U borbi za Gucićev Getro četiri trgovačka lanca i osam fondova

Autor: Božica Babić , 14. travanj 2009. u 22:00

Za prodaju se Getro pripremio otpustivši 200 radnika nakon provođenja nove sistematizacije, pa ih sada ima manje od 1500

Vjekoslav Gucić može biti zadovoljan. Ponudu za kupnju Getroa, doznaje Poslovni dnevnik iz pouzdana izvora, dalo je 12 potencijalnih kupaca. Da žele Getro, unatoč kontinuiranom padu prihoda od 2005. i nužnim visokim ulaganjima u devastirane objekte, već su se očitovali igrači iz branše – Konzum Ivice Todorića, Kaufland, Mercator i Metro, ali i osam investicijskih fondova. Do krajnjeg roka (20. travanja) za iskazivanje interesa ostalo je tjedan dana pa je moguće očekivati još kandidata.

Ograničeno tržište
Premda je hrvatsko tržište vrlo ograničeno i brojem stanovnika i kupovnom moći unatrag desetak godina postalo je intrigantan mamac mnogim internacionalno moćnim trgovcima. Kaufland koji je stigao nakon Mercatora i Metroa u veljači je otvorio 23. objekt, a na internetu i dalje traži zemljišne parcele ili gotove objekte veće od 2000m2 u gradovima sa 10-20 tisuća stanovnika. Mercator je tek u sedmoj godini poslovanja na hrvatskom tržištu ostvario prvu dobit (4 mil. kn), no to ga nije obeshrabrilo da od ulaska galopira s investicijama u organski rast i preuzimanja. Metro je ekspanziju ulaganja zakočio 2006. Šest objekata nedovoljno je za žilavu tržišnu utakmicu, to je nesporno utjecalo na odluku za širenje kroz akviziciju.

Zaustavljena ulaganja
Getro je financijski vrhunac zabilježio 2004. ostvarivši 2,09 milijardi kuna prihoda da bi potom u silaznoj putanji 2007. stao na 1,93 te lani na 1,76 milijardi kuna. Gucić ne želi javno komunicirati, a na internetskim stranicama stoje šturi podaci. U lipnju 2008. zapošljavao je 1681 radnika, s nedavnom sistematizacijom 200 je dobilo otkaz. U portfelju je 17 objekata, ukupne površine gotovo 80.000 četvornih metara, dislociranih u 14 gradova, od Dubrovnika preko Umaga do Osijeka, plus distribucijski centar površine 13.700 m2 u Sesvetama. Posljednji objekt otvoren je u Umagu 2006. Getro je 2003. držao drugu poziciju a 2007. pao je na 6. mjesto.

Poslovanje potencijalnih kupaca

Konzum
Lani prihod iznosio 12,8 milijardi kuna uz 329 milijuna kuna neto dobiti. U 2009. investirat će 460 milijuna kuna, 70 posto u nove kvadrate i ostvariti rast 14 posto.

Kaufland
Prihod ne žele otkriti, procjenjuje se da je u 2007. sa sestrinskim Lidlom imao 2,4 milijarde kuna, no neslužbene informacije iz Kauflanda spominju i 30% bolji učinak.

Mercator
Prihod dosegnuo 2,8 milijardi kn, 13% više nego 2007. Za 2009. najavljuju rast prihoda 7% te ulaganja u nove prodajne objekte od 31 milijuna eura što je 40% manje nego 2007.

Metro
Sa 7 posto rasta prihod u 2008. dosegnuo je 2,4 milijarde kn. To je najbolji rezultat od ulaska na hrvatsko tržište 2001. Lani prema 2007. bez otvaranja zaposleno 56 djelatnika.

Fondovi
Unatoč recesiji trgovci i dalje postižu solidne stope rasta, što je vjerojatno i motiviralo financijsku industriji za preuzimanje 17 prodajnih objekata Getroa.

Ukratko

AZTN ‘povezao’ Spar i Coop
Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja odobrila je Sparu Hrvatska preuzimanje Hipermarketa Coop uz rast tržišnog udjela na 10-15 posto. Budući da na hrvatskom tržištu maloprodaje djeluje velik broj konkurentnih poduzetnika, ova je koncentracija dio procesa konsolidacije i okrupnjavanja koji uobičajeno slijede nakon razdoblja “novih ulazaka”, ističu u Agenciji i ocjenjuju da će to spajanje utjecati na jačanje konkurencije. Spar je i u 2008. zabilježio gubitak, no u okvirima plana. Promet je bio iznad milijardu kuna što je rast od 30 posto prema 2007. U Hipermarketima Coop prihod je 2007. bio 642 milijuna kuna.

Komentirajte prvi

New Report

Close