U dvije godine tvrtke planiraju 850 milijuna eura akvizicija

Autor: Jadranka Dozan , 19. listopad 2018. u 14:03
Mogu se nadati i sklapanjima dobrih poslova/FOTOLIA

Istraživanje tvrtke Caper pokazuje i da svaka peta tvrtka razmišlja o prodaji biznisa, vrijednoga oko 750 milijuna eura.

Pita li se vodeće hrvatske kompanije, u iduće dvije godine na području spajanja i preuzimanja moglo bi biti zanimljivo.

Savjetnička tvrtka Caper, članica globalne grupacije Oaklins, provela je istraživanje o M&A apetitima i očekivanjima vodećih 130 koje danas ostvaruju desetak milijardi eura prihoda godišnje (lani 9,8 mlrd. eura) i zapošljavaju više od 53 tisuće ljudi, prema kojemu se u horizontu od naredne dvije godine tri od pet kompanija vidi na M&A sceni. To bi moglo rezultirati s više od 60 transakcija (što kupnja, što prodaja) očekivane vrijednosti veće od 1,6 milijardi eura.

  Jasne akvizicijske planove, doduše, ima tek svaka osma tvrtka (13%), ali nalazi u iduće dvije godine sugeriraju 47 akvizicija vrijednih oko 850 milijuna eura. Istodobno, gotovo svaka peta kompanija (19%) razmišlja o prodaji biznisa, što bi pak moglo rezultirati s 15-ak dezinvestiranja teških oko 750 milijuna eura. "Ukupno gledano, prevladava optimizam u pogledu gospodarske situacije, a u sagledavanju perspektiva akvizicija kompanije su visoko rangirale faktor iznadprosječne dostupnosti kapitala", rekao je  Joško Vučetić, partner u Caperu, na konferenciji organiziranoj u suradnji s tjednikom Lider.

Ipak, za većinu ispitanih akvizicije i strateška partnerstva nisu među tri najveća strateška prioriteta. Veća su im preokupacija smanjenje troškova, inovacije i organski rast.  Kod onih koji u svojim planovima imaju M&A aktivnosti, gotovo polovina transakcija trebala bi se odigrati na području Hrvatske i bivše Jugoslavije, a kao glavni pokretač najčešće se ističe konsolidacija odnosno jačanje tržišnog udjela.

Takvi smatraju i da su postojeće valuacije u njihovim sektorima održive. Slično globalnim trendovima, i naše kompanije najviše M&A aktivnosti u naredonm razdoblju vide u TMT sektoru  (Tehnologija, mediji i telekom), a dinamičnije nego drugdje moglo bi biti i u grupi Hrana i piće, te Maloprodaji i Energija. 

Komentirajte prvi

New Report

Close