Uber digao konkurenciju na noge

Autor: Darko Bičak , 27. rujan 2016. u 07:43
U proteklih godinu dana plaćalo se samo digitalnim transakcijama putem kartice/S. Strukić/PIXSELL

Nadamo se da će se uskoro pružanje taksi usluge putem Ubera onemogućiti, kažu u Radio Taksiju Zagreb.

Prijevoz preko aplikacije Uber od ovog se tjedna može plaćati i gotovinom, i to nakon što je u proteklih godinu dana plaćanje bilo moguće samo digitalnim transakcijama putem kartice. Kako ističu iz Ubera, u promjenu modaliteta išli su zbog slabe prakse kartičnog poslovanja među hrvatskim građanima, jedva 40 posto. 

Gotovinsko plaćanje
Situacija izvan Zagreba je gora te je korištenje kreditne kartice u ostalim dijelovima zemlje gotovo  raritet. "Razlog za uvođenje gotovinskog plaćanja je cilj da putovanje kroz grad na Uberovoj platformi postane dostupno svima, osobito onima koji ne žele koristiti kreditne kartice ili čak nemaju tu mogućnost, poput studenata, umirovljenika ili blokiranih građana. Oni će odsad imati pristup sigurnom, pouzdanom i jeftinom obliku kretanja gradom", objašnjava Matija Mesić, glasnogovornik Ubera.  Klasične taksi tvrtke i udrženja taksista od početka ne gledaju blagonaklono na Uber, optužujući ih za nelojalno konkurenciju, a uvođenje plaćanja gotovinom smatraju uglavnom dodatnim udarom na cijeli sektor.

 

40posto

građana u Hrvatskoj koristi kreditne kartice za plaćanje neke robe ili usluge

Tako u Radio Taksiju Zagreb smatraju neupitnim da se preko Uber aplikacije faktički pruža taksi usluga, koja nije ni na koji način usklađena sa zakonima i podzakonskim aktima koji reguliraju taksi prijevoz. "Ne smatramo Uber uopće konkurencijom, jer ne poštuju pravila i zakone koje mi ostali taksi prijevoznici moramo poštovati,  već isključivo obavljanjem neregistrirane djelatnosti i nadamo se da će se uskoro pružanje taksi usluge putem aplikacije Uber u Hrvatskoj onemogućiti, odnosno zabraniti", kažu u udruženju zagrebačkih taksista. Na njihovu tragu su i u Eko taxiju.

"Svaka konkurencija koja se pojavi na taksi tržištu je dobrodošla dokle god zadovoljava sve zakonski propisane uvjete i posjeduje potrebne dozvole za obavljanje taksi prijevoza. Uz transparentnost tržišta i jednake uvjete za sve autotaksi prijevoznike, koji se u tom slučaju međusobno razlikuju kvalitetom usluge koju obavljaju, najzadovoljniji biva krajnji korisnik usluge prijevoza. Vozila Ubera obavljaju uslugu prijevoza koja je najsličnija autotaksi prijevozu, no za to nisu ishodovali nikakve dozvole, niti zadovoljili potrebne uvjete koje moraju zadovoljiti vozila i kompanije koje se žele baviti autotaksi prijevozom. Neimanjem potrebnih dozvola i nezadovoljavanjem propisanih uvjeta Uber na zagrebačkom taksi tržištu predstavlja nelojalnu konkurenciju", kazali su nam u Eko taxsiju. S druge strane, u Cammeo taxiju su, prema svemu sudeći, ravnodušni prema Uberu i njihovu djelovanju na hrvatskom tržištu. 

Nisu konkurencija 
"Cammeo grupa ne doživljava Uber kao konkurenciju jer svi naši poslovni rezultati i nakon Uberova ulaska na tržište pokazuju da je naša liderska pozicija na tržištu čvrsta. Klijenti su nas prepoznali kao pouzdanog prijevoznika koji nudi standardiziranu uslugu po uvijek jednakoj, povoljnoj cijeni. Nedavno smo obnovili kompletnu flotu vozila te stalno ulažemo u edukaciju zaposlenika, a u poslovanju nam je izuzetno bitno visoko poštivanje profesionalnih standarda. Sve to čini nas potpuno drugačijima i boljima od Ubera", kažu nam iz Cammea.Uber djeluje u 507 gradova i 66 zemalja svijeta, a gotovinom se plaća u 29 zemalja. U Hrvatskoj se Uberom može voziti u Zagrebu, Splitu, Zadru i Dubrovniku.

Komentirajte prvi

New Report

Close