Turističke agencije ISO standardima protiv krize

Autor: Marija Crnjak , 14. studeni 2012. u 09:46
Šezdesetak agencija u iduću će sezonu ući s certifikatom

Akciju certificiranja u rujnu je pokrenula UHPA, agencije će to stajati 10-ak tisuća kuna.

Šezdesetak domaćih putničkih agencija iduću će turističku sezonu dočekati kao nositelji certifikata ISO 9001:2008. Uključili su se u akciju certificiranja koju je u rujnu pokrenula Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA). U Udruzi su zadovoljni jer je riječ o četvrtini članica UHPA-e. Ističu da bi to trebao biti početak šire akcije certificiranja agencija, koje time povećavaju konkurentnost i osiguravaju bolji plasman svojih usluga na tržištu.

Pomoglo i Ministarstvo
Iako je u drugim sektorima usvajanje ISO standarda već godinama uobičajena praksa, među domaćim agencijama tek je nekoliko nositelja certifikata, među njima su dubrovački Gulliver Travel (u većinskom vlasništvu TUI-ja), splitski IBCI te agencija Globtour. "Prvi put strukovna organizacija ide na umrežavanje s ciljem certificiranja naših članica, koje certifikatom ISO 9001 dokazuju svoju opredijeljenost za pružanje kvalitete usluga, sustav kontrole kvalitete proizvoda i usluga i usmjerenost na stalno poboljšavanje proizvoda i usluga. Planiramo još nekoliko projekata certificiranja koje ćemo dijelom financirati i sredstvima Europske unije", otkriva Željko Trezner, direktor UHPA-e, koja je za uvođenje ISO standarda dobila 200 tisuća kuna od Ministarstva turizma za inovativne turističke projekte. Certificiranje će se provesti u suradnji s konzultantskom tvrtkom IQ i certifikacijskom kućom Lloyd Register Quality Assurance. U UHPA-i objašnjavaju da uvođenje standarda dovodi do boljeg razumijevanja i praćenja potreba kupaca, postizanja većeg stupnja zadovoljstva i povjerenja kupaca-korisnika, efikasnijeg poslovanja, povećanju produktivnosti i profitabilnosti poduzeća, ali i rezanja troškova koje je u godinama krize dobro došlo.

 

Važni u velikim sustavimaCertificiranje će agencije stajati 10-ak tisuća kuna, što je zahvaljujući modelu klastera znatno manje od tržišne cijene. U proces certificiranja kreće 20 agencija iz Dalmacije, 18 iz Istre i Kvarnera te 24 agencije iz središnje Hrvatske. ISO standard zatražili su, među ostalima, tržišni lideri kao što su Kompas Zagreb i Uniline."ISO standardi važni su pogotovo u većim sustavima, gdje je jasna procedura rada i donošenja odluka vrlo važna", objašnjava Boris Žgomba, predsjednik Uprave Unilinea. Ivan Pukšar, predsjednik Uprave Kompasa Zagreb, ističe da ISO standardi u agencijskom poslovanju još nisu presudni u svakodnevnim radu, no sve su važniji za suradnju s vanjskim partnerima. "Iako to još nije pravilo, ISO standardi nekim su natječajima eliminacijski uvijet, pogotovo u slučaju velikih korporacija. Iako Kompas Zagreb već provodi mnoge postupke koje propisuju standardi i dobro posluje, možda postoji prostor da budemo još bolji", kaže Pukšar.

 

Komentirajte prvi

New Report

Close