U Hrvatskoj stotinu vozila na CNG

Autor: Dalibor Klobučar , 21. veljača 2008. u 06:30

Argentinom vozi 1,4 mil. vozila na CNG, u Brazilu 1,25, a u Pakistanu milijun

U Opatiji je jučer otvorena prva Međunarodna konferencija o vozilima na prirodni plin (CNG) zemalja CEFTA-e, koja će u dva dana predstaviti tržišne mogućnosti korištenja CNG-a kao energenta za vozila. Organizatori skupa su Regionalna udruga za vozila na prirodni plin iz Zagreba i “NGV regionalni magazin”. U zemljama CEFTA-e vrlo je malo vozila na stlačeni prirodni plin u odnosu na ostatak Europe i svijeta, pa je interes regionalne udruge razvijanje infrastrukture potrebne za razvoj toga tržišta – zaključak je jučerašnjeg, prvog dana konferencije. Tijekom današnjeg dana sudionicima konferencije predstavit će se mogućnosti i uštede pri korištenju vozila na prirodni plin u voznim parkovima kompanija, javnom prigradskom i međugradskom prometu, kao i u komunalnim službama gradova ali i obiteljskim vozilima. Generalni tajnik regionalne udruge Josip Kelemen iznio je podatke o oko sedam milijuna vozila na prirodni plin u svijetu, te da po broju takvih vozila među državama prednjače Argentina sa oko 1,4 milijun registriranih vozila, Brazil s 1,25 milijuna i Pakistan s oko milijun vozila na stlačeni prirodni plin. Od zemalja Starog kontinenta prva na ovoj listi, dodao je Kelemen, je Italija u kojoj je registrirano oko 335.000 vozila na CNG. U Hrvatskoj je tek 120 vozila na CNG, u Srbiji oko stotinu a u Bosni i Hercegovini 20, rekao je Kelemen. – U svijetu je broj vozila na CNG u 2007. u odnosu na 2006. godinu porastao za 14 posto, a u Europi za 22 posto – kazao je Kelemen. Procjenjuje se da u Europi ima oko 700.000 vozila na CNG i 2400 punionica ovoga plina, a gradi ih se 195. Kelemen je iznio podatak po kojem je punionica isplativa kada podmiruje potrebe 600 do 1000 vozila na CNG. U Hrvatskoj je najbitnije u prvom valu pokriti glavne prometne pravce Zagreb, Osijek, Rijeku i Zadar, nakon čega se može očekivati velika ekspanzija tržišta, naveo je Kelemen. Među problemima pri razvoju ovoga tržišta istaknuo je zastarjele ili nepostojeće pravne propise. Regionalna udruga za vozila na prirodni plin osnovana je zbog harmonizacije propisa pojedinih zemalja s propisima EU zbog sličnosti stanja i odnosa unutar država CEFTA-e. U Hrvatskoj, rekao je, ne postoje propisani uvjeti za izgradnju punionica CNG-a. Regionalna udruga očekuje da će se u Hrvatskoj u dvije godine izgraditi 20 punionica, što bi za sobom trebalo ‘povući’ preinaku 20.000 vozila.

U Zagrebu predstavljen autobus na naftni plin

Prvi autobus u Hrvatskoj namijenjen javnom gradskom prijevozu na ukapljeni naftni plin (UNP) jučer su u Zagrebu potencijalnim kupcima predstavile tvrtke ABT Biro i Proplin. Prilikom predstavljanja naglašeno je da Europska Unija potiče upotrebu plina za motorna vozila jer on znatno manje zagađuje okoliš nego naftni derivati, posebno za vozila u javnom gradskom prometu, autobuse, taksije, poštanska vozila, vozila komunalnih tvrtki i slična.

Komentirajte prvi

New Report

Close