Udruženi Billa, Mercator i Plodine drže 19 posto tržišta

Autor: Božica Babić , 02. listopad 2008. u 00:00

Novo udruženje plaćat će dobavljačima u roku do 35 dana, nekoliko puta brže od Konzuma

Jamstvo plaćanja u roku 30-35 dana, niži troškovi distribucije za dobavljače te siguran plasman većih količina proizvoda kroz 270 super i hiper marketa, koji raspolažu sa oko 450.000 četvornih metara prodajnog prostora, argumenti su s kojima će se Billa, Mercator-H i Plodine ubuduće predstavljati hrvatskim proizvođačima u segmentu prehrambene industrije i roba široke potrošnje, najavila je u srijedu Đozi Heberling, predsjednica uprave novog, neprofitnog društva kroz koje su spomenute tri tvrtke združile svoju logistiku.

Vlasnički udjeli ravnopravni su, a direktor Mercatora Alan Kričković i član uprave Bille Zvonimir Morović članovi su uprave novog društva. Mercator i Plodine zajednički nastup prema dobavljačima njeguju od početka 2007. Dobro iskustvo bilo je motiv za ‘integriranje’ Bille. Riteileri kroz novo partnerstvo značajno dižu i skupni tržišni udjel, na zavidnih 19 posto, što ih svrstava na čvrstu drugu poziciju među konkurencijom. Trgovačke kuće, čiji su vlasnici matično vezani uz tri nacionalno obojena kapitala, povezivanjem lokalno (Plodine), regionalno (Mercator) i internacionalno (Billa) prepoznatljivog brenda potvrđuju evoluiranje odnosa unutar branše. Po ocjeni Morovića, hrvatsko tržište maloprodaje zrelo je i konkuretno, može stati uz bok bankarstvu, i više ne daje mogućnosti za snažniji organski rast. “Prošlo je vrijeme ekstraprofita, pritisak na snižavanje marži sve je jači. Partnerstvo je logičan je potez kojim će sve tri tvrtke konsolidirati današnje pozicije”, kazao je Morović. “Udruživanje se događa u turbulentnim vremenima, inflacija je povećala nelikvidnost u gospodarstvu. Značajan rast nabave i jamstvo plaćanja u kratkom roku, za razliku od prakse konkurenata, prednosti su na kojima će profitirati i dobavljači i tri trgovačka lanca, ali i potrošači”, kaže Kričković. Naglasio je da će porasti kupovna moć potrošača u Billi, Mercatoru i Plodinama, dok je Morović kazao da profit koji će ostvariti kroz novi nastup prema dobavljačima neće biti usmjeren vlasnicima nego i kupcima kroz niže cijene.




Komentirajte prvi

New Report

Close