Udruga Franak: Banke reklamirale CHF kredite kao akcijske

Autor: Poslovni.hr , 07. lipanj 2013. u 16:25
Photo: Boris Scitar/PIXSELL

Na ročištu su prikazivani video i tiskani reklamni materijali koji su plasirani u medije od strane banaka.

Danas je na Trgovačkom sudu u Zagrebu održano još jedno ročište u sporu protiv osam poslovnih banaka koju je u ime Udruge Franak pokrenuo «Potrošač», priopćeno je iz Udruge.

Na ročištu su prikazivani video i tiskani reklamni materijali koji su plasirani u medije od strane banaka. Pregledavane su jedna po jedna reklamna kampanja za svaku banku zasebno u razdoblju od 2004. do 2008 godine. Tužitelj je inzistirao na tome da je reklamne kampanje potrebno promatrati kao cjeline,  te da je u kontekstu agresivnog reklamiranja kreditnih proizvoda, ponuda kredita u CHF-u predstavljana kao povoljnija opcija. U dijelu kampanja se radilo o sugestiji da banka nudi najpovoljniju kamatu, bez navođenja valute, iako je neosporno da se radilo o kamati koja se odnosi na kredite s valutnom klauzulom u CHF-u, piše u priopćenju Udruge.

U većini kampanja su se kamate za CHF kredite prezentirale kao povoljnija opcija, uz snažne komunikacijske apele poput "ostvarite svoje snove" , "akcija", "prilika", "krediti na sniženju", "dome slatki dome", kojima su banke pokušavale psihološki utjecati na potrošače komunicirajući stil života, kaže se dalje u priopćenju. Nasuprot tome,  odvjetnici banaka su inzistirali na interpretaciji svakog reklamnog materijala zasebno, odbacujući relevantnost svih materijala u kojima se nije eksplicitno spominjao CHF.

S obzirom da do danas nije dostavljena potvrda o tečajnoj politici, koju je sudac službenim putem tražio od HNB-a, rasprava o toj temi je odgođena za novo ročište koje je zakazao za 18. lipnja.

Komentirajte prvi

New Report

Close