri mjeseca staža.

Na njima beneficirani staž koristi oko 20 tisuća radnika, među kojima i oko 10.000 vozača teških teretnih vozila.

Prema pravilima za beneficirani staž, do početka ove godine vozačima se 12 mjeseci rada priznavalo kao 15 mjeseci, pa je prema tome osoba koja radi kao profesionalni vozač od 20. godine već u ranim pedesetima trebala imati uvjete za mirovinu.

Država je kod mirovinske reforme njima oduzela mjesec beneficiranog staža i smanjila ga na 14 mjeseci staža za 12 mjeseci rada. Tu povlasticu koristi oko 10 tisuća vozača kamiona, 2300 vozača autobusa u javnom međugradskom prijevozu te oko 2700 vozača tramvaja i autobusa u gradskom prijevozu.

Miljenko Gočin, predsjednik Sindikata hrvatskog vozača kaže da je za veliku većinu vozača u privatnom sektoru beneficirani staž samo pravo na papiru.

"Borili smo se da ostanu dodatna tri mjeseca, ali ministarstvo nas nije htjelo poslušati. Još veći je problem što se zakon ne poštuje pa radnici ne dobiju ništa. Zakon je obvezao poslodavce teretnih vozila težih od 7,5 t da vozače prijave za korištenje beneficiranog staža, ali oni to ne čine", tvrdi Gočin.

Država, kaže, nije osigurala mehanizam da zakon stvarno i koriste ljudi za koje on jest. Ako se dogodi da vozač traži poslodavca da koristi staž s povećanim trajanjem,  dobiva otkaz", veli Miljenko Gočin.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve