U spajanju Mercatora i Getroa nadrapali direktori

Autor: Božica Babić , 10. svibanj 2010. u 22:00

Osim srednjeg menadžmenta, integraciju će osjetiti i Zagrebačka županija zbog seljenja sjedišta kompanije u Sesvete

Prošlogodišnja jedina velika akvizicija unutar maloprodaje, preuzimanje Getroa od Mercator Hrvatska, ušla je u zadnju fazu. Postupak “papirnate” integracije dva trgovca službeno je okončan 17. veljače, no ovih dana administrativni dio osoblja Mercator-H i Uprava koju vodi Hrvoje Štorga pakiraju dokumentaciju u dosadašnjem sjedištu tvrtke u Velikoj Gorici radi selidbe u matični prostor Getroa, smješten u Sesvetama. Spomenutom poslovnom odlukom, osim što Zagrebačka županija gubi po prihodu gotovo najveći gospodarski subjekt, a metropola postaje bogatija za još jednu moćnu tvrtku, kulminiralo je nezadovoljstvo unutar velike skupine zaposlenika, kako u Mercatoru tako i Getrou, koji se u hijerarhijskom “sendviču” nalaze između osoblja izravno zaduženog za prodaju i prve razine menadžera.

Prednost kadrovima Getroa

Naime, nakon poslovne integracije dviju tvrtki na gotovo svako radno mjesto apliciraju po dva zaposlenika. U Mercatoru su uvjereni, otkriva Poslovnom dnevniku više osoba uz jamstvo anonimnosti, da Štorga koji je u Mercator došao iz Getroa (lani u veljači) bez argumenata prednost daje isključivo kadrovima iz Getroa. Iznose neslužbeni podatak o listi na kojoj je navodno 200 zaposlenika koji će uskoro biti proglašeni viškom i ostat će bez posla. Srednjem menadžmentu i administraciji Mercatora, tvrde, plaće su smanjene kako bi ih se demotiviralo na ostanak i usmjerilo da, budući da su nezadovoljni, sami daju otkaz. Gotovo istovjetna stajališta stižu i iz Getroa uz dodatni naglasak kako je “poslovanje lani bilo katastrofalno, a u prvom kvartalu ove godine još je lošije.” Ni jednima ni drugima, kako ističu, nije razvidno što je koncept budućeg nastupa na tržištu pod jedinstvenom vlasničkom platformom, dok, upozoravaju, istodobno konkurenti nezaustavljivo otimaju naklonost potrošača i snaže svoje tržišne udjele. U Mercatoru promet pada, nema kupaca, mnogo ih je manje nego proteklih mjeseci, dok u Getrou manjka i robe i kupaca, navode naši izvori.

Iz Štorgina ureda pak diplomatski uzvraćaju. “Razumljivo je da je u postupku spajanja došlo do preklapanja određenog broja radnih mjesta u administrativnim službama. Stoga smo pristupili procjeni mjera optimizacije administrativnih odjela radi postizanja bolje učinkovitosti te ćemo kao odgovoran poslodavac zaposlenicima koji su u stalnom radnom odnosu ponuditi zamjensko radno mjesto. Sve navedeno provodit će se u skladu s pravima i obvezama ugovora o radu i zakonskim aktima.” Uprava dalje tvrdi da su plaće “za sve zaposlenike ostale nepromijenjene” te pojašnjava da su “prema sistematizaciji plaće za radna mjesta administrativnih službi u Mercatoru vezane uz ostvarene rezultate”. Podsjećaju kako sada zapošljavaju više od 4200 radnika te uredno podmiruju sve obveze ne samo prema zaposlenicima već i dobavljačima i državi. “Kriterij za uspješnost rada i zaposlenika društva Mercator-Hrvatska mjere se stručnim kvalifikacijama, predanošću i ostvarenim rezultatima, a ne time rade li pod brendom Mercatora ili Getroa”, stoji u odgovoru Uprave. Preseljenje iz Velike Gorice u Sesvete Uprava Mercatora opravdava “povećanjem učinkovitosti u svakodnevnom poslovanju”. Bivše sjedište, navode, koristit će djelatnici Modiane i Intersporta.

Zadržat će brend
Mercator je 2009. zaključio s padom prihoda, iznosio je 315 milijuna eura, što je manje 41 milijun od rezultata ostvarenog u 2008. godini. Getrou pak promet pada od 2004. kada je ostvario rekordni prihod od 288 milijuna eura. U 2008. prihod je bio 256 milijuna eura, rezultat za 2009. još nije objavljen, procjenjuje se da je mogao dosegnuti najviše 200 do 210 milijuna eura. Na godišnjoj konferenciji grupe Mercator, održanoj u veljači u Ljubljani, Štorga je izjavio kako će zadržati i razvijati brend Getro. Na koji će način dizati razinu usluge bit će poznato u lipnju do kada treba biti završena analiza za svaki od 16 objekata Getroa.

Tajna cijena

Najamnina 4,65 mil. kuna?
Vjekoslav Gucić Mercatoru je zapravo prodao brend Getro navodno znatno ispod tražene cijene, a 16 objekata i distribucijski centar dao u najam. Premda je prodajna cijena ostala tajna (među konkurencijom kruži teza kako je to jasan signal vlasnicima nekih ugroženih lanaca što se događa ako odugovlače s prodajom), naš izvor tvrdi da Gucić mjesečno za najam po četvornome metru dobije 4 eura. Ukupno je riječ o 96.810 m2, što znači da godišnje dobije 4,65 milijuna eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close