U Italiji 25.000, u Austriji 10.000, a u Hrvatskoj 200 obiteljskih hotela

Autor: Eleonora Dukovac , 03. travanj 2008. u 06:30

Bilo bi idealno da u sedam do 10 godina dobijemo 1500 malih hotela, odnosno najmanje 60.000 kreveta, kaže Šime Klarić, predsjednik Udruge malih hotela

Mali i obiteljski hoteli odgovor su na tržišni trend. Suvremenom i dobro platežnom gostu, individualcu odavno nije dovoljno samo sunce i more, ne želi biti ni broj u velikom hotelskom kompleksu. I na odmoru traži toplinu doma, jasno, u luksuznoj atmosferi. Vlasnici, ujedno i zaposlenici, maksimalno su posvećeni gostu, rade ipak za svoj profit, a gost to prepoznaje i spreman je platiti. Gost se može osjećati kao kod kuće i spreman je za to platiti. “Obiteljsko hotelijerstvo i u nas obilježava visoka profesionalnost usluge i ponude, domaćini spajaju kulturnu i prirodnu baštinu kraja u kojem se nalaze s autentičnim hrvatskim jelima i vinima. Mnogo je svijetlih primjera u kojima vlasnici imaju inovativne pristupe. Objekti su građeni u tradicionalnom, autohtonom stilu, članovi obitelji prolaze somelierske tečajeve, kuhari im se neprestano educiraju u Hrvatskoj i inozemstvu, mali hoteli imaju već i unutarnje bazene, autentične wellnesse, gostima organiziraju ture po okolici biciklima i slično”, nabraja Šime Klarić, predsjednik Udruge malih i obiteljskih hotela. Ističe kako mali obiteljski hoteli imaju multiplikativni učinak na okružje. U Hrvatskoj već 60 posto takvih hotela radi čitavu godinu, zapošljavaju lokalno stanovništvo i koriste namirnice lokalnih proizvođača. U toj koncepciji kvalitetnog i visokoprofitabilnog turizma lokalni bi čovjek tako mogao pronaći interes za bavljenje turizmom kao zaposlenik i poduzetnik. U konačnici, rješava se problematika nedostatnog broja hotelskih postelja i produžuje sezona, no istodobno se pojavljuje problem kad mali hotel ima znatno viši standard od destinacije u kojoj se nalazi pa okružje ograničava njihov rad i tržišni plasman.

Pioniri malog i obiteljskog hotelijerstva su Švicarci, Austrijanci i Talijani, koncepciju su preuzeli Francuzi. Željeli su prije svega domaćim gostima pružiti najbolju uslugu, posvetiti mu se čitave godine i razvijati proizvod u skladu s potrebama tržišta. Osim što su zajamčili egzistenciju i stanovništvu ruralnih krajeva, godinama tako stvaraju i novu kvalitetnu radnu snagu iz vlastitih redova koja će biti maksimalno posvećena gostu. Italija danas raspolaže sa oko 25 tisuća malih i obiteljskih hotela i sudjeluju sa 70 posto u ukupnom hotelskom smještaju, u Austriji je oko 10 tisuća takvih objekata u Grčkoj osam tisuća. U Hrvatskoj je udio malih hotela u ukupnom hotelskom smještaju 10 posto, a intencija je da im udio bude 50 posto. U Hrvatskoj je 200 malih i obiteljskih hotela, od kojih se 90 posto otvorilo u posljednjih deset godina i mahom su kategorije četiri zvjezdice. Prema riječima Šime Klarića, za Hrvatsku bi bilo idealno 1500 malih hotela u idućih 7 do 10 godina, odnosno najmanje 60 tisuća kreveta, a sada se gradi 80 hotela. Cijene su u malim hotelima u nas otprilike na razini velikih hotela, a još su uvijek 30 posto povoljniji od europske konkurencije, tvrdi Klarić.

Komentirajte prvi

New Report

Close