Tvrtke više ne kupuju automobile, a kroz leasing ih mijenjaju svakih 7 godina

Autor: Darko Bičak , 20. travanj 2017. u 14:18
Igor Baretić, Foto: Robert Anić / Pixsell

Flotni menadžer Opela za Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu, otkriva kakva je situacija 
s leasing poslovanjem u Hrvatskoj te u čemu kaskamo za razvijenim europskim zemljama.

Tvrtke gotovo uopće više ne kupuju automobile, bilo da se radi o službenim limuzinama, dostavnim vozilima ili kamionima i autobusima već se oni gotovo uvijek iznajmljuju. Tako poduzeća ne moraju jednokratno ulagati veliki kapital u svoje vozne parkove već ga financiraju iz poslovanja. Kakvi su trendovi na tržištu te kakva je situacija s leasing poslovanjem u Hrvatskoj, razgovarali smo s Igorom Baretićem, flotnim menadžerom Opela za Hrvatsku i BiH.

Koliko su flote danas bitne za poslovanje bilo koje kompanije – postoje li još uopće tvrtke koje kupuju vlastita vozila?

Generalno, većinu (75%) Hrvatskog tržišta čine pravne osobe, dakle flotni kupci su najaktivniji dio tržišta. Kako su vozila jedno od važnih sredstava za rad, poslovni korisnici češće od privatnih korisnika mijenjaju svoja vozila. Kao ilustracija, ako se uzme u omjer vozni park svih pravnih osoba s godišnjom prodajom njima ispada da firme zamjene vozilo svakih sedam godina, kod fizičkih osoba taj je omjer iznad 100 godina. Mada postoje razne individualne politike nabavke vozila, sama kupnja je vrlo rijetka.

 

75posto

automobilskog tržišta u RH odnosi se na pravne osobe, kaže Baretić

Takva vrsta nabavke u sebi uključuje potrebu za intenzivnim bavljenjem vozilima (održavanje, prodaja rabljenog vozila), što odvlači resurse od svoje temeljne djelatnosti. Kao optimalno rješenje pokazao se najam (leasing) vozila s uključenim uslugama. Time se briga vozila prepušta profesionalcima čija je to temeljna djelatnost, a isto tako vrlo je lako i transparentno planirati troškove poslovanja. Osim toga, kupnja iziskuje vezanje vlastitog kapitala u vozila, a većina poduzetnika ili menadžera želi svoja sredstva uložiti u svoj posao, kako bi se taj kapital mogao oploditi u poslovnom ciklusu.

Kakva je pozicija Opela na tržištu?

Opel je upravo u segmentu poslovnih korisnika prepoznat kao odlična ponuda. Ovo se postiže parametrima kao što su dugi servisni intervali koji smanjuju troškove održavanja, te vrijednosti koje naša vozila postižu kao rabljena, a što direktno smanjuje mjesečni trošak time što auto više vrijedi na kraju razdoblja financiranja.
Naša perjanica kod poslovnih korisnika je Astra, europski automobil godine. Sredinom godine dolazi nova generacije Insignije, a s njom na tržište uvodimo i uslugu OnStar. Radi o osobnom pomoćniku, dakle o sustavu koji može pomoći u slučaju nesreće ili kvara, ili specifičnim situacijama kao kada zaključate ključeve u vozilu ili trebate pomoć s unošenjem adrese u navigacijski sustav.
OnStar omogućava i uvid u stanje vozila prije kretanja na put te dogovoriti odlazak na servis.

Tko su vam najčešći kupci?

Prevladavaju domaće privatne tvrtke ili međunarodna poduzeća, a udio državnih firmi je nešto manji.

Kakvi su trendovi u flotnom biznisu te razlikuju se oni u EU i Hrvatskoj?

Glavna razlika je da je u EU apsolutno dominantan leasing s uključenim uslugama, na našem tržištu još nije tako. S druge strane, trendovi su povećanja interesa za takvom vrstom ponude. Ovime kupac ima fiksne troškove posjedovanja koji su važni za kvalitetno planiranje, a isto tako stalno koristi vozilo koje je dovoljno mlado za bezbrižnu upotrebu. Cijela filozofija zasniva se na tome da je vozilo sredstvo za rad, te brigu o tome treba prepustiti onima čija je to temeljna djelatnost.

Svojedobno se kao značajan problem u odnosu korisnika i leasinga pojavljivala otkupna cijena vozila. Kakva je sada situacija, je li i dalje česta praksa da korisnici inzistiraju na prvenstvu u otkupu korištenog vozila po povoljnoj otkupnoj cijeni?

Mislim da nisu česte situacije kada korisnik želi otkupiti vozilo po isteku razdoblja financiranja. Atraktivnost mjesečne rate se dobrim dijelom postiže kalkuliranjem ostatka vrijednosti na kraju razdoblja financiranja koji je tržišno utemeljen

Komentirajte prvi

New Report

Close