Učili kako pokrenuti posao, kako zadržati klijenta, kako iskoristiti sredstva iz EU fondova…

Autor: Darko Bičak , 27. veljača 2015. u 16:55
Vesna Bukarica. Photo: Marko Jurinec/PIXSELL

Na manifestaciji Poslovni uzlet koja se u organizaciji Poslovnog dnevnika održava u Puli, poduzetnici su imali prilike slušati besplatna predavanja.

Vesna Bukarica iz  Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost na manifestaciji Poslovni uzlet koja se u organizaciji Poslovnog dnevnika održava u Puli, govorila je o programima sufinanciranja iz područja energetske učinkovitosti, te o otvorenim natječajima i javnim pozivima koji su interesantni poduzetnicima (ali i građanima). Bukarica je istaknula da je potrebno raditi na edukaciji koja će biti podloga s ciljem podizanja razine svijesti o potrošnji energije koja je u Hrvatskoj još uvijek na niskoj razini. Bukarica ističe da poduzetnici mogu prepoznati svoje potrebe i interese koje bi kao projekt proveli u svom poduzeću, a za koje mogu dobiti potporu Fonda. Razlog zbog kojeg poduzetnici ostvaruju projekte je zbog tehnološkog napretka, radi unapređenja proizvodnje i poslovanja, ostvarenja profita, ostvarenja konkurentnosti na europskom i/ili međunarodnom tržištu. Za Fond su uvijek opravdani troškovi u okviru tih projekata, kojima se jasno može potvrditi smanjenje potrošnje energije i zaštita okoliša. O ovoj problematici su govorili i njezini kolege iz FZOEU-a Nikola Blažeković te Filip Brkljača.

„Svaki sedmi stanovnik planete ima neku ideju“, započela je svoje predavanje „Kako pokrenuti svoj posao“ Đurđica Marković, privatna poduzetnica, vlasnica i direktorica tvrtke Bizolovka te članica izvršnog odbora Hrvatske udruge poslodavaca za malo i srednje poduzetništvo koje se održalo u Puli u sklopu Poslovnog uzleta. Poduzetnicima i oni koji to tek žele postati kazala je da su mnogi od nas puni ideja, ali da je put do pokretanja vlastitog biznisa prilično dalek. „Prije svega treba sve dobro isplanirati i racionalizirati, tek se onda može krenuti“, objasnila je Marković. Put o kojem je pričala počinje prvim korakom pri čemu se treba prikupiti što više informacija – od dokumentacije, institucija i mogućih prepreka. Tek onda na red dolazi provjera same ideje i istraživanje tržišta te izrada poslovnog plana te marketinga i prodaje. „Ako tržište ne zna za nas, uspjeh će ostati samo nedostižan san“, zaključila je Marković.

Kako izgleda neodoljiv klijent i kreditni zahtjev? Odgovor je na istoimenom predavanju Poslovnog uzleta zainteresiranim poduzetnicima pokušao dati predavač Krešimir Delač, vlasnik Simulus grupe. Poduzetnici su mogli naučiti kako izbjeći česte greške prilikom razgovora u banci. „Na vama je da banku uvjerite da je vaša ideja dovoljno dobra da je financira. Bankar ne zna sve. A najmanje o vašem poslu, pa je na vama da ga pokušate uvjeriti“, objasnio je Delač. Naime, jedna te ista ideja može završiti s različitim uspjehom u banci prilikom zahtjeva za kreditom. Poduzetnicima je objasnio da banka nije protivnik nego partner koji može imati koristi od dobre poduzetničke ideje. „Razumijevanjem načina razmišljanja bankara i prihvaćanjem različitosti pogleda bankara i vlasnika tvrtke može se doći do dobre suradnje“, Kazao je Delač.

EU sredstva za ruralni razvoj – unaprijedite svoje gospodarstvo novcem iz EU-a radionica je koju je u Puli vodio Marin Kukoč iz Ministarstva poljoprivrede. Na panelu je bilo riječi o ulaganjima u poljoprivredi koje je moguće sufinancirati u sklopu mjera Programa ruralnog razvoja RH 2014. – 2020. Kukoč je kroz korisne primjere iz prakse, kao i odgovorima na konkretne upite, pokušao ukloniti nedoumice s kojima se potencijalni korisnici susreću iščitavajući Pravilnike o provedbi mjera. Iako je bilo govora o svim mjerama programa, posebni osvrt dan je na podmjere 4.1 i 4.2, za koje je natječaj raspisan 30. siječnja, a završava 10. travnja. Uz to, detaljnije se prezentirala mogućnosti sufinanciranja ulaganja za male i mlade poljoprivrednike u sklopu mjere 6, za koje će natječaji biti raspisani uskoro, kao i ona namijenjena jedinicama lokalne samouprave.

Na  predavanju „Jeftinije, sigurnije i dostupnije – Cloud usluge za vaše poslovanje“, koje o održao Krešimir Jusup iz Hrvatskog telekoma sudionici su mogli saznati odgovore na pitanje što je uopće Cloud, kako se korištenjem Clouda mogu smanjiti troškovi poslovanja te zašto je za poslovanje konkretne tvrtke sigurnije da njihovi poslovni podaci budu pohranjeni na Cloudu jer su tamo sigurniji nego primjenom tradicionalnih informatičkih rješenja. Jusup je tom prilikom pojasnio i što dostupnost Cloud usluga znači za konkretni posao i koje sve koristi poduzetnici mogu imati od takve tehnologije. Na istom predavanju su Tin Klasić i Anton Smolčić iz Styrije govorili o osvajanju tržišta učinkovitim oglašavanjem na Googleu i Facebooku. Predavači su govorili o primjerima uspješnih i neuspješnih hrvatskih i stranih tvrtki koje koriste ove alate.

Na  predavanju „Poticanje poduzetništva u Istarskoj županiji“, slušatelji su imali prilike saznati o mjerama Istarske županije za poticanje gospodarstva, dostupnoj financijskoj podršci za financiranje malog i srednjeg poduzetništva uključujući i fondove EU-a namijenjenih za razvitak poduzetništva. Također, informirali su se o poduzetničkoj infrastrukturi i prednostima povezivanja u klastere Istarske županije, kao i o promociji i poticanju domaćih i stranih ulaganja te se upoznali s Županijskom razvojnom strategijom. Radionicu je vodio Boris Sabatti iz Istarske razvojne agencije (IDA).

Predsjednica Uprave HEP Opskrbe, Tina Jakiša, pokušala je naučiti poduzetnike kako da smanje svoje izdatke za energiju na predavanju „Muči vas preskupa struja? Saznajte kako uštedjeti novac na računima za struju“. Neke od tema ovog zanimljivog predavanja bile su: transformacija tržišta električne energije i počeci liberalizacije u Hrvatskoj, tko je tko na tržištu električne energije, kako odabrati najpovoljniju ponudu, zelena energija, kako uštedjeti kroz projekte energetske učinkovitosti

 

Komentirajte prvi

New Report

Close