Udri po konkurenciji! U borbi za kupce Konzum se odrekao 100 mil. kuna marže

Autor: Danijela Jozić / VLM , 21. siječanj 2013. u 12:13
Foto: Zeljko Hladika/PIXSELL

U Konzumu tvrde da se sniženje cijena odvija u svim njihovim trgovinama bez obzira na format.

Najveći trgovački lanac u zemlji Konzum u petak je započeo snažnu medijsku kampanju pod nazivom "Najniže cijene u susjedstvu", u kojoj je prilično oštro pokazao zube konkurenciji. U oglasu, uz račun iz Konzuma za 36 proizvoda, priljepljena su još tri računa za "konkurenta 1, 2, i 3", a konačni izračun je pokazao da je Agrokorov trgovački lanac tri do osam posto jeftiniji od njih.

Ono što je posebno zanimljivo je i informacija koja je u petak medijima stigla iz samog Konzuma: "U sklopu ovog projekta u sniženje cijena uloženo je više od 100 milijuna kuna." U konkurentskim tvrtkama nisu htjeli javno ništa reći o najnovijoj Konzumovoj akciji. Neslužbeno su nam neki ipak poručili da detaljnije provjerimo određene proizvode, koji su, kako tvrde, jefitniji nego u Konzumu, a na brojku od 100 milijuna kuna jedan nam je sugovornik samo odvratio: "To je nemoguće." Iz Konzuma smo pak dobili sljedeće pojašnjenje: "Navedena cifra odnosi se na ukupan iznos Konzumovog odricanja od marže kroz dodatna sniženja u 2013. godini." Ono što ističu u Konzumu jest da se sniženje cijena odvija u svim njihovim dućanima bez obzira na format – što znači da će kupci imati prilike kupovati jeftinije proizvode i u malim kvartovskim dućanima. Iako u Konzumovom oglasu nisu navedena imena konkurenata, po izgledu računa jasno se vidi da su dva sigurno izdana u Plodinama i Intersparu. No, niti u jednom od ta dva lanca nisu htjeli komentirati takvu antikampanju.

Uz ta dva lanca, ljuti Konzumovi konkurenti su i Mercator i Lidl. A upravo je Lidl krajem prošle godine bio dio Sparove oglasne kampanje u kojoj je austrijskom lancu njemački diskonter bio glavna meta. Spar je tada kupcima tvrdio da su određeni proizvodi kod njih jefitniji nego u Lidlu, te da će im vratiti razliku u novcu ukoliko dokažu drugačije. Od prošle jeseni austrijski Spar započeo je s otvaranjem manjih objekata, supermarketa. Ono što je također važno je da je Spar pritom u svoje prve dvije manje trgovine u Zagrebu prenio cijene proizvoda koje ima u hipermarketima (koji su donedavno, uz veće supermarkete, bili njihov glavni format u Hrvatskoj). Spar trenutno vrlo intenzivno traži lokacije upravo za manje, kvartovske supermarkete kojima se zbog krize kupci sve više okreću. U Konzumu su nam pojasnili da je njihova akcija trajna, a sniženo je 300 osnovnih artikala poput kruha, mesa, mlijeka, voća i povrća, ulja… A za očekivati je da će bitka na hrvatskom tržištu maloprodaje biti sve žešća. Maloprodaja je, prema podacima Državnog zavoda za statistiku, u studenome prošle godine u odnosu na listopad iste godine pala realno za više od 11 posto. Na godišnjoj je razini zabilježen pad od 5,7 posto. S obzirom na sve težu gospodarsku situaciju te sve veći broj nezaposlenih, nije za očekivati značajniji rast potrošnje, barem ne do turističke sezone.

Konzum je daleko najveći trgovački lanac s više od 700 trgovina različitih formata u Hrvatskoj (plus još 300 u BiH i Srbiji). Plodine, koje su druge na ljestvici 10 najvećih trgovačkih lanaca u nas, imaju prihod četiri puta manji od Konzuma (koji godišnje uprihodi više od 13 milijardi kuna). No, Konzum ima prilično slabe mogućnosti daljnjeg organskog rasta u Hrvatskoj zbog tržišnog udjela koji se kreće između 25 i 30 posto. S druge strane, Lidl koji iza sebe ima moćnu matičnu kuću u Njemačkoj, Schwarz Group, bilježi najveći rast prihoda od oko 16 posto (za 2011. prihodi mu iznose 2,4 milijarde kuna). Kako je objavljeno, za dalje širenje u Hrvatskoj traži kredit od 50 milijuna eura od IFC-a, koji je dio Grupe Svjetska banka. 

Komentari (12)
Pogledajte sve


Zasto kupovati, ako mozes kompezirati.

Ne kompenziram ništa !
Samo trampa !
Roba – novac !


Vjerujem u njihovo poštenje pa kupujem njihove dionice KNZM ,TISK,BLJE .

Zasto kupovati, ako mozes kompezirati.

Čestitam Ivici Todoriću i svim djelatnicima Agrokora , Konzuma , Tiska , PIK-a ,Belja i ostalih koji su uspjeli unatoć napadu kolonizatora opstati na tržištu i omogućiti otvaranje toliko radnih mjesta …..

Vjerujem u njihovo poštenje pa kupujem njihove dionice KNZM ,TISK,BLJE .

http://www.forum.tm/clanak/ivica-todoric-drzavni-prijatelj-br-1-876

New Report

Close