U Bosni i Hercegovini omjer broja automobila i stanovnika jednak Hrvatskom

Autor: Bernard Ivezić , 02. veljača 2006. u 06:30

Na jedan automobil u Hrvatskoj dolaze četiri stanovnika, odnosno jednako koliko i u Europskoj uniji

Iako se Hrvatskoj prodaje jako mnogo novih automobila svake godine, statistički Hrvati ne kupuju znatno više automobila od ostalih Europljana. Na jedan automobil u Hrvatskoj dolaze četiri stanovnika, odnosno jednako koliko i u Europskoj uniji. S tom činjenicom kupovna moć ima malo toga zajedničkoga. Naime, Slovenci imaju dvostruko veću kupovnu moć, ali na jedan automobil ne dolaze dva stanovnika, već tri. S druge strane, u daleko siromašnijoj Bosni i Hercegovini, prema istraživanju agencije GfK, omjer između broja automobila i stanovnika jednak je kao i u Hrvatskoj – jedan naprema četiri.

Najviše u Zagrebu
Na taj omjer velik utjecaj ima kupnja novih automobila. U posljednjih pet godina u Lijepoj Našoj prodavano je približno 70.000 novih automobila godišnje. Prema podacima agencije Promocija plus lani je u Hrvatskoj registrirani 70.541 novi automobil, 2004. godine 69.000, a 2003. 75.000. Iz tih se podataka može grubo izračunati da je prosječna starost automobila u Hrvatskoj oko 11 godina. Usporedbe radi u Njemačkoj je ona ispod sedam godina, a u Bosni i Hercegovini čak je svako drugo vozilo staro između 16 i 20 godina. Unutar Hrvatske postoje velike razlike u prodaji novih osobnih vozila. Lani je broj prodanih automobila u odnosu na broj stanovnika pojedine županije bio najniži u Bjelovarsko-bilogorskoj, gdje je na jedan novi automobil išao čak 131 stanovnik. S druge strane, najbolji je rezultat postignut u Gradu Zagrebu, a slijedi Istarska županija u kojoj je na jedan novi automobil došlo 39 stanovnika. Ukupno u cijeloj je zemlji omjer takav da na jedan novi automobil dolazi 62 stanovnika.

U BiH najpopularniji Golf
Lani su najtraženiji bili automobili srednje klase. Dobar je to znak jer je posljednjih nekoliko godina potražnja bila najveća za automobilima iz najniže klase. U najnižoj klasi prodano je više od 8500 automobila manje nego godinu ranije, odnosno 22 posto manje. Potražnja za automobilima iz srednje klase porasla je za oko 4000 vozila, odnosno 13 posto.
Najtraženiji model iz srednje klase, Opel Astra ima više od 5500 registracija. Slijedi Volkswagen Golf, Škoda Octavia, Renault Megane, Peugeot 307, Volkswagen Passat, Citroën C4, Ford Focus i Toyota Corolla. U tom se segmentu nalazi 28 različitih modela automobila, uključujući po jedan primjerak Chryslera i Dodgea.
Usporedbe radi, u Bosni i Hercegovini svaki je drugi automobil marke Volkswagen. Taj njemački proizvođač automobila drži 46 posto tržišta, a Golf je daleko najpopularniji model. Svaki treći automobil na prometnicama u Bosni i Hercegovini je marke Golf. Među proizvođačima slijedi Opel sa 13 posto, Audi i Ford svaki sa po 10, Zastava sa sedam posto, Mercedes sa pet, te Škoda i Fiat sa tri posto.
Ostale marke automobila zauzimaju 15 posto tržišta. Od ukupnog broja vlasnika automobila u Bosni i Hercegovini njih čak 97 posto posjeduje jedan automobil, a tek tri posto ih ima dva ili više automobila u svom vlasništvu.

Komentirajte prvi

New Report

Close