Udruživanjem proizvođača do turističkog tanjura

Autor: Božica Babić , 21. travanj 2016. u 22:01
Predsjednik HGK Luka Burilović

Rast potrošnje na turističkom tanjuru od samo pet posto u proračun godišnje donosi 400 milijuna eura.

Kako uz pomoć turizma podići konkurentnost cjelokupnog hrvatskoga gospodarstva, raspravljalo se u četvrtak u Poreču na drugom godišnjem sajmu "Hrvatski proizvodi za hrvatski turizam", održanom u organizaciji Hrvatske gospodarske komore.

"Prihodi od turizma kreću se na razini od oko osam milijardi eura. Kada bi u toj brojci udio hrvatskih proizvoda bio veći samo pet posto naše gospodarstvo bilo bi bogatije za 400 milijuna eura. To je realno i to mora biti naš cilj", naglasio je otvarajući sajam predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović. Podsjetio je  da turisti koji ljetuju u Hrvatskoj itekako prepoznaju i cijene lokalne, posebice gastronomske delicije, no i dalje je potrebno o tome osvješćivati i same proizvođače kako bi još više prepoznali potencijal koji im se otvara. Stoga je Burilović male proizvođače pozvao na udruživanje, dok je ključnim osobama turističkog sektora poručio neka svoj doprinos ukupnom gospodarstvu daju korištenjem većeg broja domaćih proizvoda i usluga te da turističku ponudu obogate tradicijom i kvalitetom iz svih krajeva Hrvatske.

"Za naše gospodarstvo nije dobro što se turizam kao najvažniji sektor, gledamo li omjer sudjelovanja u BDP-u, još uvelike oslanja na sunce i more. Loše je za Hrvatsku da naša gospodarska slika zapravo ovisi o vremenskoj prognozi. Ako je sezona kišna gotovo sa sigurnošću možemo očekivat negativan gospodarski rast. To se mora promijeniti", smatra Burilović. Podsjetio je da se o povezivanju zelene i plave hrvatske "magistrale" priča više od 20 godina te da je vrijeme da ta floskula konačno postane stvarnost, a projekt "Hrvatski proizvod za hrvatski turizam" nedvojbeno je odličan model za novo partnerstvo poduzetnika, ustvrdio je Burilović. Ministar turizma Anton Kliman spajanje zelene i plave Hrvatske ocijenio je strateškim opredjeljenjem.

 "Imamo kvalitetne proizvode pa naš turizam trebamo koristiti kako bismo ih plasirali i do europskog stola. Više od 640 hotela u Hrvatskoj imaju kontinuiranu potražnju i potrebu za uslugama tijekom cijele godine. Voljni smo posredovati u povezivanju zainteresiranih tvrtki i omogućiti im da ostvare kvalitetnu suradnju. Vjerujem da ćemo sinergijom ljudi koji su danas ovdje ostvariti korak naprijed da se ta suradnja uspješno što prije i ostvari", istaknuo je Kliman. I ministar poduzetništva i obrta Darko Horvat smatra da je potrebna i moguća efikasnija sinergija hrvatskih proizvođača, dobavljača, hotelijera kao i svih ostalih turističkih djelatnika jer bez takvoga pristupa nema ni poslovnih uspjeha. "Pokrivenost uvoza izvozom u sjevernoj Hrvatskoj iznosi čak 234 posto, a to su stvorili gospodarstvenici. Taj pozitivan primjer svakako trebamo primijeniti u cijeloj Hrvatskoj", ističe Horvat.

Novi ugovori

Agrofructus za hotele
Agrofructus Grupa u Poreču je u sklopu projekta Hrvatski proizvodi za hrvatski turizam s distributerom, tvrtkom Velpro te s lancima hotela Maistra ugovorila godišnju isporuku 1000 tona voća i povrća.  "Ovo je školski primjer kako mali proizvođači mogu ući u turistički sektor. Uvjeren sam da je to pravi put za podizanje konkurentnosti i hrvatskoga turizma," naglasio je predsjednik Uprave Agrofructus grupe Denis Matijević. Kvaliteta voća i povrća je neupitna, a udruženi možemo zadovoljiti količine potrebne velikim hotelskim lancima, rekao je Matijević koji surađuje s nekoliko tisuća kooperanata.   

Komentirajte prvi

New Report

Close