U prvom planu je sposobnost pronalaženja novih rješenja

Autor: Marta Duić , 26. studeni 2015. u 22:00
Od zaposlenika se očekuje da od prvog dana aktivno doprinose tvrtki/FOTOLIA

Tvrtke su posvećene uvođenju inovativnih praksi u svakodnevnim procesima, a mnoge imaju i posebne programe nagrađivanja za one koji unaprijede poslovanje.

Važnost inovativnosti i implementacije novih projekata u poslovanje prepoznaju sve veće kompanije, a u skladu s potrebama tržišta rada fakulteti stvaraju studijske programe koji studente, odnosno buduće zaposlenike pripremaju za to da se od njih očekuje kreativnost i inovativnost, dva ključna elementa za razvoj novih usluga i proizvoda na tržištu rada.

"Veleučilište Baltazar Zaprešić prvo je u Hrvatskoj pokrenulo stručni specijalistički diplomski studij projektnoga menadžmenta, koji jedini u našoj zemlji ima IPMA REG oznaku, što je garancija da je studijski program u skladu sa standardnima International Project Management Association (IPMA)", kaže Ana Skledar Matijević, prodekanica Veleučilišta Baltazar Zaprešić . U sklopu specijalističkoga studija Projektni menadžment Veleučilište Baltazar Zaprešić nudi kolegije koji potiču kreativnost i inovativnost u projektima poput kolegija Dizajniranje ideja u projektima, Planiranje i priprema projekata, Praktikum projektnih prijava i, naravno, Projektni menadžment. No, već i na preddiplomskim stručnim studijima studente potiču na projektnu proaktivnost, kroz kolegije Osnove poduzetništva, Razvojne strategije i projektno poslovanje i Dinamika projektnih procesa.

 

Kostelac

Zaposlenike potičemo na stalno usavršavanje i kreativno razmišljanje

Nenad Bogdanović, prodekan za međunarodnu suradnju Visoke škole tržišnih komunikacija Agora kaže kako je feedback koji svakodnevno dobivaju s tržišta rada je izvrstan. "Dobar dio studenata se već unutar praktikuma dokazuje tvrtkama, koje ih po završetka studija zapošljavaju, na radnim mjestima koja bi im bila praktički nedohvatljiva, da nisu za vrijeme studija savladali upravo te vještine. Nadalje, kroz razgovore s poslodavcima – šefovima naših diplomanata dobivamo vrlo pohvalne komentare, koji kreću od konstatacije da su se studenti diplomanti vrlo brzo uklopili u radni ritam te da često od samoga starta pokazuju vještine na razini ili čak i malo iznad razine već iskusnih zaposlenika, što nam je posebna pohvala", kaže prodekan za međunarodnu suradnju Visoke škole tržišnih komunikacija Agora. Ana Skledar Matijević, prodekanica Veleučilišta Baltazar Zaprešić kaže kako studenti preddiplomskoga stručnoga studija u sklopu svoga programa imaju obaveznu studentsku praksu koju odrađuju u partnerskim organizacijama.

 

Čerkez

Kreirali smo vlastiti sustav za upravljanje idejama i inovacijama

"Nastojimo izgraditi partnersku mrežu ustanova koje imaju potrebu za kadrom profila kakvog mi obrazujemo te se trudimo studente uključiti u radne procese tih organizacija kako bi stekli konkretna praktična znanja i vještine u područjima koja pokriva program studija. Iskustva su pozitivna, partneri zadovoljni, a neki su se studenti i zaposlili, što govori o njihovoj ozbiljnosti i proaktivnosti˝, kaže Ana Skledar Matijević. Iako na specijalističkim studijima praksa nije obavezna, postoji interes za praktičnim znanjima pa razvijaju model specijalističke prakse, koji zasad uključuje 'specijalističke radionice' koje su pobudile veliki interes studenata, a povratne informacije koje smo dobili od stručnjaka iz prakse koji vode radionice više su nego dobre i ohrabrujuće. Kako kaže Ana Skledar Matijević, studente sustavno potiču na inovativnost te ih opremaju znanjima i vještinama pomoću kojih svoje ideje mogu pretočiti u ostvarivi projekt.

 

Marjanović

Raznim radionicama pružamo zaposlenicima prilike za nove ideje

"Naši studenti Projektnog menadžmenta Martina Sačer i Vjeran Mlinarić sudjeluju u natječaju Hrvatska pamet Hrvatskoj sa svojim projektom 'A Million Holidays – One Zagorje', kojem je cilj definirati koncept poslovanja turističke destinacije Hrvatsko Zagorje. Nadamo se da će rezultati toga projekta biti implementirani te da će postići dobre rezultate. Još jedan primjer uspješnih projekata naših studenata jest projekt 'Golden Hands', naše Anite Majoli, čiji je cilj pružanje virtualnih usluga osobnog asistenta. Osim toga, naši studenti često osvajaju razne nagrade za projektne prijedloge i poslovne planove. Očekujemo da će i ovaj zanimljiv projekt ostvariti dobre rezultate˝, poručuje prodekanica Veleučilišta Baltazar Zaprešić. Slično je i na Agori gdje su obrazovni programi temeljeni na inovativnosti i kreativnosti kao osnovnim disciplinama, da bi se osiguralo snalaženje te rad budućim diplomantima u branši tržišnih komunikacija.

 

Bogdanović

Naše obrazovne programe temeljimo na inovativnosti i kreativnosti

Kako tvrdi Nenad Bogdanović, prodekan za međunarodnu suradnju Visoke škole tržišnih komunikacija Agora studenti se aktivno potiču na korištenje tih alata/tehnika da bi uspješnije, kvalitetnije i brže riješili problem koji im je predstavljen. Imaju čitav niz kolegija koji potiču inovativnost poput Upravljanje poduzećem/projektima, Kreativno pisanje, Upravljanje eventima, Oglašavanje, Art Direction, Integrirana marketinška komunikacija, Social Media, Upravljanje idejama, Branding… "Šteta bi bilo da projekti prijavljenih na natječaj Hrvatska pamet Hrvatskoj ostanu samo slovo na papiru jer na taj način i kroz studentsku inovativnost i kreativnost pokazanu radom na projektima obogaćujemo aktualnu poslovnu svakodnevicu svježim rješenjima, koja su ponekad i 'out of the box' što im daje posebnu vrijednost", poručuje Bogdanović.

 

70posto

studenata tvrdi da ima ideju za aplikaciju kojom bi unaprijedilo poslovanje, ali samo 15 posto osjeća da može uspjeti u tome, stoji u istraživanju GetAppa

Jagoda Poropat Darrer, glasnogovornica i viši predavač na ZŠEM-u ističe kako su inovacija i kreativnost kao sposobnost pronalaženja novih rješenja u danom trenutku važna dva koncepta koje su utkali u sve svoje studijske programe. "Moramo se pohvaliti izuzetno aktivnim i motiviranim studentima čija nas istraživačka radoznalost potiče da ih uključujemo u poslovne procese. Tako je primjerice 24. studenog održana studentska konferencija 'Entrepreneurship Showcase' sa sudjelovanjem poduzetnika iz poslovne zajednice Hrvatske, ali i svijeta. Spektar raznolikih ideja, inspiracija i poslovnih prilika preneseni su novoj generaciji poduzetnika, managera i lidera˝, kaže Jagoda Poropat Darrer. 

Kako kaže, ZŠEM studenti imaju obavezne prakse, a mnogi su se iskazali i zaposleni su u tim kompanijama. "Od Podravke, Coca-Cole, Atlantica, Henkela i Adidasa, naši studenti su zaposleni ili na praksi u kompanijama u 25 zemalja diljem svijeta. Poslovna ih zajednica izvrsno prepoznaje kao vrijedne potencijale, spremne za konkretne projekte od prvog dana na novom radnom mjestu. Također, gotovo smo sigurni da će studentski projekti unutar natječaja Hrvatska pamet Hrvatskoj biti implementirani u poslovanje tvrtki partnera projekta. Projekt je izvrstan, kao takav prepoznat i hvale vrijedan", poručuje Jagoda Poropat Darrer.

Inovacije u tvrtkama
Bruna Kostelac, direktorica Inine Službe za razvoj i obrazovanje ističe kako u Ini inovacije smatraju neophodnima za daljnji razvoj i porast konkurentnosti radi čega zaposlenike potiču na stalno usavršavanje i kreativno razmišljanje u svakodnevnim poslovnim procesima kroz poticajan sustav cjeloživotnog obrazovanja, nagrađivanja i napredovanja. "U tom smislu nastojimo što bolje upotrijebiti temeljne resurse poslovanja, informacije i znanja zaposlenika te što djelotvornije upravljati nematerijalnim vrijednostima unutar kompanije budući da je to bitan čimbenik konkurentnosti poslovanja. Također, kontinuirano smo posvećeni uvođenju inovativnih praksi u svakodnevnim radnim procesima, kao i onim praksama koje mogu doprinijeti daljnjem poboljšanju radnog okruženja i komunikacije između menadžmenta i zaposlenika. Ovdje bismo posebno istaknuli naš program nagrađivanja zaposlenika koji su svojim iznimnim doprinosom unaprijedili poslovanje kompanije", kaže Bruna Kostelac iz Ine.

 

Skledar Matijević

Trudimo se studente uključiti u radnu praksu

Ninoslav Čerkez, izvršni direktor upravljanja kadrovima i edukacijama u tvrtki IN2 kaže kako IT industrija počiva na kreativnim i inovativnim procesima. "Brzina i opseg promjena u IT industriji primorava sve sudionike, a time i IN2 grupu da investiraju značajne resurse na poticanje kreativnosti i inovativnog pristupa svih radnika grupe. Kako se ne možemo ponašati kao izolirani otok, pratimo i promjene u bližem i širem okruženju i nastojimo pratiti trendove. Praćenje inovativnih trendova smo pokazali i kroz npr. pokretanje prve regionalne tvrtke koja se bavi data sciencom ili među prvima u regiji pokrećemo projekte u koje su uključene bespilotne letjelice – dronovi. Inovativni projekti, upravljanje idejama i inovacijama ima strateški značaj u IN2 grupi. Nastojimo unutar grupe potaknuti što širi krug radnika da se uključi u predlaganje i realizaciju kreativnih ideja. Postoje stručni timovi koji ocjenjuju doprinos svake ideje te mogućnosti realizacije iste.Kreirali smo vlastiti sustav za upravljanje idejama i inovacijama a nastojimo kontinuirano unapređivati procese koji potiču kreativnost i inovativnost", kaže Čerkez i napominje kako izuzetno cijene entuzijazam svih natjecatelja koji su se prijavili na projekt Hrvatska pamet Hrvatskoj,

 

Poropat Darrer

Naše studente poslovna zajednica prepoznaje kao potencijale

"Bit će nam drago ako neki od projekata može dati dodatnu vrijednost našim projektima. S obzirom da naši projekti pored tehničke ekspertize zahtijevaju značajnu razinu domenskih znanja teško je očekivati značajan proboj u poslovnom području. No, u dijelu tehnološkog proboja je uvijek moguće da neki studentski projekt bude interesantan i IN2 grupi. Od studenata očekujemo da demonstriraju kreativan pristup u svojim projektima uporabom suvremenih tehnoloških trendova", zaključuje Čerkez. Dragica Marjanović, direktorica službe marketinga i komunikacija u Uniqa osiguranju, kaže kako osim mogućnosti uvođenja inovacija kroz redovno poslovanje i projekte, Uniqa u sklopu interne promocije svojih vrijednosti provodi niz radionica putem kojih svoje zaposlenike stavljaju u 'cipele' klijenta čime pružaju zaposlenicima mogućnost sudjelovanja u stvaranju novih inovativnih ideja u poslovanju.

 

Starčević

Potičemo inovacije putem interne društvene mreže Yammer

"Sam pristup radionicama stvara pozitivnu klimu i mentalitet koji nam omogućava drugačiji i inovativniji pristup svakodnevnom poslovanju", kaže Marjanović i ističe kako svaki dan rade na usavršavanju funkcionalnosti. "Mislimo da bi nam studenti koji su odrasli s tehnologijom mogli predstaviti projekt s kojim bismo naše online poslovanje mogli dodatno unaprijediti." Slično je i u Hrvatskoj pošti koja zadnjih godina ulaže u nove segmente poslovanja i time diversificira ponudu prema tržištu. Inovacije su zastupljene u svim aspektima poslovanja – od razvoja novih usluga, dodavanja novih funkcionalnosti postojećim uslugama, ali i poboljšanja procesa podrške korisnicima i cjelokupnoga korisničkog iskustva prije svega korištenjem digitalnih tehnologija i distribucijskih kanala.

 

48posto

studenata u Hrvatskoj ne očekuje posao u struci odmah nakon završetka studiranja; istraživanje portala studentski.hr i HPB-a

Kako ističe Tomislav Starčević, voditelj Odjela za razvoj i upravljanje evotv uslugom u tvrtki imaju timove koji se brinu za daljnji razvoj i unaprjeđenje postojećih usluga te istraživanjem i razvojem novih usluga i procesa. Povrh toga, uspostavljen je proces koji omogućuje bilo kojem djelatniku tvrtke stručnu pomoć za razradu projektne ideje. "Potičemo inovacije putem interne društvene mreže Yammer u koju se aktivno uključuje sve više naših djelatnika. Oni tako imaju kanal za predlaganje inovativnih ideja, a dvosmjerna komunikacija omogućuje im komentiranje, davanje povratnih informacija, njihovu razmjenu i – što je najvažnije – ostale kolege mogu nadograđivati predložene ideje", kaže Tomislav Starčević, voditelj Odjela za razvoj i upravljanje evotv uslugom. 

Komentirajte prvi

New Report

Close