‘Turizam nam se sada događa, no treba ga stvarati’

Autor: Agencija VLM , 28. kolovoz 2013. u 16:09
Marija Bistrica; Photo: Matija Topolovec/PIXSELL

U Općinskom vijeću Marije Bistrice osnovan je Odbor za turizam i kulturu koji će donijeti dugoročnu strategiju za dalji napredak.

Najveće hrvatsko marijansko svetište u Mariji Bistrici godišnje privuče oko 800 tisuća hodočasnika. Višestoljetna povijest svetišta golem je potencijal za razvoj vjerskog turizma. Koristi li Općina te potencijale, pitali smo načelnika Josipa Miličkog.

Legalizacija parkiranja

 – Intenzivno radimo na tome. Primjerice, ne ostvarujemo dovoljan prihod od naplate parkiranja. Dnevna karta za parkiranje je 20 kuna, a za autobuse 100, no većina ih završi na privatnim parkiralištima i drugdje i tu gubimo. No, pripremamo novu uredbu o prometovanju mjestu koja bi trebala uvesti reda – kaže načelnik, dodajući kako Općina ne ostvaruje prihod niti od fizičkih osoba koje nelegalno pružaju usluge parkiranja u dvorištima.

 – Mnogo građana dolazi u općinu pitati kako bi legalizirali svoja parkirališta. Ima nekoliko modela, rješenje postoji i profunkcionirat će do iduće hodočasničke sezone, te će tu ići i davanja općini – ističe Milički. Za sad, iako sezona još nije završila, u Bistricu je pristiglo manje hodočasnika nego ranijih godina.

 – Turizam nam se jednostavno događa, no mi ga moramo početi stvarati, kaže. Zato je pri Općinskom vijeću osnovan Odbor za turizam i kulturu koji će donijeti dugoročnu strategiju za napredak turizma. Razmišlja se o izložbama i sajmovima diljem Hrvatske, gdje bi se predstavljala općina, turistička zajednica i Svetište, te brendovi poput drvenih igrački pod zaštitom UNESCO-a, medičarstva, gvirca, autohtonih suvenira.

Autohtona ponuda

– Ima i naznaka da će se uskoro otvoriti i nekoliko seoskih turizama i vinskih podruma s autohtonom ponudom, a razmišljamo i o osnivanju klastera obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava. Cilj nam je povećati broj turista barem za 300 tisuća, te produžiti sezonu i privlačiti goste i u zimskim mjesecima. Tu je i redizajn weba Turističke zajednice koji je samo na hrvatskom jeziku, a bit će barem na dva strana jezika – kaže Milički, koji ističe da nakon završetka ceste preko Laza te izgradnje brze ceste neće biti prepreka za rast i razvoj.

 – Općinski proračun s 12,5 mil. kuna trebalo bi podići barem na 25 milijuna, to je najmanje što bi zadovoljavalo Bistricu kao turističko mjesto – kaže načelnik.

Komentirajte prvi

New Report

Close